Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Menpalla.
Jag har läst igenom lite vad du har skrivit i den här tråden. Jag skulle vilja ställa dig några frågor för att kunna skapa mig en bild över hur du resonerar och tänker. Se det som att läsa på spelreglerna innan man startar
1. Vilken religion tillhör du? om kristendomen vilken kyrka.
2. Bibeln. Tar du den bokstavligen eller hanterar du den mer som litteratur/filosofi.
3, tror du på något av det evolutionsteorin berättar, i så fall vad? eller tror du inte på något ur den?
4 Vet du varför man blir sjuk? har du någon gång ätit medicin och tillfrisknat?
5. accepterar du gravitationen? tror du på den? Om du slänger upp en boll kommer den tillbaka?
6. Är du tacksam för att kunna använda dig av TV och datorer?
7. Är du enig i att Plutos omloppsbana runt solen tar 247 år? eller är det ett påhitt?
8. Håller du med om att aminosyror en avgörande ingrediens i RNA?
9 håller du med om att du inte är en exakt kopia av dina föräldrar? och att det föds barn med olika syndrom?
10. Du säger att GUD är skapade allt liv, eftersom vi är så bra desginade? för bra skapta för att det skulle kunna vara andra orsaker (evolution)
Tack så mycket för att du tar dig tid att svara på dessa. Jag vill inte mer än att ha en vuxen diskussion.
Jag har läst igenom lite vad du har skrivit i den här tråden. Jag skulle vilja ställa dig några frågor för att kunna skapa mig en bild över hur du resonerar och tänker. Se det som att läsa på spelreglerna innan man startar
1. Vilken religion tillhör du? om kristendomen vilken kyrka.
2. Bibeln. Tar du den bokstavligen eller hanterar du den mer som litteratur/filosofi.
3, tror du på något av det evolutionsteorin berättar, i så fall vad? eller tror du inte på något ur den?
4 Vet du varför man blir sjuk? har du någon gång ätit medicin och tillfrisknat?
5. accepterar du gravitationen? tror du på den? Om du slänger upp en boll kommer den tillbaka?
6. Är du tacksam för att kunna använda dig av TV och datorer?
7. Är du enig i att Plutos omloppsbana runt solen tar 247 år? eller är det ett påhitt?
8. Håller du med om att aminosyror en avgörande ingrediens i RNA?
9 håller du med om att du inte är en exakt kopia av dina föräldrar? och att det föds barn med olika syndrom?
10. Du säger att GUD är skapade allt liv, eftersom vi är så bra desginade? för bra skapta för att det skulle kunna vara andra orsaker (evolution)
Tack så mycket för att du tar dig tid att svara på dessa. Jag vill inte mer än att ha en vuxen diskussion.
Jag som tycker evolutionsteorin har väldiga brister kan svara i menpallas ställe för skojs skull:
1. Ingen men jag är med i Svenska kyrkan
2. Eftersom jag inte läst den så tar jag den ju inte bokstavligt.
3. Jag tror naturligtvis på microevolution, eftersom man observerat den.
4. Varför man blir sjuk är en svårare fråga, immunförsvaret kan bli försvagat av många orsaker. Jag har ätit mycket medicin (obvious
)5. Ja och nej. Gravitationslagen verkar inte gälla vid väldigt långsam acceleration.
6. Ja och nej. Tv är mest skit och internet är ju oxå mest skit, men jag är glad för Kindle!
7. Jag har aldrig räknat på det, men det stämmer nog.
8. Nej
9. Ja
10. Den kan jag ju inte svara på eftersom jag är agnostiker.