2010-01-02, 19:08
Medlem
knostos avatar
Ni har en övertro till hundar, det rör sig om en kyla på -6 grader! Det påverkar hundarna en del skulle jag tro. Min misstanke är att hundspåret givit ingenting, polisen fammlar just nu och sitter i en situation där de saknar motiv, spår och teknisk bevisning samtidigt som allmänheten ger sig in i utredningen och skall ge sitt bidrag i form av vilda teorier som polisen troligen förkastat sedan länge.

Fallet är dött som jag ser det, om inte polisen har eller snart får något riktigt hett kommer mördaren att klara sig för stunden.
Citera
2010-01-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
Släktingen är omtalad högre upp i artikeln, som en annan person. Det verkar inte vara samma. Alltså en släkting som utalar sig, och en nära vän som var på besök.

Ja det kan stämma att släktingen inte är samma som en vän till familjen. Tycker hela artikeln är väldigt kryptiskt skriven. Kanske medvetet av aftonbladet för att få det att se skumt ut.

Sen även:

En nära vän till familjen var på besök hos dem på mordnatten.

Jag lämnade villan 01.05 men i stället för att gå den vanliga gångstigen valde jag en annan väg. På väg hem hörde jag skrik, men kunde naturligtvis *inte tro att det var något sådant som hände. Men nu efteråt känns det fruktansvärt.

Vem är "jag", det måste väl referera till vännen till familjen, precis som om denna person har sagt detta. Undrar hur de kan skriva det så kryptiskt?? O vad var anledningen till att denna vän till familjen var ute just denna tid??? Vadå annan väg??
Citera
2010-01-02, 19:10
Medlem
Impulse202s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Är det så jävla tufft i Hjällbo? Du som bor där tycker att det verkar rimligt?

Det är därför jag skrev att de som känner till området väl kan dementera eller bekräfta hur mentaliteten bland de kriminella mot polisen är här.
Är nyhitflyttad från Malmö, och under reclaim Rosengård hade jag stått fast vid den teorin om dessa förutsättningarna/händelserna hade hänt där istället.
Citera
2010-01-02, 19:12
Medlem
nilam30s avatar
Citat:
Släktingen är omtalad högre upp i artikeln, som en annan person. Det verkar inte vara samma. Alltså en släkting som utalar sig, och en nära vän som var på besök.
Ja, nu har jag läst hela artikeln och jag skulle också tolka det så, att den nära anhörige/släktingen längre upp i texten är den som det sedan sedan refereras till mot slutet av texten igen.
Citera
2010-01-02, 19:13
Medlem
antonivanssons avatar
Absolut ingenting har framkommit i den här tråden. Det är snart en veckas meningslöst gissande på massor av sidor. Jag föreslår att vi skaffar oss ett liv och gör något annat. Åtminstone ett par dar. AB och Expressen ger mer information än FB så vi kan kolla där så länge. F.ö. vill inte polisen att fler detaljer kommer ut än det som släppts, så för de som gärna vill att mördaren åker dit är det bästa att vända sig till polisen och inte skriva här om ni skulle komma på något.
Citera
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Visa gärna vägen som hunden spårade. Följdfågan är var kusinen bor.

Precis.

Om vi nu, tvärs emot all logik, ponerar att den här "vännen i familjen" utfört mordet och att man inom en timme sätter en spårhund på uppdraget, med nästan 99% sannolikhet kan säga att hunden skulle spårat ända fram till hans lägenhetsdörr.... Den där enda överblivande procenten står för om "Figuranten" råkat arbeta på Hundskolan i Sollefteå, men det tror jag kan uteslutas....

..
Citera
Medlem
knostos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impulse202
Det är därför jag skrev att de som känner till området väl kan dementera eller bekräfta hur mentaliteten bland de kriminella mot polisen är här.
Är nyhitflyttad från Malmö, och under reclaim Rosengård hade jag stått fast vid den teorin om dessa förutsättningarna/händelserna hade hänt där istället.
Jag tror knappast att de slår ihjäl en 18 årig flicka för att visa sina känslor.
Citera
2010-01-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knosto
Ni har en övertro till hundar, det rör sig om en kyla på -6 grader! Det påverkar hundarna en del skulle jag tro. Min misstanke är att hundspåret givit ingenting, polisen fammlar just nu och sitter i en situation där de saknar motiv, spår och teknisk bevisning samtidigt som allmänheten ger sig in i utredningen och skall ge sitt bidrag i form av vilda teorier som polisen troligen förkastat sedan länge.

