Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-12-26, 17:51
Medlem
Halloj! Det är så att det är snart dags för mig att formatera min kära dator, men jag har ett relativt stort bekymmer!

Jag har en massa bokmärken, favoriter och lösenord i FireFox som jag väldigt gärna skulle vilja ha kvar efter formateringen, så jag tänkte kolla ifall det på något vis går att spara dessa på en annan hårddisk och sedan föra över dem igen.

Sen tänkte jag kolla hur det är med msn-smiley's, ifall det går att spara dem på något vis också. Detta är dock inte lika viktigt som det med Firefox, självfallet.

Regards,
Smage.
Citera
2009-12-26, 17:54
Medlem
Sproxxs avatar
Japp det går att spara alla dina bokmärken (med taggar och hela köret).

Öppna bokmärkeshanteraren (ctrl+shift+b) och välj "säkerhetskopiera". Nu skapas en .json fil som du sparar på ett USB-minne eller liknande. Med den filen kan du återställa Firefox när du installerat om det.

MSN-smileys kan jag inte svara på.
Citera
2009-12-26, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sproxx
Japp det går att spara alla dina bokmärken (med taggar och hela köret).

Öppna bokmärkeshanteraren (ctrl+shift+b) och välj "säkerhetskopiera". Nu skapas en .json fil som du sparar på ett USB-minne eller liknande. Med den filen kan du återställa Firefox när du installerat om det.

MSN-smileys kan jag inte svara på.

Tack och bock! En snabb fråga angående det där, bara. Hamnar alla flikar osv på samma ställe som innan också? Eller måste jag dra ut dem till den plats jag vill ha dem igen? Sen angående lösenorden, måste jag försöka komma på alla dem igen?
Citera
2009-12-26, 18:07
Medlem
Sproxxs avatar
Antar att du menar om bokmärkena i bokmärkesfältet kommer vara på samma plats (för flikar du har öppna sparas inte).

Svaret på det är: ja, bokmärkena kommer vara på samma plats och allt kommer vara likadant.

Jag vet inte om lösenorden följer med vid säkerhetskopieringen eller om det finns något annat sätt att spara ner lösenorden. Troligen så måste du nog skriva in alla lösenord en gång till.

EDIT: Kan förövrigt tipsa om detta addonet: https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/2410

Den synkar lösenord och bokmärken med alla dina Firefoxinstallationer.
Senast redigerad av Sproxx 2009-12-26 kl. 18:12.
Citera
2009-12-26, 18:25
Medlem
Essannas avatar
Kan tipsa om programmet MozBackup. Det sparar allt lösenord, historik, bokmärken osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in