Hej har köpt en ny dator och undrar vilket operativsystem som skulle passa bäst och om jag ska ha 32 eller 64 bits.
datorn ska användas till att spela en hel del.
Ska du spela så är de ju bara Vista/7 som gäller.. även fast en massa idioter kommer börja yla om att du ska köra XP. Windows 7 är nyast så kör på det om du inte verkligen gillar Vista.
Edit: Nej, kör inte Ubuntu eller någon annan Linuxdist om du ska spela.
Senast redigerad av penol700 2009-12-28 kl. 02:01.
Men efter som det är 32 bit så kommer jag ju inte kunna använda mig av mina 4gb minne Riiight?!
XP finns som 64-bit. Men det är fortfarande idiotiskt att köpa ett såpass omodernt OS till en sån ny dator.. dessutom slutar supporten till XP relativt snart.
Okej, men om jag ska köpa Windows 7 då vilket tror ni är bäst att ha 64 eller 32 bits?
Som jag förståt det kan man inte köra alla spel om man har 64 men har man 32 så kan man inte använda allt minne
Okej, men om jag ska köpa Windows 7 då vilket tror ni är bäst att ha 64 eller 32 bits?
Som jag förståt det kan man inte köra alla spel om man har 64 men har man 32 så kan man inte använda allt minne
Köp 64 bit, det måste vara rätt gamla spel om de inte lirar på 64-bitsmaskiner.
Dessutom får du ut mer av datorn utöver det där med RAM-minnet på ett 64-bitarssystem.
Köp 64 bit, det måste vara rätt gamla spel om de inte lirar på 64-bitsmaskiner.
Dessutom får du ut mer av datorn utöver det där med RAM-minnet på ett 64-bitarssystem.
okej, tack för hjälpen
Nu har jag bara en fråga kvar: Är det värt att köra med ett crackat os eller blir det många problem någon med erfarenhet som kan svara?
okej, tack för hjälpen
Nu har jag bara en fråga kvar: Är det värt att köra med ett crackat os eller blir det många problem någon med erfarenhet som kan svara?
Du kan ju få ett Home premium 64-bit för runt 1000-lappen, så jag måste säga att det rätt rätt snålt och puckat att köra en piratversion, även om jag personligen aldrig haft problem de få gångerna jag testat.