2009-12-29, 19:31
Medlem
Nu precis såg jag hur Maud Olofsson som vanligt gnäller i TV-rutan, denna gång i TV4 om att hon skulle behandlas annorlunda för att hon är kvinna på posten som näringslivsminister. Tror egentligen det handlar om att hon är inkompetent som minister.

Valet stundar och Centern ligger riktigt risigt till, på väg att tom kanske åka ur. Centern är Sveriges idag mest diffusa parti enligt min mening, officiellt inåt som utåt sett enligt bedömare. Är dagens gnäll ett desperat tecken på förhoppningen om enkla empati-röster hos kvinnor samt, hur mår dagens centerparti egentligen?
Citera
2009-12-29, 19:57
Medlem
Columbo1Legends avatar
De mår som de förtjänar! Maud har alltid varit full av förakt för vanligt folk, kallat dem småfåglar!, plus att hon vill regera och härska i våra hjärtan, MED LÖGNER!!! På nyheterna försöker människan förklara bort kritiken med att hon är KVINNA. Det är SKRATTRETANDE!!!!!!!!!!!!!!! Hon är inte en ömtålig och flyktig "stämning" som vi skall försöka hålla kvar, utan en verksam kraft, en av Sveriges mäktigaste personer. Usch, jag blev arg!
Senast redigerad av Columbo1Legend 2009-12-29 kl. 20:00.
Citera
2009-12-29, 20:08
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Columbo1Legend
De mår som de förtjänar! Maud har alltid varit full av förakt för vanligt folk, kallat dem småfåglar!, plus att hon vill regera och härska i våra hjärtan, MED LÖGNER!!! På nyheterna försöker människan förklara bort kritiken med att hon är KVINNA. Det är SKRATTRETANDE!!!!!!!!!!!!!!! Hon är inte en ömtålig och flyktig "stämning" som vi skall försöka hålla kvar, utan en verksam kraft, en av Sveriges mäktigaste personer. Usch, jag blev arg!
Källa på det? För hon verkar ju uppenbarligen operera enligt devisen vanlig, vanligare, centerpartist.
Citera
2009-12-29, 20:15
Moderator
-Info-s avatar
Jag har ganska låga tankar om Maud Olofsson efter SAAB-historien. Hon gjorde verkligen bort sig i våras och verkade både okunnig och totalt ointresserad av att ens försöka rädda SAAB.

Hon bättrade sig lite sista månaden, men det är nog för sent. Hon har redan fått på sig stämpeln om att vara den politiker som gjort mest politiskt för att döda SAAB. Det kommer hon att bli ihågkommen i historieböckern om, i framtiden, om SAAB går under.
Citera
2009-12-29, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag har ganska låga tankar om Maud Olofsson efter SAAB-historien. Hon gjorde verkligen bort sig i våras och verkade både okunnig och totalt ointresserad av att ens försöka rädda SAAB.

Hon bättrade sig lite sista månaden, men det är nog för sent. Hon har redan fått på sig stämpeln om att vara den politiker som gjort mest politiskt för att döda SAAB. Det kommer hon att bli ihågkommen i historieböckern om, i framtiden, om SAAB går under.

Varför skulle hon i ingripa i ett privat företags totala misslyckande att tillverka en säljande produkt? Skulle vi, som skattebetalare betala för att SAAB skulle tillverka en produkt att ställa på parkeringsplatsen utanför fabriken i Trollhättan?
Det tycker inte jag. Trots att jag inte är vidare förtjust i den sittande regeringens beslut, tycker jag att handlandet varit korrekt i frågan GM/SAAB.
Tillverkar man en produkt som ger 19 000kr i back per försäljning de senaste 11 åren tycker jag att svaret är självklart.(inte du kanske herr inbicill)
De pengar man eventuellt skulle lägga ned (mina skattepengar) gör sin nytta bättre i andra investeringar.

Att staten går in och "räddar" är kinesiskt kommunistiskt tyckande.
Som sagt tidigare. En bil som man sitter snett i och dessutom luktar bensin i kupén är det självklart att marknaden (vi) ratar.
Beslutet att lägga ned en värdelös produkt, var det bästa beslutet.
Senast redigerad av Doctore 2009-12-29 kl. 20:32.
Citera
2009-12-29, 20:31
Medlem
Columbo1Legends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Källa på det? För hon verkar ju uppenbarligen operera enligt devisen vanlig, vanligare, centerpartist.
Hon har kallat "oss" för "matade fågelungar". Det är oförlåtligt.
Hon är vanlig och klagar på andra vanliga.
De som är Jante klagar på Jantelagen.
Inte motsägelsefullt

