Citat:
Ursprungligen postat av Meetoo
*ler* tänk att du håller på fortfarande om macibaner o annat

en fråga, rent spontant? om det är lugnt

varför byter du inte till windows om du ändå inte, vad jag kan se, är nöjd med din mac? tjip o hej!
Jag blir ju förbannad när folk som StyleWars kommer med skitsnack och försöker på ett eller annat sätt få Mac-datorer, OSX att på alla möjliga sätt vara bättre än Windows. Till och med när det började pratas om "formatering" så spottar StyleWars ut skitsnack som inte stämmer.
Varför jag inte bytt min dator än? För jag har planer för den här datorn, jag väntar tills den blir gammal och seg, sen ska ja sparka sönder den.
Den känslan har jag längtat sen jag fick datorn.
Ska sparka sönder den, stampa den, som i Family Guy avsnittet när Stewie och Brian sparkar sönder en skrivmaskin. Det ska bli gott.
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Inte för att jag hoppas på att detta ska gå fram till dig - du verkar rätt underlig - men för att förtydliga mig:
De som byter plattform från windows har formatering som den enda vägen ut ur problem (vilka brukar komma som ett brev på posten efter en tids användande av windows).
Nu tycker inte du det, men tyvärr min narcissistiske vän, om du tänker en sak så betyder det inte att denna sak sker. Jag skulle vilja drifta mig att påstå att konsensus är att windows omformateras ofta, inte OS X. Fakta.
Jag hoppas på att du får ett jobb eller något Pulsen, för du ropar om Macibaner som vanligt. Det märks att det inte händer så mycket i ditt liv, vilket gör mig sorgsen.
Och varför inte byta dator? Din burk inbringar åtminstone något på andrahandsmarknaden, till skillnad från typiska windowsdatorer. Kanske någon vill göra ett byte rakt av?
Nej, den som har bytt från Windows till OSX har inte formatering som den enda utväg. Det du gör är att snabbt kategorisera alla Windowsanvändare till det du säger, och försöker få det att stämma med hjälp av lögner och annat.
När en dator blir seg, krånglar, inte startar program, fläkten låter som en motorbåt, och så vidare. Ja, då är och det enda sättet att fixa till det en formatering. Ganska logiskt, men detta ville du få att vara "fel."
Att Windowsanvändares sista utväg till allt e formatering, nått som inte stämmer. Jag har fixat Windowsburkar som varit sega med t.ex antivirusscan, och nån simpel omstart. De har alltså inte behövts formateras. Nått som du inte kan förstå, eller vill förstå. Du blundar säkert nu...
Jag har planer för den här datorn. De kommer säkert om ett år, de klarar jag av att vänta på. Men den dagen, den känslan ..får spela in det
Och nej, det formateras inte oftade för Windowsanvändare än Macnanvändare, allt är relativt till olika faktorer. T.ex för min del så har Maccen formaterats fler gånger än jag formaterat en Windowsdator under 5års period. Så nej, det stämmer inte. Har kompisar som ringt mig nu och vill att jag ska formatera deras macdatorer, för att de inte vet hur man gör?