• 1
  • 2
2009-12-25, 21:39
Medlem
hade visst garanti hos fujitsu i 2 år, då jag enbart använt datorn sen augusti förra året så gäller givetvis denna fortfarande, kostnadsfri reperation, förmodligen moderkortet...

Dock en fråga jag inte vet om ni svarar på, jag är ju inte bättre än andra och har givetvis material (film,musik etc.) som jag laddat ner, kommer fujitsu kolla det också och isf anmäla? Känns väldigt långsökt då det verkar mysko ifall de skulle kolla hårddisken, men den som vet och har tidigare erfarenheter av detta skulle jag gärna vilja ha svar av
Citera
2009-12-25, 23:29
Medlem
Drumsticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albers
hade visst garanti hos fujitsu i 2 år, då jag enbart använt datorn sen augusti förra året så gäller givetvis denna fortfarande, kostnadsfri reperation, förmodligen moderkortet...

Dock en fråga jag inte vet om ni svarar på, jag är ju inte bättre än andra och har givetvis material (film,musik etc.) som jag laddat ner, kommer fujitsu kolla det också och isf anmäla? Känns väldigt långsökt då det verkar mysko ifall de skulle kolla hårddisken, men den som vet och har tidigare erfarenheter av detta skulle jag gärna vilja ha svar av
Fujitsu kommer inte bry sig om ditt nedladdade material du har på hårddisken. Om de mot alla odds skulle få för sig att göra något sådant så skulle polisen i vilket fall inte bry sig ändå. Så det är lungt.
Citera
2009-12-26, 17:25
Medlem
alabassis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albers
Japp, tog saker i egna händer och ringde ett samtal till fujitsu, som uppmanade mig att pröva med att dra ut srömkabeln sedan trycka på strömbrytaren där bak i ON läge. Sedan trycka in startknappen 10-15 ggr. Sen vänta en timme och se om det fungerar då (alltså först utan sladd sen i med strömsladd igen), är mkt tveksam till detta och frågade vad det var om det inte fungerade efter det, så han trodde det var moderkortet isf.

Nu kommer bekymmret, billigare att köpa ett moderkort eller ny dator? Kan tänka mig att andra komponenter skadats isf om moderkortet är sönder.

Försökte med den tekniken men fick inget resultat. Om det verkligen är moderkortet det är fel på så kanske det är bättre att köpa en ny dator, har ändå haft ganska mycket strul me min dator senaste tiden.

Är dock inte riktigt redo att ge upp hoppet än, får väl ringa fujitsu ja me o se om inte de kan hjälpa mig på nåt sätt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in