2009-12-27, 01:23
Medlem
Morvalions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrans
Jag är ganska nära bekant med en som låg inne samtidigt som Carl Philip, och han ska tydligen inte ha varit det man helst hängde i julgranen, varken enligt befäl eller andra värnpliktiga.

Vad jag har hört så löste han sina uppgifter som båtchef bra, men att hans snärtighet som soldat var tveksam. Föga förvånande då stridsbåtare sällan har puts, stuns, drill och disciplin som ledord. Snarare frodas en lök-attityd där, tyvärr.
Citera
2009-12-27, 01:26
Medlem
Alimamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...vilja göra några som helst jämförelser i övrigt, så vill jag bara framhålla att militär utbildning inte på något sätt är kopplat till framgångar som fältherre.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nathan_Forrest
Att man kan lyckas utan är ju inte samma sak som att det inte finns några kopplingar.
Citera
2009-12-27, 01:28
Medlem
Telefonsamtals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morvalion
Vad jag har hört så löste han sina uppgifter som båtchef bra, men att hans snärtighet som soldat var tveksam. Föga förvånande då stridsbåtare sällan har puts, stuns, drill och disciplin som ledord. Snarare frodas en lök-attityd där, tyvärr.

Nu är ju prins Carl Philip inte vem som helst.

Bara en sådan sak som att han gick på Lundsbergs internatskola lär ha gett honom avsevärt mer puts och studs än en genomsnittlig amfibieskyttesoldat från Örkelljunga. Carln är helt enkelt fruktansvärt bildad och begåvad och det kan ha varit en del av problemet, han var inte van vid att ta order av outbildade tölpar som råkade ha lite streck eller stjärnor på kragspeglarna. Dock förstod han att han var tvungen men när man gör något mot sin vilja brukar det bli lite så-så.
Citera
2009-12-27, 02:14
Medlem
Morvalions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefonsamtal
Nu är ju prins Carl Philip inte vem som helst.

Bara en sådan sak som att han gick på Lundsbergs internatskola lär ha gett honom avsevärt mer puts och studs än en genomsnittlig amfibieskyttesoldat från Örkelljunga. Carln är helt enkelt fruktansvärt bildad och begåvad och det kan ha varit en del av problemet, han var inte van vid att ta order av outbildade tölpar som råkade ha lite streck eller stjärnor på kragspeglarna. Dock förstod han att han var tvungen men när man gör något mot sin vilja brukar det bli lite så-så.

Att man har gått på en fin skola betyder väl knappast att man blir nogrann och korrekt som soldat? Och att han skulle vara mer begåvad än vilken universitetsstudent som helst betvivlar jag. Och i det militära så var det nog snarare han som var en outbildad tölp.

Alla passar inte överallt,så är det och inget fel i det. Vissa passar bättre i en båthytt än under ett maskeringsnät i skogen.
Citera
2009-12-28, 13:29
Medlem
Hinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Vill knugen ta makten så har han samma "möjligheter" som alla andra, att göra det genom vapenmakt. Eftersom han är klent begåvad så kommer det ju självklart inte att hända, i någon form, vare sig i verkligheten eller i fantasin.
[/i]

Vad är detta för strunt? Bara för att HMK är dyslektisk betyder inte att han är klent begåvad, HMK lär vara väldigt begåvad.

Smäda konungen, vilket jävla hitte på.
Citera
2009-12-28, 13:49
Medlem
HRTs avatar
De behöver inte ha några större kunskaper i händelse av krig kommer de knappast göra stora insatser för rikets skydd och säkerhet.
Som en gammal man sa folk pratar om att det Kungliga blodet är blått, och det blir väl så sa han efter århundraden av giftemål mellan kusiner..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in