2009-12-27, 19:17
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Bor du i min närhet och känner mogna män med fungerande hjärnor som kan konversera även fast kvinnan har rejält stora bröst? Eller är det bara det vanliga FB-sättet att försöka få fram bilder? I så fall finns dessa ett tag till i det tidigare inlägget.

Jag hoppas på det första, men tror det är det andra du snackar. Men är så klart tacksam om jag kan få hjälp.
Jag vet inte vart du bor så det första kan jag inte svara på.
Syftet med mitt tidigare inlägg var att folk från fb skulle få upp ett öga för dig . För det kanske var det du var ute efter från första början?
Hursomhelst..
Citera
2009-12-27, 19:24
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle
Jag vet inte vart du bor så det första kan jag inte svara på.
Syftet med mitt tidigare inlägg var att folk från fb skulle få upp ett öga för dig . För det kanske var det du var ute efter från första början?
Hursomhelst..

Jag bor i Skellefteå.

Nej, syftet var inte att få mail från kåta FB:are. Jag är ingen bekräftelsehora. De allra flesta killarna på FB är för unga eller bor för långt bort. Så nej.
Citera
2009-12-27, 19:39
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Men återigen - jag är ju inte ute efter en manlig vän. Varför ska jag ljuga för att få en karl? Jag är rak. Vill jag ha sex säger jag: Nu vill jag! Inte lagar jag mat, tänder ljus, sitter och smeker en mans arm i timmar och låter honom gissa sig till vad jag vill. Jag slänger mig på sängen och säger: Nu hånglar vi! Enklast så

Återigen, du måste först locka till dig och få kontakt med en man för att du ska kunna få det sex du så gärna vill ha.
Det bästa sättet är att charma och få män att åtrå dig. Det är inte att ljuga. Det är att flörta. Och det gå alldeles utmärkt att flörta på dejtingsiter och få igång en spänning som kan leda till mer.

Vad gäller semantiken säger du att du inte kan acceptera att skriva att du söker en manlig vän, men kan du skriva att du söker en manlig kompis då?
För det är ju vad du säger att du söker, en kompis att knulla med.
Män är inte korkade och många kan läsa mellan raderna. De förstår att när en kvinna söker kontakt med män så kan det betyda att hon också söker sex. Det är inte smart att skriva ut knull-kompis eftersom du då garanterat sållar bort de män du vill ha kontakt med och drar till dig dräggen.
Det är skillnad mellan att utelämna och att ljuga.
Citera
2009-12-27, 19:50
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Återigen, du måste först locka till dig och få kontakt med en man för att du ska kunna få det sex du så gärna vill ha.
Det bästa sättet är att charma och få män att åtrå dig. Det är inte att ljuga. Det är att flörta. Och det gå alldeles utmärkt att flörta på dejtingsiter och få igång en spänning som kan leda till mer.

Vad gäller semantiken säger du att du inte kan acceptera att skriva att du söker en manlig vän, men kan du skriva att du söker en manlig kompis då?
För det är ju vad du säger att du söker, en kompis att knulla med.
Män är inte korkade och många kan läsa mellan raderna. De förstår att när en kvinna söker kontakt med män så kan det betyda att hon också söker sex. Det är inte smart att skriva ut knull-kompis eftersom du då garanterat sållar bort de män du vill ha kontakt med och drar till dig dräggen.
Det är skillnad mellan att utelämna och att ljuga.

Så här är det: Jag har INGA problem att få mail från karlar. Tvärtom...Det räcker med att som jag ha i-kupa och den syns på bild om än påklädd eller vara en mogen kvinna så skriver många. Mitt problem är alltså INTE att karlar ska uppmärksamma mig på nätet. 5000 mail på två veckor kanske säger något.

Mitt problem är att den typ av man jag vill ha verkar vara sällsynt på nätet och jag träffar aldrig män irl. Och jag vet inte hur man träffar karlar irl utan att göra det jag inte vill göra. Dvs gå på sådant jag inte vill gå på.

