• 2
  • 3
2010-05-07, 19:28
Medlem
evil-chuckys avatar
Jag har en kompis som bor i thailand, han skickade 100 förpackningar gillette fusion rakblad till mig för några år sedan. Jag fick betala 50kr för varje förpackning, men sålde sedan rakbladen för 120kr på tradera. Det var riktigt lättförtjänta pengar, då dom gick åt på mindre än två veckor
Citera
2010-05-07, 21:32
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evil-chucky
Jag har en kompis som bor i thailand, han skickade 100 förpackningar gillette fusion rakblad till mig för några år sedan. Jag fick betala 50kr för varje förpackning, men sålde sedan rakbladen för 120kr på tradera. Det var riktigt lättförtjänta pengar, då dom gick åt på mindre än två veckor

Hur mycket kostade rakbladen där nere? Jag antar att det är standardförpackningen med 4 rakblad i?
Citera
2010-05-07, 23:05
Medlem
evil-chuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Hur mycket kostade rakbladen där nere? Jag antar att det är standardförpackningen med 4 rakblad i?

Stämmer bra, det var 4-pack. Har för mig att dom gick på cirka 40kr, han gjorde det mest för att vara bussig.
Senast redigerad av evil-chucky 2010-05-07 kl. 23:07.
Citera
2010-05-07, 23:24
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Stämmer bra, det var 4-pack. Har för mig att dom gick på cirka 40kr, han gjorde det mest för att vara bussig.

Ingen tull på det?
Citera
2010-05-07, 23:40
Medlem
evil-chuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Ingen tull på det?

Nope, det är nu på senare dagar dom blivit lite kinkigare när det gäller tull osv. Gäller främst elektronikprylar. Frakten gick inte ens på en hundring, det är ju näst intill gratis att skicka med Hong kong post.

Men nu för tiden får man vara försiktig, dom har blivit hårda med massimporter ifrån just asien. Då många tar hem för att i sin tur sälja varorna dyrare här i Sverige.
Citera
2010-05-08, 14:12
Medlem
Citat:

Om det inte var/är orginal får du Procter & Gamble på dig och får betala ett saftigt
skadestånd direkt , för att inte prata om tullen.
Är bara några dagar sedan det stod om någon som sålt några stycken bara.

Citera
2010-05-09, 19:20
Medlem
evil-chuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Om det inte var/är orginal får du Procter & Gamble på dig och får betala ett saftigt
skadestånd direkt , för att inte prata om tullen.
Är bara några dagar sedan det stod om någon som sålt några stycken bara.

Tvivlar starkt på att det var äkta vara jag fick hem, men både förpackningarna och hyvlarna såg lika ut och fungerade även felfritt. Sen skiter väl jag i om de var äkta eller inte, då detta var 5 år sedan och dom fyllde ju sin funktion. Jag fick inga negativa omdömen på tradera för dessa hyvlar, och om köparen är nöjd så är jag nöjd!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in