Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Kör en sväng med Revo Uninstaller och ta bort skräpet du inte vill ha kvar, avsluta med Register-rensning mha CCleaner och Defraggler. Gratisprogram alla tre.
Istället för bloatet Norton kan du installera Microsoft Security Essentials, funkar prima.
Att installera om från början gör bara att du får problem med drivrutiner och påläggning av alla jämra Windows Updates.
Kör även en sväng med AUTORUNS (från Sysinternals) och avaktivera det som normalt inte syns - men körs i bakgrunden utan att du vet om att det körs.
Det går nästan snabbare att formatera och få allt helt fräscht.
Samt man slipper allt besvär. Det ska gå helt utmärkt, energi-spar funktionerna är identiska mellan en vanlig windows 7 / vista installation och en "packard bell" installation.
Ta en titt på packard bells hemsida, kolla om du hittar drivrutiner att ladda hem och ladda hem isåfall alla som du behöver.
Att använda packard bells egna skivor eller något kommer endast leda till att du kommer få samma program och saker som du vill bli av med.
Jag laddade ner windows vista och för några dagar sen windows 7 och fixade det på min bärbara och det funkar kanon. Inge mer Acer tjafs i den
För övrigt så tog det halvtimma att installera windows 7 och med alla 12 drivrutiner till min bärbara så blev det klart på dryga timmen.