• 1
  • 2
2009-12-27, 23:18
Medlem
Hej.

När jag kopplar in mitt USBminne dyker det inte upp i "den här datorn". Jag kan därför inte komma åt filerna i det.

Jag hittar usbminnet i enhetshanteraren så det får kontakt med datorn.
Jag kör vista.

Någon som vet hur jag kan komma åt usbminnet och kanske även varför det inte syns i den här datorn?

Stora tack på förhand!

Mvh Olle
Citera
2009-12-27, 23:26
Medlem
PyR0s avatar
Starta om datorn.
Citera
2009-12-27, 23:39
Medlem
Svindels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waggen
Hittar inte USB-minne.

Kollat under soffdynorna?

Ellersom föregående postare skrev, starta om datorn
Citera
2009-12-28, 00:38
Medlem
Pinkkings avatar
Testa att avaktivera och aktivera i enhetshanteraren och starta om datorn och håll på så, till slut måste det funka. Kolla så att det inte är dammigt osv vid ingången.
Citera
2009-12-28, 00:42
Medlem
Tack för svaren! Verkligen schyst att ni hjälper mig.

Ska börja testa imorgon bitti. Nu blir det att sova. Tack igen.
Citera
2009-12-28, 02:34
Medlem
jerryleelviss avatar
Gå in i datorhantering (inte enhetshanteraren) gå till diskhantering i menyn. Syns ditt minne där? Om så, testa att byta enhetsbeteckning.
Citera
2009-12-28, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerryleelvis
Gå in i datorhantering (inte enhetshanteraren) gå till diskhantering i menyn. Syns ditt minne där? Om så, testa att byta enhetsbeteckning.

Precis, du har troligen ett gäng HDD, DVD eller nätverksdiskar så den bokstav ditt USB försöker ta är upptagen. Googla på "byt enhetsbeteckning OS" där OS såklart är det operativsystem du kör. Tror detta kommer hjälpa..
Citera
2009-12-30, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freni126
Precis, du har troligen ett gäng HDD, DVD eller nätverksdiskar så den bokstav ditt USB försöker ta är upptagen. Googla på "byt enhetsbeteckning OS" där OS såklart är det operativsystem du kör. Tror detta kommer hjälpa..

Tack. USB-minnet är där. Men det går ej att byta enhetsbeskrivningen. Alla alternativ för den disken är "skuggade" utom "Ta bort volym".

Någon som vet hur jag kan ändra ändå?
Citera
2016-06-13, 14:12
Medlem
blueyellowlions avatar
En rejäl bump, jag vet, men jag lånar den här tråden lite så slipper jag skapa en ny när det handlar om samma sak. Mitt USB-minne funkar helt enkelt inte, eller jag vet inte, när jag sätter i det och sedan går in på Utforskaren och på Den Här Datorn så syns det inte där vid de andra diskarna. Men om jag kollar i enhetshanteraren så står det att Enheten Fungerar Korrekt osv....Har också testat att göra så som har sagts i den här tråden men det tycks inte hjälpa. Är inte särskilt kunnig på datorer så det kanske är något väldigt enkelt fel egentligen.
Citera
2016-06-13, 14:50
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueyellowlion
En rejäl bump, jag vet, men jag lånar den här tråden lite så slipper jag skapa en ny när det handlar om samma sak. Mitt USB-minne funkar helt enkelt inte, eller jag vet inte, när jag sätter i det och sedan går in på Utforskaren och på Den Här Datorn så syns det inte där vid de andra diskarna. Men om jag kollar i enhetshanteraren så står det att Enheten Fungerar Korrekt osv....Har också testat att göra så som har sagts i den här tråden men det tycks inte hjälpa. Är inte särskilt kunnig på datorer så det kanske är något väldigt enkelt fel egentligen.

Operativsystem?
Citera
2016-06-13, 15:03
Medlem
blueyellowlions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Operativsystem?

Jag har Windows 8.1. just nu.
Citera
2016-06-13, 15:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det är tyvärr en känd bugg inom Windows 8 (8.1), men här finner du mer information samt åtgärd -> http://bit.ly/25XgMRn
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in