2012-10-03, 13:18
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Abiogenesis och evolutionsteorin är två olika områden. Blanda inte ihop dem.

Även om evolutionsteorin inte pratar om hur livet kom till, så förstår säkert även du att kemi och biologi är två olika saker, LIV kan inte ha uppstått från KEMIKALIER!

Eller hur?

LIV kan endast komma från LIV!

En grundläggande biologisk naturlag!
Citera
2012-10-03, 13:52
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Men om det inte finns en massa djur med knölar på ryggen som kan utvecklas till vingar, hur förklarar man att det en gång funnits det, men att det inte gör det nu?
För att en som flyger "halvbra" är både klumpig på marken och i luften och kommer dö ut.
Citera
2012-10-03, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bestammer-senare
För att en som flyger "halvbra" är både klumpig på marken och i luften och kommer dö ut.
Så du menar att plötsligt fick nån färdiga vingar?
Citera
2012-10-03, 14:36
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:

Jag förstår varför du inte "tror" på evolutionen mannen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Flygf%C3%B6rm%C3%A5ga_hos_djur

Därifrån kan du klicka vidare till information du vill fördjupa dig i.

Läs, studera och ifrågasätt på ett sunt sätt, inte från okunskapens mörka korridor.

Mvh.
Citera
2012-10-03, 15:07
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Nej, men en del av flygförmågan, som exempelvis glidförmågan, kan vara väldigt bra att ha om ingen ännu utvecklat full flygförmåga. Vidare hoppas jag att du förstår att vingar inte utvecklats från "knölar" på ryggen, utan frambenen...
Citera
2012-10-03, 15:11
Bannlyst
Så det finns massor med djur med framben med fjädrar på, som går på alla fyra men som glider ibland?
Citera
2012-10-03, 15:23
Medlem
AteistenOlles avatar
Citat:
Så det finns massor med djur med framben med fjädrar på, som går på alla fyra men som glider ibland?

Finns många djur med fjädrar på frambenen men som inte flyger, vi kallar dessa fåglar som har tappat sin förmåga att flyga. Dock så går dessa på två ben.(kan inte komma på någon som går på alla fyra)

Finns ett roligt exempel på en fågelart(som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på) som en gång i tiden kunde flyga, men som slutade göra det av någon anledning, troligtvis därför att levnadsförhållandena var mer gynsamma på marken. Vilket som så finns fortfarande instinkten att flyga kvar hos dem, fast de inte har kunnat göra det på flera tusen år. Så när de får panik och blir jagade av rovdjur så hoppar dem ofta ut från höga höjder och försöker flyga, men tyvärr går det inte så bra för dem så de faller ofta till sin död istället.

Citat:
Ursprungligen postat av "Död och Återfödd
Även om evolutionsteorin inte pratar om hur livet kom till, så förstår säkert även du att kemi och biologi är två olika saker, LIV kan inte ha uppstått från KEMIKALIER!

Eller hur?

LIV kan endast komma från LIV!

En grundläggande biologisk naturlag!

Det vi kallar liv i dess simplaste form är i grund och botten bara kemi, detta har varit känt ett bra tag nu. Och det tog över 2 miljarder år innan denna simpla form av liv evolverade till mer komplexa livsformer.
Senast redigerad av AteistenOlle 2012-10-03 kl. 15:27.
Citera
2012-10-03, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AteistenOlle
Finns många djur med fjädrar på frambenen men som inte flyger, vi kallar dessa fåglar som har tappat sin förmåga att flyga. Dock så går dessa på två ben.(kan inte komma på någon som går på alla fyra)

Finns ett roligt exempel på en fågelart(som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på) som en gång i tiden kunde flyga, men som slutade göra det av någon anledning, troligtvis därför att levnadsförhållandena var mer gynsamma på marken. Vilket som så finns fortfarande instinkten att flyga kvar hos dem, fast de inte har kunnat göra det på flera tusen år. Så när de får panik och blir jagade av rovdjur så hoppar dem ofta ut från höga höjder och försöker flyga, men tyvärr går det inte så bra för dem så de faller ofta till sin död istället.
Men det måste finnas massor som håller på att lära sig flyga?
Citera
2012-10-03, 15:41
Medlem
udons avatar
Citat:

Tror du att det finns något slags Universitet dit djur går för att lära sig nya färdigheter?
Citera
2012-10-03, 15:45
Medlem
Citat:

Tja...

http://kryptozoologi.blogspot.dk/2011/10/riktiga-drakar-flygande-odlor.html

http://feber.se/video/art/194429/flygande_ormar/

http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_squirrel

http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_fish
Citera
2012-10-03, 16:30
Medlem
baylifes avatar
Pecka, hur kan du säga dig förneka evolutionsteorin när du inte ens förstår dess grunder?
Citera
2012-10-03, 17:19
Bannlyst
Det är ju grunderna jag försöker få förklarade för mig. Sen kanske jag köper konceptet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in