2009-12-29, 20:16
Medlem
Många här är sjukligt besatta av judarnas (som kollektiv antar jag) påstådda makt i samhället, exempel som ständigt återkommer är Hollywood, media, finanseliten osv.

Som tänkande individ ser nog bara detta som ett exempel på misslyckade människor som vill skylla sin inkompetens och oförmåga på någon grupp annorlunda än dom själva. Sen har jag träffat folk från alla olika religioner och raser och har svårt att se att någon kollektiv konspiration skulle finnas - men jag är kanske blind och naiv...

Finns det något konkret exempel hos nassarna här där någon faktiskt blivit hindrad från att uppnå något konkret, ex. blivit nekad ett jobb eller en utbildning eller annan möjlighet av den judiska "konspirationen"? Vad hindrar en smart journalist av ickejudiskt ursprung att slå sig in i mediebranschen och starta en tidning - ex. Amelia Adamo (men hon kanske också är en förklädd judinna som poserar som något annat?). Eller är det helt enkelt så att nassar bara vill gnälla och skylla på någon?
Citera
2009-12-29, 20:34
Medlem
nordanvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_krantz
Många här är sjukligt besatta av judarnas (som kollektiv antar jag) påstådda makt i samhället, exempel som ständigt återkommer är Hollywood, media, finanseliten osv.

Äger man över hälften av all media, gör i stor del nästan all film, ger ut skolböcker och många andra böcker, då har man makt.
Folket styrs av media, och vilka styr media?
Citera
2009-12-29, 20:38
Medlem
jaha

Citat:
Ursprungligen postat av nordanvind
Äger man över hälften av all media, gör i stor del nästan all film, ger ut skolböcker och många andra böcker, då har man makt.
Folket styrs av media, och vilka styr media?

Men 80% av svenska journalister är ju kommunister! Har du läst aftonbladet nyligen? Dom propagerar ju dagligen - tillsammans med alla svenska tidningar - för att Israel som stat skall lägga ner vapnen mot araberna. Om nu judarna kontrollerar svensk media gör dom ett jävligt dåligt jobb...

Vidare svarade du inte på min fråga hur har detta påverkat dig? Är du bitter skådespelare som inte får jobb i Hollywood?
Citera
2009-12-29, 20:44
Medlem
nordanvinds avatar
Citat:
Men 80% av svenska journalister är ju kommunister! Har du läst aftonbladet nyligen? Dom propagerar ju dagligen - tillsammans med alla svenska tidningar - för att Israel som stat skall lägga ner vapnen mot araberna. Om nu judarna kontrollerar svensk media gör dom ett jävligt dåligt jobb...

Vidare svarade du inte på min fråga hur har detta påverkat dig? Är du bitter skådespelare som inte får jobb i Hollywood?

Jag läser aftonbladet då och då ja, jag vet vad dom skriver. Det gör dom inte mindre sionistägda. Med tanke på att rädslan för muslimer är lika stor som rädslan att kritisera Israel och judar så tycker jag dom gör ett bra jobb med att hålla folket där dom vill ha dom.
Alla banker dom äger, alla höga politiska poster dom innehar ger judarna inte direkt mindre makt.

Nej, jag svarade inte på frågan för att jag har inte lust att förklara först hur ruttet samhället är och hur det påverkar mig. För att sedan förklara vilka det är som sitter bakom makten som för igenom detta ruttna samhället. Det talar för sig själv. Låter någon annan som har mer lust att skriva om det göra det.
Citera
2009-12-29, 20:55
Medlem
Jag kan tala om för dig att jag har förlorat ett jobb på grund av en snarvlande jude.
Det är också ett stort familjeproblem med att en jude lurat min kusin emot mig i en familje affär.
Dessutom så finns det ingen folkgrupp som är mera organiserad än judarna och så är det väl litet konstigt att de fortfarande kräver Tyskland på skadeståndspengar för vad som skedde med dem under 1930-40 talet. Ingen annan folkgrupp håller på med sådant.
Att du bor i ett land där det finns lika många judar som i Israel har gjort att du ser världen med deras ögon, de är också väldigt skickliga på att manipulera folk och de har lyckats med dig.
En bland de första saker jag lärde mig som liten var att man aldrig skall handla och göra affärer med judar.
Citera
2009-12-29, 20:57
Medlem
skitsnack

Citat:
Jag läser aftonbladet då och då ja, jag vet vad dom skriver. Det gör dom inte mindre sionistägda. Med tanke på att rädslan för muslimer är lika stor som rädslan att kritisera Israel och judar så tycker jag dom gör ett bra jobb med att hålla folket där dom vill ha dom.
Alla banker dom äger, alla höga politiska poster dom innehar ger judarna inte direkt mindre makt.

Nej, jag svarade inte på frågan för att jag har inte lust att förklara först hur ruttet samhället är och hur det påverkar mig. För att sedan förklara vilka det är som sitter bakom makten som för igenom detta ruttna samhället. Det talar för sig själv. Låter någon annan som har mer lust att skriva om det göra det.

Om du tittar på dom fyra sk storbankerna i sverige så ser du också att samtliga är börsnoterade. Förutom Handelsbanken (Industrivärden) och SEB (Wallenberg) finns det mig veterligen inte någon stor kontrollerande post.