Jag skriver inte kk, knullkompis eller älskare på vanliga kontaktsajter. Många sajter granskar vad man skriver. Men jag skriver ju så att det ändå framgår vad det är inom anständighetens gränser. Jag skriver saker som att att jag vill ha en kompis att ha skoj med när lusten faller på. Men på sexcommuities är jag rak. Jag föredrar den stilen och gillar inte karlar det så är de inget för mig. Man måste ju ändå kunna prata samma språk. Och det känns konstigt att ligga lågt där.

Men nätet är inte det viktigaste - jag vill inte vara där och leta efter en kk. Orkar inte med det länge. Och irl så hittar jag inga möjligheter.

Äh, vi kan sluta snacka om det här, Jag accepterar mitt öde. Jag kan klara att leva utan sex. Det går. Hade bara hoppats det skulle gå att hitta andra vägar än de som jag inte vill gå. Men jag förstår att det inte är möjligt. Jag fortsätter smeka mig som vanligt. Jag får glädja mig över det jag har haft. Tack och adjö!

Tack för alla tips som jag hoppas kan hjälpa någon annan som inte är lika knepig som jag.
Senast redigerad av Pratbubblan 2009-12-27 kl. 19:58.
Citera
2009-12-27, 20:41
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Mitt problem är att den typ av man jag vill ha verkar vara sällsynt på nätet och jag träffar aldrig män irl. Och jag vet inte hur man träffar karlar irl utan att göra det jag inte vill göra. Dvs gå på sådant jag inte vill gå på.

Jag skriver inte kk, knullkompis eller älskare på vanliga kontaktsajter. Många sajter granskar vad man skriver. Men jag skriver ju så att det ändå framgår vad det är inom anständighetens gränser. Jag skriver saker som att att jag vill ha en kompis att ha skoj med när lusten faller på. Men på sexcommuities är jag rak. Jag föredrar den stilen och gillar inte karlar det så är de inget för mig. Man måste ju ändå kunna prata samma språk. Och det känns konstigt att ligga lågt där.

Ja, du har nog tyvärr rätt i att vi här inte har mycket att tillföra.
Det verkar som att spelet mellan könen som leder fram till sex är ett mysterium för dig och då är det inte mycket vi kan bidra med.

Det är ju självklart att du får inkorgen full av drägg när du skriver att du vill ha en kompis att ha skoj med när lusten faller på. Lika självklart är det att sansade, intelligenta män inte svarar. Du missar helt enkelt din målgrupp.
Citera
2009-12-27, 21:00
Medlem
Citat:
Flertalet bra karlar har skrivit men de bor 100 mil bort eller så, men ingen här. Så du hade höga tankar om männen här uppe på nätet. hehe

Du verkar ha förutfattad meningar om var jag bor...

Men problemet för dig kan ju vara att männen i din preferensålder i västerbotten inte har så stor datorvana? Det är nog mer åka skoter, se på hockey eller bygga sommarstuga som är deras fritidsintressen. Det är väl egentligen 35 och neråt som faktiskt växt upp med datorer och därför är lättare att hitta online.
Senast redigerad av puppyfrogtiger 2009-12-27 kl. 21:04.
Citera
2009-12-27, 22:00
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puppyfrogtiger
Du verkar ha förutfattad meningar om var jag bor...

