2009-12-29, 06:20
Medlem
isnaas avatar
Jag hittar ingenting vettigt i sök eller på google så jag frågar här.

Jag köpte en iMac 27" 3,06Ghz Intel Core 2 Duo E7600 DC 4GB 1TB osv nyligen och något jag reagerar över är att den blir
otroligt varm även när jag bara t.ex. slösurfar på safari och har spotify uppe.
(i nuläget så är övre delen på macen så varm att man nästan kan steka ägg på den) Så jag laddade ner istat för att kolla hur det stod till med

temperaturerna och allting såg normalt ut efter att ha jämfört med någon forumtråd där folk postade sina temperaturer samt hastigheten på fläktarna.
Förutom två saker : Memory Controller samt Northbridge.

Jag lägger upp mina stats här med frågeställningen : är inte Memory Controller samt Northbridge otroligt varma? Med tanke på att i nuläget så körs bara spotify och safari.

HD: Macintosh HD 51°
CPU A 40°
GPU Diode 54°
Gpu Heatsink 53°
Ambient 23°
Memory Controller 57°
Northbridge 72°

Optical Drive 999rpm
Hard Drive 1099rpm
CPU Fan 939rpm
Citera
2009-12-29, 08:22
Medlem
Att din iMac blir varmare upptill än på andra områden är normalt och beror på konstruktionen, men den ska inte vara så varm att du inte kan ta på den såklart. Om du gjort det traditionella, d.v.s. sett till att det inte finns någon firmware-uppdatering för din maskin och kört en reset på macens SMC så skulle jag rekommendera att slå en signal till supporten och få ärendet notera (i det fall större problem uppstår senare). De är dessutom trevliga pojkar och flickor, sitter och glor på de hela dagarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in