Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-29, 20:35
  #13
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Det var i en undermapp till mappen Program. Hur ser jag behörigheter för mappen?
Högerklicka och välj Egenskaper.

Låter som du inte stängt av UAC helt.
Citera
2010-09-30, 14:48
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Högerklicka och välj Egenskaper.

Låter som du inte stängt av UAC helt.
Jag kollade igen, och UAC var nedskruvat till lägsta. Men det gör inget, det löste sig ändå. Tack för hjälpen!
Citera
2010-09-30, 14:56
  #15
Medlem
Andreasvbs avatar
Skriv gärna vad du gjorde.
Citera
2010-09-30, 15:15
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Skriv gärna vad du gjorde.
Nja, jag löste väl inte problemet alls egentligen. Jag kom bara på att jag inte behövde kopiera filerna till just den mappen utan kunde lägga dem i en annan istället.

Nu sitter jag inte vid den datorn, men jag har testat att logga in som administratör, kollat även där att UAC är nedskruvat till lägsta, högerklickat på mappen för att kolla behörigheterna för olika användare, sett att administratör har full behörighet (vilket borde räcka för att kopiera till mappen när jag är inloggad som administratör tycker jag), men ändå fått upp meddelandet "Du har inte behörighet att utföra åtgärden" (eller vad det nu står) när jag försökt kopiera in filerna till mappen. Och jag har inte heller kunnat ändra till full behörighet för det vanliga användarkontot. Så jag vet inte vad jag gör för fel.
Citera
2010-09-30, 15:41
  #17
Medlem
Andreasvbs avatar
Vilken mapp är det?

Du borde ha behörighet i alla vanliga mappar.
Citera
2010-09-30, 15:47
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Vilken mapp är det?

Du borde ha behörighet i alla vanliga mappar.
Det här var mappen för Norton Internet Security.
Citera
2010-10-02, 23:22
  #19
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Vad innebär detta? Finns det något mer jag kan göra, eller måste jag ha skriftligt tillstånd från Bill Gates personligen för att kopiera eller flytta filer och mappar på min egen dator?
Är det någon form av globalt maktövertagande som Microsoft strävar efter, eller räknar man med att den genomsnittlige användaren är 5 år och därför helst inte ska använda en dator överhuvudtaget?

Windows 7 har sina finesser, men på detta område har de verkligen gjort bort sig. Säkerhet i all ära, men detta är ju fullkomligt absurt.

Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Det här var mappen för Norton Internet Security.
Norton skyddar nog sin egen mapp, inget som Bill Gates rår för.
Citera
2011-04-30, 14:15
  #20
Medlem
Har ett liknande problem så skriver här istället för att skapa en ny tråd. Försöker lägga över en .dll fil från en monterad disk till en mapp i program. Får då felmeddelandet 'Du måste ha behörighet från Alla för att fortsätta'. Har UAC skiten nedskruvat till det lägsta. Mappen där jag tänker lägga filen i ligger under Program. När jag högerklickar på program och går in på säkerhet så har mitt administratörkonto inte fullständig behörighet? . När jag sedan försöker ge mig själv full behörighet så står det "Ett fel inträffade när säkerhetsinformationen tillämpades på c:\Program Files(x86) Åtkomst nekad. Någon som vet hur man kan lösa?
Citera
2011-07-10, 21:47
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rand00m
Har ett liknande problem så skriver här istället för att skapa en ny tråd. Försöker lägga över en .dll fil från en monterad disk till en mapp i program. Får då felmeddelandet 'Du måste ha behörighet från Alla för att fortsätta'. Har UAC skiten nedskruvat till det lägsta. Mappen där jag tänker lägga filen i ligger under Program. När jag högerklickar på program och går in på säkerhet så har mitt administratörkonto inte fullständig behörighet? . När jag sedan försöker ge mig själv full behörighet så står det "Ett fel inträffade när säkerhetsinformationen tillämpades på c:\Program Files(x86) Åtkomst nekad. Någon som vet hur man kan lösa?

Har även ett likande problem. Jag har nyss installerat ett spel och ska föra över crack filerna till spelmappen. Cracket går utmärkt att flytta men inte dll fil. Går inte att flytta den till varken USB eller någon annan plats i datorn.

Jävla sätt att man inte ska få flytta och greja som man vill på sin egen dator. Pack!

Jag är administratör. Är inte bara på detta spel utan på alla spel med dll filer.
Citera
2014-02-01, 17:53
  #22
Medlem
Indweller108s avatar
Visserligen en gammal tråd, men eftersom jag själv hade problem med att kopiera över en AUTORUN.INF - fil från HDD till USB-minne och hittade en lösning ska jag återge hur jag löste det.

Hade Outpost Security Suite installerat och började misstänka att det var denna som spökade! Drog ur uppkopplingen till internet och stängde sen av brandväggen, vips så var problemet undanröjt och filen gick att kopiera över!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback