Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-29, 12:23
Bannlyst
Min dator började bete sig lite konstigt och jag startade därför om den, men när den hade startats om hade alla ikonerna på skrivbordet blivit såna vita som man inte kan öppna och det bara kommer upp en ruta där det står: filen kan inte öppnas. Jag testade att öppna en bild och det funkade, då blev alla bildikoner som de ska vara, men det går fortfarande inte att öppna de flesta av programmen. De enda som går är i princip firefox, utorrent, foxitreader och vlc. Jag kan inte heller komma in på den här datorn och när jag tänkte kolla lägg till eller ta bort program kunde jag inte komma in där heller, men jag kan öppna mina dokument och från Kör kan jag öppna min externa hårddisk också. Det verkar väldigt suspekt, virus? Skulle vara mycket tacksam för hjälp!
Citera
2009-12-29, 17:54
Bannlyst
Det verkar som om det är rundll32.exe som ställer till det, när jag försöker öppna lägg till eller ta bort program och vissa andra grejer i kontrollpanelen samt när jag ska öppna winows security center är det meddelandet: Följande fil kan inte öppnas: rundll32.exe jag får. Någon som har något tips nu?
Citera
2009-12-29, 18:02
Medlem
Kights avatar
Gör en system recovery fixar det med största sannolikhet.
Citera
2009-12-29, 18:22
Bannlyst
När jag väljer systemåterställning under systemverktyg säger den bara invalid option :/ jag kan som sagt inte heller öppna system under kontrollpanelen. Jag har XP om det gör någon skillnad.
Senast redigerad av Bananbrasse 2009-12-29 kl. 18:50.
Citera
2009-12-29, 19:36
Medlem
Kights avatar
Jag kommer ärligt talat inte ihåg hur xp hanterar system recovery, Annars har du ju precis fått en gyllene anledning att upgradera till windows 7.

Det kan även vara så att ditt register har blivit kurrupt. Du kan testa att gå in på microsoft.com och leta upp reperation av windows med hjälp av windows skivan om detta är fallet.

Du kan ju kolla om du fortfarande är administratör, kan du inte via kontrollpanelen har jag för mig du skriver "perms username" eller "ntrights" i cmd'n för det.
Citera
2009-12-29, 19:47
Bannlyst
Ptja, det får nog bli så faktiskt. Eftersom jag fortfarande kommer åt alla filer och kan spara dem kan jag ju lika gärna passa på att uppdatera, helt klart. Tack för hjälpen i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in