Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-29, 17:12
Medlem
BSGs avatar
Jo min internet är igång och allting det vet jag genom att mina laddningar på utorrent körs och att spotifys musik körs men jag kommer inte in på nån hemsida, just nu kom jag in på flashback men det funkar bara ibland.

Att tillägga är att jag igår återställde till ursprungliga inställningar och då kom nya internet och brandväggs inställningar så kan vara de som är problemet fast har avinstallerat Norton. Enda skyddet jag har på nu är Windows brandvägg-

Nån som vet felet?
Citera
2009-12-29, 17:16
Medlem
hembränts avatar
Ingen större aning om vad det kan vara i Windows tyvärr.. Men fungerar det som vanligt för andra datorer i ditt nätverk? Har nämligen en kompis som har en router som dödar surfandet ibland men allt annat fungerar samtidigt.
Citera
2009-12-29, 17:18
Medlem
BSGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hembränt
Ingen större aning om vad det kan vara i Windows tyvärr.. Men fungerar det som vanligt för andra datorer i ditt nätverk? Har nämligen en kompis som har en router som dödar surfandet ibland men allt annat fungerar samtidigt.

Den andra datorn i huset har liknande problem och båda har trådlåst via samma router?
Citera
2009-12-29, 22:45
Medlem
BSGs avatar
Har google Chrome för övrigt och när det inte funkar kan man kolla mer information om felet då kommer detta fram:

Fel 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): Det gick inte att hitta servern.
Eller
Fel 0 (net::OK): Okänt fel.
Citera
2009-12-30, 10:20
Medlem
shmas avatar
Kan vara så att spotify och torrent tar upp för mycket bandbredd, laddar du från en opentracker kan jag nästan lova att det som är problemet. Funkar det bättre när utorrent inte körs ? Torrenterna öppnar och försöker öppna kontakter med bra jäkla många personer samtidigt. Och ni delar på en routers sändare, kan den börja gå på knäna. Jag skulle stänga spotify och torrent och prova igen. Någon annan kan sno erat trådlösa om ni inte har lösen och tanka så att erat knappt funkar.

Kan vara mycket när det är trådlöst, tror knappast det är windows fel. Så vida ni inte har någon knepig brandvägg förstås
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in