2010-01-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Den teorin tror jag mest på just nu. Alternativt att det skulle ha varit släktingen/nära vännen.
Tror jag med.Mördaren har väl redan flytt från Sverige
Citera
2010-01-03, 13:24
Medlem
76jonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodCalledInSick
Så känner även jag. Denna person berätta ju för oss att det var helt nya okända (i utredningen) personer som observerats och som polisen jaga. Mer än en peson känner till det här, garanterat.

Hur fan kan man hålla käft???
Citera
2010-01-03, 13:25
Medlem
nilam30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Det är ju rätt vanligt att mördaren återvänder till platsen. H*n har med största sannolikhet stått bland andra sörjande vid mordplatsen..

Samma tanke slog mig när jag för ett par dgr sedan åkte förbi brottsplatsen. Jag passerade minnesplatsen med ljus och blommor och sörjande men gick inte ut utan satt kvar i bilen. På brottsplatsen stod även en polis i uniform, typ 5 meter från minnesplatsen, han stod och pratade med ngn.
Då slog det mig att det är inte helt osannolikt att mördaren skulle kunna dyka upp och stå bland de sörjande, och min andra tanke var att polisen kanske borde ha burit civila kläder, ur "spaningssynvinkel". Men, det kanske fanns fler poliser på platsen, som var civilklädda, vad vet jag.
Citera
2010-01-03, 13:26
Medlem
Imonlysixteens avatar
Nä jag hade nog inte hängt ut personen i fråga på FB.. men man kan ju alltid kolla eller hur? Sen så tror jag nog att saken kommer fram jävligt fort ändå eftersom det lätt går att kolla upp.Och om denne person nu skyddat GM vet nog GM om att personen är anhållen. Även andra närstående får nog höra en del dom med.
Citera
2010-01-03, 13:27
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yvoben

Mycket liten risk. Unga ligister som ägnar sig åt sånt här har inte råd att fly nånstans. De sitter fast i sin socbetalda lägenhet i Hjällbo.
Jag tror för övrigt att det var dit han eller de sprang. Upp i dungen över berget och tillbaka bakvägen in i fastigheten på Bergsgårdsgärdet igen. Kanhända blev någon eller några polare kvar på framsidan och därigenom sedda av någon. En av dessa kan nu vara den anhållna. Till exempel..
Citera
2010-01-03, 13:27
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Nejdå, inte ska vi sabotera en pågående mordutredning. Alla är väl intresserade av att monstret åker fast.
I går kväll var ju en person på forumet som påstod sig vara en god bekant till mordoffret. H*n snackade också om att två män hade varit mkt nära brottsplatsen. Kan det vara så att polisen har identifierat en av de två männen och tagit in denne. Att det sedan finns teknisk bevisning som tydligen inte passar ihop med den gripne utan hänger ihop med den andre personen. Och killen som sitter inne vägrar av hedersskäl att lämna ut namn och adress på sin härliga kompis till flickmördare?
Bra tänkt..
Citera
2010-01-03, 13:28
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Skulle man då verkligen använda sig av skyddande av brottsling? Om man misstänker att den gripne är GM men saknar bra bevisning anhåller man denne fast inte på sannolika skäl. Men använder inte medvetet en annan benämning för man saknar bevis mot denne. Jag lägger min femma på att han är anhållen just för det han är anhållen för.

Jag är på samma linje.... skrev liten, liten chans.... "Möjligt men inte troligt"
det beror ju helt på hur bevisläget ser ut som sagt,.. polisen kan ha uppgifter som styrker att den anhållne befunnit sig på platsen men inga faktiska tekniska saker som binder honom till själva gärningen... om man då försöker häkta honom som misstänkt gm finns en liten chans att han skulle gå fri... med den här rubriceringen har man undarnröjt denna risk i det fall man verkligen kan styrka närvaron.
Citera
2010-01-03, 13:29
Medlem
WithGods avatar
Har det kommit fram vem denne man är än? Kan någon sätta oddsen för tänkbar etnicitet?
Citera
2010-01-03, 13:30
Medlem
GodCalledInSicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 76jonas
Hur fan kan man hålla käft???
Övertygelse, rädsla, blodsband etc.
Hur kan vissa människor tro att de får 16 oskulder av Allah om man spränger sig själv och sin omgivning i luften? Vi lever i en galen värld, ibland närmare galenskapen än man tror.
Citera
2010-01-03, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yvoben

Tror jag inte.
Däremot tror jag som en del andra att mördaren besökt minnesplatsen..
Citera
2010-01-03, 13:34
Medlem
GodCalledInSicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
med den här rubriceringen har man undarnröjt denna risk i det fall man verkligen kan styrka närvaron.
Fast då, om så är fallet nu och även hänt förut så är det fel i sak. Då bör man använda sig av ringa skäl eller annan term som bättre beskriver bevisningen och misstankarna till den gripne.
Citera
2010-01-03, 13:36
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:
Fast då, om så är fallet nu och även hänt förut så är det fel i sak. Då bör man använda sig av ringa skäl eller annan term som bättre beskriver bevisningen och misstankarna till den gripne.

"- Det är den högre misstankegraden, på sannolika skäl, som gäller, säger Thomas Fuxborg, presstalesman vid polisen i Västra Götaland."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in