• 1
  • 2
2010-09-29, 20:35
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Det var i en undermapp till mappen Program. Hur ser jag behrigheter fr mappen?
Hgerklicka och vlj Egenskaper.

Lter som du inte stngt av UAC helt.
Citera
2010-09-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Hgerklicka och vlj Egenskaper.

Lter som du inte stngt av UAC helt.
Jag kollade igen, och UAC var nedskruvat till lgsta. Men det gr inget, det lste sig nd. Tack fr hjlpen!
Citera
2010-09-30, 14:56
Medlem
Andreasvbs avatar
Skriv grna vad du gjorde.
Citera
2010-09-30, 15:15
Medlem
Citat:
Skriv grna vad du gjorde.
Nja, jag lste vl inte problemet alls egentligen. Jag kom bara p att jag inte behvde kopiera filerna till just den mappen utan kunde lgga dem i en annan istllet.

Nu sitter jag inte vid den datorn, men jag har testat att logga in som administratr, kollat ven dr att UAC r nedskruvat till lgsta, hgerklickat p mappen fr att kolla behrigheterna fr olika anvndare, sett att administratr har full behrighet (vilket borde rcka fr att kopiera till mappen nr jag r inloggad som administratr tycker jag), men nd ftt upp meddelandet "Du har inte behrighet att utfra tgrden" (eller vad det nu str) nr jag frskt kopiera in filerna till mappen. Och jag har inte heller kunnat ndra till full behrighet fr det vanliga anvndarkontot. S jag vet inte vad jag gr fr fel.
Citera
2010-09-30, 15:41
Medlem
Andreasvbs avatar
Vilken mapp r det?

Du borde ha behrighet i alla vanliga mappar.
Citera
2010-09-30, 15:47
Medlem
Citat:
Vilken mapp r det?

Du borde ha behrighet i alla vanliga mappar.
Det hr var mappen fr Norton Internet Security.
Citera
2010-10-02, 23:22
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Vad innebr detta? Finns det ngot mer jag kan gra, eller mste jag ha skriftligt tillstnd frn Bill Gates personligen fr att kopiera eller flytta filer och mappar p min egen dator?
r det ngon form av globalt maktvertagande som Microsoft strvar efter, eller rknar man med att den genomsnittlige anvndaren r 5 r och drfr helst inte ska anvnda en dator verhuvudtaget?

Windows 7 har sina finesser, men p detta omrde har de verkligen gjort bort sig. Skerhet i all ra, men detta r ju fullkomligt absurt.

Citat:
Det hr var mappen fr Norton Internet Security.
Norton skyddar nog sin egen mapp, inget som Bill Gates rr fr.
Citera
2011-04-30, 14:15
Medlem
Har ett liknande problem s skriver hr istllet fr att skapa en ny trd. Frsker lgga ver en .dll fil frn en monterad disk till en mapp i program. Fr d felmeddelandet 'Du mste ha behrighet frn Alla fr att fortstta'. Har UAC skiten nedskruvat till det lgsta. Mappen dr jag tnker lgga filen i ligger under Program. Nr jag hgerklickar p program och gr in p skerhet s har mitt administratrkonto inte fullstndig behrighet? . Nr jag sedan frsker ge mig sjlv full behrighet s str det "Ett fel intrffade nr skerhetsinformationen tillmpades p c:\Program Files(x86) tkomst nekad. Ngon som vet hur man kan lsa?
Citera
2011-07-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rand00m
Har ett liknande problem s skriver hr istllet fr att skapa en ny trd. Frsker lgga ver en .dll fil frn en monterad disk till en mapp i program. Fr d felmeddelandet 'Du mste ha behrighet frn Alla fr att fortstta'. Har UAC skiten nedskruvat till det lgsta. Mappen dr jag tnker lgga filen i ligger under Program. Nr jag hgerklickar p program och gr in p skerhet s har mitt administratrkonto inte fullstndig behrighet? . Nr jag sedan frsker ge mig sjlv full behrighet s str det "Ett fel intrffade nr skerhetsinformationen tillmpades p c:\Program Files(x86) tkomst nekad. Ngon som vet hur man kan lsa?

Har ven ett likande problem. Jag har nyss installerat ett spel och ska fra ver crack filerna till spelmappen. Cracket gr utmrkt att flytta men inte dll fil. Gr inte att flytta den till varken USB eller ngon annan plats i datorn.

Jvla stt att man inte ska f flytta och greja som man vill p sin egen dator. Pack!

Jag r administratr. r inte bara p detta spel utan p alla spel med dll filer.
Citera
2014-02-01, 17:53
Medlem
Indweller108s avatar
Visserligen en gammal trd, men eftersom jag sjlv hade problem med att kopiera ver en AUTORUN.INF - fil frn HDD till USB-minne och hittade en lsning ska jag terge hur jag lste det.

Hade Outpost Security Suite installerat och brjade misstnka att det var denna som spkade! Drog ur uppkopplingen till internet och stngde sen av brandvggen, vips s var problemet undanrjt och filen gick att kopiera ver!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in