2010-01-04, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hålger
Jag skrev en gärningsmannaprofil långt tillbaka i tråden, långt innan några ingripanden hade skett. Det verkar som att jag kommer att ha helt rätt om gärningsmannen. Tyvärr var det ingen som noterade eller tyckte det var värt att notera mitt inlägg.
Ps. OT: Jag väntar också på genombrott i Mats Alms förehavanden för jag tror att jag kommer att ha rätt där också.

Bra gjort men du e inte ensam...
Citera
2010-01-04, 13:17
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja det tycker jag med.

AA: http://www.facebook.com/profile.php?id=895220382

Ja,.. den där är i alla fall arabkille....med reservation för att han kan vara turk eller perser.....

Sedan bara för ordningens skull: Det är fullt vanligt att ex afrikanska muslimer har namn av arabiskt ursprung,.... det är vanligt även på andra ställen.... kan ju påminna om förre Världsmästaren i tungvikt, Mohammed Ali som ursprungligen hette Cassius Clay
Citera
2010-01-04, 13:18
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Nr 16 bör vara somalier (om nu det skulle ha ngn relevans)
Verkar ju som att det är araber som sitter anhållna nu, men såna här gäng brukar ju vara mångkulturella..
Citera
2010-01-04, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Det handlar fortfarande om "skyddande av brottsling" i båda fallen. Man kan väl anta att mördaren förväntas finnas i samma blattegäng som dessa båda muppar tillhör?

Yes, det lutar år det hållet. Och det är därför de inte snackar... Antagligen är någon av dessa så pass smart att han använt mobiltelefonen.
Citera
2010-01-04, 13:19
Medlem
GodCalledInSicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shifflet
Quotar AA´s facebook, AA har gått med i gruppen Tjejer och kvinnor ska inte behöva kolla bakom sin axel när dom går ute!
VILKET JÄVLA SVIN! även om han inte är GM så skyddar han GM. Fy fan för sådana här falska människor. Skyddar han GM pga rädsla för sitt eget liv? Det kan man också fundera över..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Ja,.. den där är i alla fall arabkille....med reservation för att han kan vara turk eller perser.....

Sedan bara för ordningens skull: Det är fullt vanligt att ex afrikanska muslimer har namn av arabiskt ursprung,.... det är vanligt även på andra ställen.... kan ju påminna om förre Världsmästaren i tungvikt, Mohammed Ali som ursprungligen hette Cassius Clay

Han är med i en grupp för det TURKISKA fotbollslaget Galatasaray iallafalll..
Citera
Medlem
76jonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eterny
Lade också märke till det. Men AA har inte den andre som vän på FB.

Ali har gått med i gruppen Tjejer och kvinnor ska inte behöva kolla bakom sin axel när dom går ute! ·
Ali har gått med i gruppen Rest in peace Nancy Jennifer Tavsan (F).
Ali har gått med i gruppen Alla människor borde kunna gå säkra, män och kvinnor.
Ali har gått med i gruppen Stoppa våldet, låt oss och alla änglar finna fred och trygghet.

Kan inte face book, men står vilken dag han gick med i dessa grupper. typ 31dec...
Citera
Medlem
Shifflets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eterny
Lade också märke till det. Men AA har inte den andre som vän på FB.

Ali har gått med i gruppen Tjejer och kvinnor ska inte behöva kolla bakom sin axel när dom går ute! ·
Ali har gått med i gruppen Rest in peace Nancy Jennifer Tavsan (F).
Ali har gått med i gruppen Alla människor borde kunna gå säkra, män och kvinnor.
Ali har gått med i gruppen Stoppa våldet, låt oss och alla änglar finna fred och trygghet.

Jorå det har han visst det, sök på Ibbe så.. Dock inte Nancy som vän

Frågan är om det är nån form av klassisk "täckmantel" att låtsas visa empati osv för att skydda sig själv (Typ Mats Alm eller vad han nu hette). Minns att GW brukar prata om det, å då är det ju så
Citera
2010-01-04, 13:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodCalledInSick
VILKET JÄVLA SVIN! även om han inte är GM så skyddar han GM. Fy fan för sådana här falska människor. Skyddar han GM pga rädsla för sitt eget liv? Det kan man också fundera över..

Vi ska väl kanske komma ihåg att de båda är misstänkta... Vet någon nåt om misstankegraden för den senast gripne?
Citera
2010-01-04, 13:22
Medlem
En på de två grabbarnas kompis lista har detta som status:

S*l*ey A*i: Jag hörde du skrek Jag hörde du ramla Jag hörde ni strula Fuck alla tråkiga människor som kollar på vad andra gör sköt om dig själv Fuck alla ni som kör på andra Växeln FKB Muthafuckaa FKB FLIPPA KÖR BARA.
Citera
2010-01-04, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vi ska väl kanske komma ihåg att de båda är misstänkta... Vet någon nåt om misstankegraden för den senast gripne?

enligt ab är båda misstänkta på sannolika
Citera
2010-01-04, 13:23
Medlem
Catings avatar
IG (om det nu är samma - har ingen aning om det är ett vanligt namn, men åldern verkar stämma )har bott i Hjällbo, enligt denna artikel jag hittade ;

http://www.hyresgastforeningen.se/ep...tView=Everyone

"Ibrahim Ghadban, Mohammed, Nayef, Hamse Ali och Hussein Abu Asfar är 14-15 år gamla och bor på Sandspåret i Hjällbo. "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in