Men problemet för dig kan ju vara att männen i din preferensålder i västerbotten inte har så stor datorvana? Det är nog mer åka skoter, se på hockey eller bygga sommarstuga som är deras fritidsintressen. Det är väl egentligen 35 och neråt som faktiskt växt upp med datorer och därför är lättare att hitta online.
'

Ooops, du kanske är från Västerbotten

Men du är den som kommer sanningen närmast. På vilken kontaktsajt jag än har varit så är det ytterst få karlar från 35 och uppåt som är från Norrbotten och Västerbotten. De flesta är under 30. Och tar man och kollar efter på de som varit inloggad de senaste veckorna (de som aktivt söker) krymper antalet ännu mer. Ta sedan bort alla rökare och de som öppet säger sig ha partner så är vi nere på mikronivå. Av dessa är inte alla singlar fast de skrivit att de är det utan det kommer fram när man mailar med dem. Av de få som är kvar har jag redan haft kontakt med de flesta vid tidigare tillfälle. Endast någon kvarstår och då bor han 50 mil bort fast han bor i grannlänet. Utbudet är sannerligen krasst här uppe i mogen ålder på nätet. Däremot finns det många sötnosar längre ner men jag är inte sugen på att vara kk på 80 mils avstånd.

Och irl är det ännu svårare att få kontakt med någon. Dä ä ba å lägg ne - int lönt.
Citera
2009-12-28, 03:02
Medlem
Leppakomiess avatar
Citat:
För det femte: Jag vill inte fejka något intresse för konst, jazz, matlagning, kampsport, motorsport eller gammeldans för att hitta en karl. Och har aldrig känt något sug för att gå en kvällskurs annat än de kurser jag gått på universitet och högskola under utbildning.

Så ditt liv är: Du är på jobbet, går på en kvällskurs eller två, vad gör du annars? Sitter hemma framför TVn eller skriver på FB att du inte hittar en man.

Skapa din egen lycka.

Trolla mera, Vi måste trolla mera!
Citera
2009-12-28, 03:10
Bannlyst
Pratbubblan; må vara att du har stora lökar och kanske inte direkt är särdeles svår att få omkull men du låter förjävla tråkig på din beskrivning. Det kanske är därför du har svårt att träffa vettiga män?

// Roger P.
Citera
2009-12-28, 10:46
Medlem
Citat:
Jag bor i Skellefteå.

Har du provat att besöka grannstäderna (med lite storlek), Umeå och Luleå? För mig känns Skellefteå som en rätt halvdöd stad där Skellefteå AIK är det enda glädjeämnet.

Blir väl visserligen att besöka någon krog / resturang för att komma i kontakt med det andra könet, har inte så bra koll på Luleå men i Umeå så har du t.ex Fredagsklubben 27+ på Rex (inga små-glin), Scandic Plaza (lite finare, lite bättre - inte som Scandic Skellefteå). Känns inte som killarna är drängfulla på dessa uteställen, sedan finns förstås ett antal pub:ar där huvudsyftet hos besökarna inte är att gå nuppa (eller inte lika uppenbart som på rena nattklubbar)
Citera
2009-12-28, 11:03
Medlem
toizs avatar
Dumt kanske att lägga ut "jag är kvinna och vill knulla" och sen låta männen/pojkarna göra jobbet.
Välj själv.

Om du tar flashback som exempel, så kan du läsa igenom inläggen och se om det finns någon man du "klickar intellektuellt" med och sen själv ta kontakt med honom och fråga om intresse finns.

Annars skulle jag nog rekommendera resor. Små temaresor med buss eller en sväng till finland eller nåt. Eftersom du inte möter några män i ditt liv idag, så får du ta och utöka dina mötesytor.
Citera
2009-12-28, 12:15
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiz
Dumt kanske att lägga ut "jag är kvinna och vill knulla" och sen låta männen/pojkarna göra jobbet.
Välj själv.

Om du tar flashback som exempel, så kan du läsa igenom inläggen och se om det finns någon man du "klickar intellektuellt" med och sen själv ta kontakt med honom och fråga om intresse finns.

Annars skulle jag nog rekommendera resor. Små temaresor med buss eller en sväng till finland eller nåt. Eftersom du inte möter några män i ditt liv idag, så får du ta och utöka dina mötesytor.

Glöm det. TS vill göra exakt som hon alltid gjort och vägrar lämna "the comfort zone" för att få det hon trånar efter. Det är uppenbarligen roligare att beklaga sig över karlarna än knulla med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in