2009-12-27, 20:23
Medlem
Det börjar bli dags för mig att köpa ny TV. Ljudet på den gamla håller på o ge upp.

Jag vägrar platt TV.

Kan man fortfarande köpa tjock TV-apparater i butik?
Citera
2009-12-27, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Repett
Det börjar bli dags för mig att köpa ny TV. Ljudet på den gamla håller på o ge upp.

Jag vägrar platt TV.

Tv apparater med hjärnan där bak slutade säljar för åååår sen.. du kan få en TV med hjärnan där bak av mig om du vill.. den funkar finfint.. finns i stockholm
Citera
2009-12-27, 20:25
Medlem
Får man fråga varför du vägrar platt- TV?

Kolla på pricerunner eller liknande, annars får du väl köpa begagnat via blocket.
Citera
2009-12-27, 20:46
Medlem
Medianas avatar
Jag är lite i samma sits, rädd att min gamla TV ska gå sönder. Ok, den är "bara" 8 år gammal men jag vill inte ha någon Platt-TV så den får banne mig hålla. Just nu har vi en 24¨ Sony TV med ljus silver ram som står på ett diskret tvställ i samma färg.

Det jag stör mig mest på med Platt-TV är att de är så förbaskat fula. Jag vill inte ha någon TV i svart högblank plast och varför finns det så få små TV apparater på marknaden? och vart fasiken ställer man den om man inte har plats på väggen?
Citera
2009-12-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repett

Jag vägrar platt TV.

Du kan köpa en begagnad via blocket, där slumpas de bort för några hundralappar.
Citera
2009-12-27, 22:50
Moderator
rotadents avatar
Bostad ---> Hemelektronik

//Mod
Citera
2009-12-28, 01:16
Bannlyst
Jag tro att det fortfarande går att köpa tjock tve nya i vissa små butiker som råkar he en mostertve på lagret. Då får du en tjock tve med 100 hertz teknik och med ett palant bild rör med widescreen osv sov

Du kan hitta en fullt utrustad tjock tve på blocket.

http://www.allaannonser.se

http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=shth&thread=155391&forum=26

Tycks dock bara finnas nya platt tve för försäljning men det var inte länge sedan jag såg en annons på en tjock tv med 100hertz teknik och en storlek på 32tum och med ett plant bildrör. på 32 tum.

Så om du letar och ringer upp en eller två mindre tve butiker så kanske du kan få en tjock tve med alla finrsser för mellan 3-4 tusen.

De finns där ute och väntar på dig.

Själv hade jag akdrigt bytt ut min tjock tve om den inte hade gått i sönder då min kära mamma försökte sig på att damsuga bakom den medans jag kåg en runda på sjukhuset! Var då dkoj att koma hem ifrån sjukan utan att kunna röra mig och en söndrig tve apparat! Så det ar bara att hosta upp 10 löl och köpa en ny platt tve. Tog ett tagatt vänja sig och nu efter 3 månader ångrar jag inte alls mitt köp av en ny lcd tve!
Citera
2009-12-28, 01:45
Medlem
Auroras avatar
Tyvärr lade Sony ned sin Trinitron produktion förra året.

http://www.engadget.com/2008/03/03/sony-bids-adieu-to-trinitron-crt-sets/

Kommentarerna till artikeln ger en vink om varför de fortfarande är eftertraktade. Färg och rörelser är väl det främsta skälet, om det fanns ett sätt att få ned vikten är jag övertygad om att en enorm marknad fortfarande skulle finnas.
Citera
2009-12-28, 07:57
Medlem
serbers avatar
Det blir svårt om du ska köpa nytt beg kan du du hitta allt möjligt för billig peng.

Det jag har svårt för är dock hur man kan vara så negativt inställd till en platt tv? må hända att dom flesta budget varianterna ser ut som skit men bättre bild? tar mindre plats?
Citera
2009-12-28, 13:13
Medlem
En plattTV är ful. En plattTV måste jag fixa en ny högre TV bänk till, annars kommer den bli nedriven av barn eller djur. En plattTV kan man inte ställa saker ovanpå.

Bildkvalitén struntar jag fullständigt i, bara TV'n fungerar att titta o spela på.

Skulle behöva en TV m många skartutgångar (för många TV-spel ), är det ngn särskild jag ska titta efter då?
Citera
2009-12-28, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Tyvärr lade Sony ned sin Trinitron produktion förra året.

http://www.engadget.com/2008/03/03/sony-bids-adieu-to-trinitron-crt-sets/

Kommentarerna till artikeln ger en vink om varför de fortfarande är eftertraktade. Färg och rörelser är väl det främsta skälet, om det fanns ett sätt att få ned vikten är jag övertygad om att en enorm marknad fortfarande skulle finnas.

En platt tv kan inte återge lika många nyanser alls. Det syns mycket tydligt på fotografier och naturfilmer. Skrämmande dåligt på platttv. Jag är förvånad att så får inte ser det och irriteras över det!
Citera
2009-12-28, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mediana
Jag är lite i samma sits, rädd att min gamla TV ska gå sönder. Ok, den är "bara" 8 år gammal men jag vill inte ha någon Platt-TV så den får banne mig hålla. Just nu har vi en 24¨ Sony TV med ljus silver ram som står på ett diskret tvställ i samma färg.

Det jag stör mig mest på med Platt-TV är att de är så förbaskat fula. Jag vill inte ha någon TV i svart högblank plast och varför finns det så få små TV apparater på marknaden? och vart fasiken ställer man den om man inte har plats på väggen?

24", pyttsan. Snåljåp! En så relativt sett liten tv som 32" går numera på, såvida du vill ha en billig en, 2500 och uppåt. Kallar du det mycket ska jag komma och tvätta din tunga med tvål så att du lär dig hyfs, pojk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in