Resultat: Vad tycker du?
Ja, det är en bra idé!
45,24%
19 röster
Nej, det är bättre som det är nu!
54,76%
23 röster
2009-12-26, 11:40
Medlem
saftad_burks avatar
Om man söker på "skapa spel" eller liknande dyker det upp en hel del trådar, både i spel och systemutveckling. De flesta har samma frågor. "Vilket program ska man använda?", "är det svårt?" osv.
Om man öppnade ett forum för spelutveckling skulle man nog slippa det där kaoset, då all info skulle vara samlad på en plats. Det skulle bli mycket smidigare att hitta information och förmodligen dra ner en del på de onödiga trådarna.

Är det någon mer än jag som tycker att det är en bra idé?
Citera
2009-12-26, 11:42
Medlem
Tycker mer att det skulle varit under systemutveckling i så fall.
Citera
2009-12-26, 11:45
Medlem
svampdamps avatar
https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=216

Sen finns respektive forum för det språk man väljer. Ett eget forum där man kladdar in alla världens språk skulle inte funka
Citera
2009-12-26, 11:57
Medlem
saftad_burks avatar
Jo, det hade nog passat bättre under systemutveckling, men i vilket fall så hade ett eget forum varit bra. Men som Svampdamp säger lär det bli ganska struligt, om man inte delar upp underforumet i ännu fler underforum, vilket i sig låter ganska struligt.

Har skickat ett pm till mod för att ordna en omröstning. Om förslaget verkar populärt så vore det skitkul, om inte så tröstäter jag lite och blir glad igen!
Citera
2010-01-01, 17:46
Medlem
saftad_burks avatar
Inga svar, så skickar fram tråden igen.
Citera
2010-01-01, 17:52
Medlem
Farbror Fazers avatar
Nja, jag är tvivelaktig till detta faktiskt.

Tror inte det behövs :/
Citera
2010-01-01, 18:11
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Nja, jag är tvivelaktig till detta faktiskt.

Tror inte det behövs :/
Vem jobbar du för? Är det någon admin som skickat dig?
Citera
2010-01-01, 18:22
Medlem
Alltså, du har ju detta (https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=42) forumet som är till för utveckling, sen finns olika språk som underkategorier.. Förstår inte varför just "spelutveckling" skulle vara en egen.
Citera
2010-01-01, 19:55
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Alltså, du har ju detta (https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=42) forumet som är till för utveckling, sen finns olika språk som underkategorier.. Förstår inte varför just "spelutveckling" skulle vara en egen.

Håller med till 100%.
Citera
2010-01-01, 19:56
Medlem
anooonyms avatar
nej detta skulle inte behövas. ska man utveckla program/spel kan man ta det i systemutveckling då spelutveckling är i princip samma sak.
Citera
2010-01-01, 22:18
Medlem
saftad_burks avatar
Då var det avgjort. Mitt förslag var tydligen för dåligt för er, era kräsna fanskap!

Go kväll på er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in