Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-12-30, 14:52
Medlem
€rics avatar
Ok här är problemet.

När jag använder Mail (mac mail idk vad de heter mera) och den ska vara synkad med min gmail så funkar det att ta emot, skicka mm.. Men när jag tex raderar mailet som jag fått i min Mail, så försvinner det inte om jag går in genom webbläsaren. Samma sak som att den inte är läst.

Så om jag ska logga in från någon annan dator genom web browser så är skiten full och äcklig fast jag rensar osv genom min dator. Hur synkar man så detta också funkar?

Mvh
Citera
2009-12-30, 14:56
Medlem
Persepones avatar
Börja med att köra IMAP protokollet istället för POP.

Om något är fullt och äckligt får du väl tömma ur och tvätta rent.
Citera
2009-12-30, 15:09
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persepone
Börja med att köra IMAP protokollet istället för POP.

Om något är fullt och äckligt får du väl tömma ur och tvätta rent.

Det är vad jag gör konstant, men de synkoniserar inte till 100%
Citera
2009-12-30, 15:12
Medlem
Noetlovskijs avatar
Jag kan förvisso skicka och ta emot mejl i mejlprogrammet utan problem, men sedan att om jag tar bort mail i programmet så försvinner det inte från webmailen. Rensade nyss ut 1500 mejl därifrån
Citera
2009-12-30, 15:14
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Jag kan förvisso skicka och ta emot mejl i mejlprogrammet utan problem, men sedan att om jag tar bort mail i programmet så försvinner det inte från webmailen. Rensade nyss ut 1500 mejl därifrån

Det är problemet jag har, men du förklarade de nog enklare haha
Citera
2009-12-30, 15:18
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Det är problemet jag har, men du förklarade de nog enklare haha

Jag ville bara visa att du inte var ensam och jag får gärna också en lösning på det här
Citera
2009-12-30, 17:18
Medlem
Cassandraas avatar
Min synkar med webbens gmail..Har för mig att man kan krysa i att den ska synka under inställningarna i mail!
Citera
2009-12-30, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Ok här är problemet.

När jag använder Mail (mac mail idk vad de heter mera) och den ska vara synkad med min gmail så funkar det att ta emot, skicka mm.. Men när jag tex raderar mailet som jag fått i min Mail, så försvinner det inte om jag går in genom webbläsaren. Samma sak som att den inte är läst.

Så om jag ska logga in från någon annan dator genom web browser så är skiten full och äcklig fast jag rensar osv genom min dator. Hur synkar man så detta också funkar?

Mvh

Som standard tas nerladdade mail inte bort när du laddar ner dem från ett IMAP-konto och även om du tar bort det lokalt så är standardinställningen att det tas bort från servern först efter en månad. Du kan gå in i inställningarna i mail, gå till konton, markera ditt gmail-konto och gå in på Mailbox behavior respektive Advanced och ställa in detta.
Citera
2009-12-30, 23:13
Medlem
Nothing Specials avatar
Fast poängen med gmail är väl att man ska slippa just att radera mail
Citera
2009-12-30, 23:31
Medlem
Cassandraas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nothing Special
Fast poängen med gmail är väl att man ska slippa just att radera mail

? Det där förstod jag inte, varför skulle man inte behöva radera mail när man använder webbmail såsom Gmail? Hur ska du då få rent i Inkorgen=
Citera
2009-12-30, 23:41
Medlem
Man kan arkivera.

Spam och skit tar jag bort, annars kommer snart mailkorgen vara full då storleken ökar långsammare än vad jag fyller den.
Citera
2009-12-30, 23:55
Medlem
Nothing Specials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassandraa
? Det där förstod jag inte, varför skulle man inte behöva radera mail när man använder webbmail såsom Gmail? Hur ska du då få rent i Inkorgen=
Jag vet inte vad du anser är rent, men för mig innebär det att jag har 0 mail olästa, inte att min inkorg är tom.
Ta bort gör jag inte, finner ingen anledning när man har så stort utrymme? Hur ska jag kunna avgöra vilka mail jag kanske behöver spara och vilka som kan tas bort? (Borträknat facebook-mail och dyl.)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in