Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag har ganska låga tankar om Maud Olofsson efter SAAB-historien. Hon gjorde verkligen bort sig i våras och verkade både okunnig och totalt ointresserad av att ens försöka rädda SAAB.
Hon bättrade sig lite sista månaden, men det är nog för sent. Hon har redan fått på sig stämpeln om att vara den politiker som gjort mest politiskt för att döda SAAB. Det kommer hon att bli ihågkommen i historieböckern om, i framtiden, om SAAB går under.
Varför skulle hon i ingripa i ett privat företags totala misslyckande att tillverka en säljande produkt? Skulle vi, som skattebetalare betala för att SAAB skulle tillverka en produkt att ställa på parkeringsplatsen utanför fabriken i Trollhättan?
Det tycker inte jag. Trots att jag inte är vidare förtjust i den sittande regeringens beslut, tycker jag att handlandet varit korrekt i frågan GM/SAAB.
Tillverkar man en produkt som ger 19 000kr i back per försäljning de senaste 11 åren tycker jag att svaret är självklart.(inte du kanske herr inbicill)
De pengar man eventuellt skulle lägga ned (mina skattepengar) gör sin nytta bättre i andra investeringar.
Att staten går in och "räddar" är kinesiskt kommunistiskt tyckande.
Som sagt tidigare. En bil som man sitter snett i och dessutom luktar bensin i kupén är det självklart att marknaden (vi) ratar.
Beslutet att lägga ned en värdelös produkt, var det bästa beslutet.