Sedan är ju nyckelfrågan om det bara för att judar är överrepresentarede som folkgrupp skulle agera kollektivistiskt. Alla nassar kommer ju att hävda att så är det men det får väl inte anses bevisat på något sätt. Vidare skall man ju komma ihåg att även om 12 miljoner judar är överrepresenterade inom många områden så finns det 6 miljarder som inte är judar...

Själv tycker jag det är imponerande med folk som lyckas och arbetar hårt utan att skylla på andra - bryr mig inte ett skit om deras religion.
Citera
2009-12-29, 21:12
Medlem
jaha

Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Jag kan tala om för dig att jag har förlorat ett jobb på grund av en snarvlande jude.
Det är också ett stort familjeproblem med att en jude lurat min kusin emot mig i en familje affär.
Dessutom så finns det ingen folkgrupp som är mera organiserad än judarna och så är det väl litet konstigt att de fortfarande kräver Tyskland på skadeståndspengar för vad som skedde med dem under 1930-40 talet. Ingen annan folkgrupp håller på med sådant.
Att du bor i ett land där det finns lika många judar som i Israel har gjort att du ser världen med deras ögon, de är också väldigt skickliga på att manipulera folk och de har lyckats med dig.
En bland de första saker jag lärde mig som liten var att man aldrig skall handla och göra affärer med judar.

Om du var en högpresterande anställd så var det ju ytterst ointelligent av arbetsgivaren att göra sig av med dig. Men du borde ju lätt få ett nytt jobb i sådana fall.

Judar har rykte som sluga affärsmän. Men det har danskar, holländare och lebaneser också. Men dom kanske också är i konspiration mot svenska nassar.

80 procent av alla judar röstar demokratiskt i USA så att jag ser världen med deras ögon stämmer inte, jag är republikan i huvudsak. Sedan stämmer det inte med mina erfarenheter att klumpa ihop judar i en grupp generellt finns mycket skillnader och konflikter även i Israel. Dock så gör externa hot att detta inte syns.

Att driva skadeståndsprocesser mot tyskarna pga krig har många andra grupper och länder gjort, bl a efter första världskriget. Ser väl inget fel i det direkt om man startar och förlorar krig så förlorar man mark och eller pengar/naturresurser.
Citera
2009-12-29, 21:26
Medlem
nordanvinds avatar
Citat:
80 procent av alla judar röstar demokratiskt i USA så att jag ser världen med deras ögon stämmer inte, jag är republikan i huvudsak. Sedan stämmer det inte med mina erfarenheter att klumpa ihop judar i en grupp generellt finns mycket skillnader och konflikter även i Israel. Dock så gör externa hot att detta inte syns.

Att ha två nickedocker att rösta är verkligen demokrati. Leva demokratin!
Citera
2009-12-29, 23:13
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Att ha två nickedocker att rösta är verkligen demokrati. Leva demokratin!
Så du menar att du varken hör hemma i D eller R? Inget fel med det, men ingen anledning till att skylla ifrån sig.
Citera
2009-12-29, 23:17
Medlem
Hollywood-ismen har forpestat hela Sveriges kultur. Det enda folk bryr sig om nufortiden ar supa, knulla, festa, knarka och att bli rika. Det ar inte bara judar naturligtvis, men en stor % i forhallande till hur manga de ar.

Bonniers propagandapsridning i skolbockerna dar AH och ganget framstar som fullkomliga psykopater. Man delger inte ens de (manga) positiva effekterna NSismen hade pa Tyskland.
Citera
2009-12-29, 23:34
Medlem
men herregud

Citat:
Ursprungligen postat av Allfadern
Hollywood-ismen har forpestat hela Sveriges kultur. Det enda folk bryr sig om nufortiden ar supa, knulla, festa, knarka och att bli rika. Det ar inte bara judar naturligtvis, men en stor % i forhallande till hur manga de ar.

Bonniers propagandapsridning i skolbockerna dar AH och ganget framstar som fullkomliga psykopater. Man delger inte ens de (manga) positiva effekterna NSismen hade pa Tyskland.

Det är propaganda att framställa Adolf Hitler som psykopat?

I sådana fall är mycket propaganda vill jag lova. Om Hitler låtit sina generaler sköta krigföring så hade tyskarna varit svårslagna i kriget - å andra sidan hade det kanske inte blivit något krig så det är väl lite moment 22 över det hela.

Som sagt, om du inte tycker om Hollywoodfilmer spela in en egen - det gick ju bra för Lasse Åberg och Lucas Moodyson (en gång iaf), varför inte göra ett försök?
Citera
2009-12-29, 23:38
Medlem
Citat:

Som sagt, om du inte tycker om Hollywoodfilmer spela in en egen - det gick ju bra för Lasse Åberg och Lucas Moodyson (en gång iaf), varför inte göra ett försök?

Vad ar problemet?

Jag: "Hollywoodfilmer ger daliga ideal".
Du: "Gor en egen da."

Menar du att jag ska ha rad att gora en massa filmer som ska konkurrera ut Hollywood?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in