Edit. Hela citatet: Vi måste gå från att vara matade fågelungar och bli ivriga bävrar.
Senast redigerad av Columbo1Legend 2009-12-29 kl. 20:48.
Citera
2009-12-29, 20:33
Medlem
Hardstekts avatar
Kan inte nån knäppa den där kärringen.
Citera
2009-12-29, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctore
Varför skulle hon i ingripa i ett privat företags totala misslyckande att tillverka en säljande produkt? Skulle vi, som skattebetalare betala för att SAAB skulle tillverka en produkt att ställa på parkeringsplatsen utanför fabriken i Trollhättan?
Det tycker inte jag. Trots att jag inte är vidare förtjust i den sittande regeringens beslut, tycker jag att handlandet varit korrekt i frågan GM/SAAB.
Tillverkar man en produkt som ger 19 000kr i back per försäljning de senaste 11 åren tycker jag att svaret är självklart.(inte du kanske herr inbicill)
De pengar man eventuellt skulle lägga ned (mina skattepengar) gör sin nytta bättre i andra investeringar.
Som sagt tidigare. En bil som man sitter snett i och dessutom luktar bensin i kupén är det självklart att marknaden (vi) ratar.
Beslutet att lägga ned en värdelös produkt, var det bästa beslutet.
Vi ska inte snöa in oss på SAAB-affären. Hon har hanterat hon urdåligt, framför allt med oklara och trevande antydningar om olika åtgärder. Sedan ifall staten ska gå in som delägare eller inte, är en helt annan förbannad frågeställning.
Citera
2009-12-29, 20:35
Medlem
Dagens Centerparti mår inte särskilt bra alls skulle jag påstå. Maud har förflyttat partiet mycket längre till höger och där finns Moderaterna som upptar allt utrymme. Man har förlorat sin status som mittenparti totalt.
Citera
2009-12-29, 20:40
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctore
Varför skulle hon i ingripa i ett privat företags totala misslyckande att tillverka en säljande produkt?

Jag ska inte ge mig in i en debatt om själva SAAB's framtidsmöjligheter eftersom det redan finns flera trådar om detta. Problemet i hennes fall är att hon utstrålade sånt förakt gentemot SAAB och sådan okunnighet om bilbranchen i allmänhet. Börjar exempelvis babbla om vindkraftverk och elbilar, som kanske skulle sysselsätta några hundra personer, när 10000-15000 jobb riskerade att försvinna. Bara en idiot kör med sådana argument.

Självklart skulle hon målat en positiv bild av SAAB's möjligheter och sagt att regeringen aktivt letar efter en lösning, redan från början. En politikers uppgift är att utstråla optimism och ge framtidshopp, även vid mörka stunder. Inte att visa ett sådant förakt mot folk i kris eller ett stort företag i kris. Hon pratade som om SAAB redan var nedlagt. Man behöver inte skänka pengar, men man ska visa att man tar uppgiften på allvar och verkligen söker efter en lösning.

Här misslyckades hon kapitalt. Och förhoppningvis försvinner hon år 2010. Försvinner SAAB så kommer hon för evigt att betraktas som den korkade tanten som utplånade SAAB.
Citera
2009-12-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aristocrata
Vi ska inte snöa in oss på SAAB-affären. Hon har hanterat hon urdåligt, framför allt med oklara och trevande antydningar om olika åtgärder. Sedan ifall staten ska gå in som delägare eller inte, är en helt annan förbannad frågeställning.

Ja. Hon är en fet inkompent gnällspikkossa. Jag håller med. Men i agerandet med SAAB har hon/regeringen banne mig gjort rätt i. (Förutom att hon borde sagt:"Vi lägger oss inte i privata företags göranden")
Citera
2009-12-29, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag ska inte ge mig in i en debatt om själva SAAB's framtidsmöjligheter eftersom det redan finns flera trådar om detta. Problemet i hennes fall är att hon utstrålade sånt förakt gentemot SAAB och sådan okunnighet om bilbranchen i allmänhet. Börjar exempelvis babbla om vindkraftverk och elbilar, som kanske skulle sysselsätta några hundra personer, när 10000-15000 jobb riskerade att försvinna. Bara en idiot kör med sådana argument.

Självklart skulle hon målat en positiv bild av SAAB's möjligheter och sagt att regeringen aktivt letar efter en lösning, redan från början. En politikers uppgift är att utstråla optimism och ge framtidshopp, även vid mörka stunder. Inte att visa ett sådant förakt mot folk i kris eller ett stort företag i kris. Hon pratade som om SAAB redan var nedlagt. Man behöver inte skänka pengar, men man ska visa att man tar uppgiften på allvar och verkligen söker efter en lösning.

Här misslyckades hon kapitalt. Och förhoppningvis försvinner hon år 2010. Försvinner SAAB så kommer hon för evigt att betraktas som den korkade tanten som utplånade SAAB.

Hon har inte ett jävla skit med att göra med lösningen. Antingen tillverkar man en produkt som marknaden (vi) vill ha eller också så lägger man ned verksamheten. Jag har svårt att förstå varför jag som skattebetalare skall betala för ett totalt misslyckat koncept. Lägg ned skiten. Satsa på något annat.
Varför inte smälla upp 10 st kärnkraftverk i Trollhättan? Sälja el till lågpris, konkurrera ut baltikumproducerad brunkålelkraft och därmed konka hela baltikum, ge en märkbart bättre miljö och dessutom ge arbetstillfällen till råge.
'
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in