Fallet är dött som jag ser det, om inte polisen har eller snart får något riktigt hett kommer mördaren att klara sig för stunden.

Kylan stör ej nämnvärt en spårhund. Blåst tar däremot bort vissa spår. Nu var hundarna där och nosade innan BO ens hade lyfts in i ambulansen. Spåren kan väl säga att det inte gav något egentligen fast där har du fel. De har fått fram att mördaren INTE begav sig till närliggande platser, åtminstone inte per fot. De har säkert säkrat spår till flykt och parkeringsplatsen eller spårvagnen är mina tips. Och då hetast parkeringsplatsen. Finns annars ingen anledning att ta in den silverfärgade volvon. Dock tror jag att GM stack med ett annat fordon
Citera
2010-01-02, 19:17
Medlem
Citat:
Absolut ingenting har framkommit i den här tråden. Det är snart en veckas meningslöst gissande på massor av sidor. Jag föreslår att vi skaffar oss ett liv och gör något annat. Åtminstone ett par dar. AB och Expressen ger mer information än FB så vi kan kolla där så länge. F.ö. vill inte polisen att fler detaljer kommer ut än det som släppts, så för de som gärna vill att mördaren åker dit är det bästa att vända sig till polisen och inte skriva här om ni skulle komma på något.

Detta är väl inte polisens sambandscentral? Sällan har jag skådat en mer pessimistisk människa på ett forum. Och du blir helt ifrån dig när folk inte säger det du vill höra. Så länge ingen av oss är med i spaningsarbetet kan vi bara spekulera med hjälp av logik, statistik och det som släpps i tidningarna.
Citera
Medlem
Just nu kan jag tänka mig att GM kan vara vem som helst av nedanstående
exempel.

Therese J Rojo motiv dvs något som hänt i skolan eller på festen som föranleder detta mord. ( Hon pekade väl ut några tidigare som "horor" i en blogg )

Eller: Vollsjömordet, där brodern sköt sin syster alltså någon inom hennes egen familj/släkt. ( tycker uttalanden om vi måste flytta och dom får nog aldrig tag i mördaren låter för uppgivet såhär nära inpå )

Eller: Hagamannen ( någon nämnde ungefär samma tidpunkt, måne, och kan ju vara någon som går på känsla, vem som helst kunde ha blivit offer denna natt)

Har Leif GW Persson uttalat sig ännu ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impulse202

Jovars, jag har hört talas om liknande handlingar. Det ligger väl en viss analogi till mordet på en asiatisk kvinna ganska nyligen där man misstänker att motivet var att få ut livsförsäkringen.

Inte för att visa sina känslor alltså, men för att pinka upp revir och visa för bängen att vad de än gör så är det hopplöst.
Citera
2010-01-02, 19:18
Medlem
GodCalledInSicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilam30
Ja så kan det nog vara då.
Det blir bara lite förvirrande med för mycket fantasi i tråden ibland. När man har följt fallet och FB-tråden och lämnat tråden för en stund och när man sedan ska "läsa ikapp sig" så tror man ju att man har missat ngt väsentligt, som t.ex. att personen som gick från familjens hus skulle ha varit den "mördades kusin".

Jag kan ha bidraget till detta. Fick för mig i snacket med Ben-Benn att släktingen skulle ha varit den som gick från bostaden och även varit kusin (som jag läst i tråden eller förr för mig att jag läst i tråden). BB har snackat om kusingifte hit och dit och jag tror att jag fick det därifrån. Skrev dessutom "aka kusinen?" för jag var osäker.

Men ja, märkligt att media ger utrymme för så mycket spekulation genom att vara så otydliga att först använda sig av begreppet "vän" för att sedan använda "släktingen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in