• 2
  • 3
2009-12-27, 20:40
Medlem
Herr Lindholms avatar
Thomas Karaveli?
Citera
2009-12-27, 23:33
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Thomas Karaveli?

Så var det!
Vad blev det av honom?
Citera
2009-12-29, 21:26
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Så var det!
Vad blev det av honom?
Eller var det inte Magnus Karaveli?

Han är ledarskribent på Östgöta Correspondenten.
Citera
2010-01-04, 14:52
Medlem
Dick Erixon kommer med nya rön om judarna:

http://erixon.com/blogg/2010/01/att-forsta-israel/
Förklaringen är att israelerna inte vill se sig som något annat än förmögna att klara sig själva

Men Israel har ju sedan länge förstått vilken PR-seger det är för palestinierna att alltid gråta av förtvivlan och alltid skylla allt på Israel. Varför gör man inte likadant? Varför betonar man inte de uppgifter jag just nämnt? Israel är ju regionens hårdast utsatta part.

Därför att det judiska folket efter andra världskriget inte vill se sig som offer igen.

Och jag känner stor respekt för den mentaliteten. I samma situation hade jag eftersträvat exakt detsamma.

Mannen är fullständigt galen. Men han rör sig på en sån nivå att det nästan blir roligt. Kan någon komma på ett påstående eller en utsaga som är längre ifrån sanningen än att "judarna inte vill se sig som offer"? Belöning utlovas.
Citera
2010-01-04, 19:20
Medlem
Herr Lindholms avatar
I handling så är de fan så mycket tuffare än sina grannar. Det kan du väl inte förneka?
Citera
2011-02-04, 15:23
Medlem
Lantbruks avatar
Dick Erixon gör bort sig igen:

http://svtplay.se/t/103450/debatt

15:51 ---> 16:27 ägd!

Mubarak har varit en diktator i Egypten i 30 år, under denna tid har "liberaler" som Dick Erixon inte sagt ett enda ord. Men först NU, när Mubarak och diktaturen håller på att störtas, och den av USA och Israel understödda diktatorn - möjligtvis - kan komma att ersättas med en ny, islamistisk, diktatur, DÅ protesterar man.

Andreas Malm har ju naturligtvis rätt; hyckleriet är vämjeligt.
Senast redigerad av Lantbruk 2011-02-04 kl. 15:58.
Citera
2011-02-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Dick Erixon kommer med nya rön om judarna:

http://erixon.com/blogg/2010/01/att-forsta-israel/
Förklaringen är att israelerna inte vill se sig som något annat än förmögna att klara sig själva

Men Israel har ju sedan länge förstått vilken PR-seger det är för palestinierna att alltid gråta av förtvivlan och alltid skylla allt på Israel. Varför gör man inte likadant? Varför betonar man inte de uppgifter jag just nämnt? Israel är ju regionens hårdast utsatta part.

Därför att det judiska folket efter andra världskriget inte vill se sig som offer igen.

Och jag känner stor respekt för den mentaliteten. I samma situation hade jag eftersträvat exakt detsamma.

Mannen är fullständigt galen. Men han rör sig på en sån nivå att det nästan blir roligt. Kan någon komma på ett påstående eller en utsaga som är längre ifrån sanningen än att "judarna inte vill se sig som offer"? Belöning utlovas.

Erixon slant här i tanken eller på tangentbordet.

Det han borde ha skrivit är:

"Därför att det judiska folket efter andra världskriget aldrig tänker bli offer igen."
Citera
2011-03-24, 19:10
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Dick Erixon gör bort sig igen:

http://svtplay.se/t/103450/debatt

15:51 ---> 16:27 ägd!

Mubarak har varit en diktator i Egypten i 30 år, under denna tid har "liberaler" som Dick Erixon inte sagt ett enda ord. Men först NU, när Mubarak och diktaturen håller på att störtas, och den av USA och Israel understödda diktatorn - möjligtvis - kan komma att ersättas med en ny, islamistisk, diktatur, DÅ protesterar man.

Andreas Malm har ju naturligtvis rätt; hyckleriet är vämjeligt.
Lite skåpmat från 2005 där han citerar den norske konsuln i Tunisien:
Genom att satsa på individens rättigheter, utbildning - och på lika villkor för män och kvinnor i politiken och i samhällslivet i övrigt - har Tunisien varit i stånd att utvidga den demokratiska grunden och klarat av att möta samhällets utmaningar ...
Tack-tack! Ni alla smickrar mig. Jag är blott er ödmjuke tjänare som bara försöker roa er...
Citera
2011-04-10, 12:17
Medlem
Herr Lindholms avatar
Från 2009: En legend bedöms av en fjant
Citera
2011-09-29, 12:36
Medlem
Herr Lindholms avatar
Nu har sista skruven lossnat:
I Afghanistan har nu på kort tid tre ledande personer dödats av självmordsbombare som gömt sprängladdning i sina turbaner. Jyllands-Postens satir visade sig vara rent dokumentär.

/.../

Men Westergaards satirteckning var ingen skymf, utan snarare en profetia som visade sig saklig och med verkligheten överensstämmande.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2011-09-29 kl. 12:42.
Citera
2011-09-29, 14:28
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Nu har sista skruven lossnat:
I Afghanistan har nu på kort tid tre ledande personer dödats av självmordsbombare som gömt sprängladdning i sina turbaner. Jyllands-Postens satir visade sig vara rent dokumentär.

/.../

Men Westergaards satirteckning var ingen skymf, utan snarare en profetia som visade sig saklig och med verkligheten överensstämmande.

Hos vem har skruven lossnat; Erixon, Westergaard eller turbanbombarna?
Citera
2011-11-09, 06:22
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Hos vem har skruven lossnat; Erixon, Westergaard eller turbanbombarna?
Ursäkta det sena svaret, men hos Erixon var det. För om den teckningen var dokumentär, ja då är även Den flyende mannen av Stephen King dokumentär också.
Och så tycker jag att det är lustigt att när Kadaffi körde lite trash-talk, så drar Erixon massa slutsatser om araber. Men när Kadaffi lynchades så säger han inte ett pip.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in