2004-02-08, 11:46
Medlem
uhhhhs avatar
God morron. Kopplar upp mig lite titt som tätt mot grannens wlan, får ingen internet access och LANGuard Network scanner hittar ingen aktivitet i det nätverket jag kopplar upp mig imot. Kan ju bero på att inga datorer i hans nätverk är påslagna men borde den inte hitta något som accesspointen skickar ut?. Hur beter ni er för att undersöka wlan:en ni lyckas koppla upp er mot?

Annars skulle det sitta fint med länkar till sidor med nyttig information om wlan osv. Den ända jag känner till är väl netstumblers sida. Sökning med div sökmotorer har hittils ändast gett sidor som säljer antenner,kort,"starting-kits" och det jag är ute efter lite guider,"wlan scanning forum", allmän info om det här med att leka med hittade wlan.

Edit: kom på att jag kan väl köra en netstat och se vilken/vilka ip's jag har kontakt med och sedan scanna vidare på de möjligtvis

Tack på förhand

Uhhhh
Citera
2004-02-08, 12:54
Medlem
TWATEs avatar
Hmm,, hittar du accespunkten..?
Annars kan broadcasting va avstängt på den, å då ere jobbit..
Annars skulle de kunna vara mac-lås på åsså..

Fråga grannen lite diskret..
"Tja, du har wlan va..? Tänkte köpa de, men hur har du ställtin det så de ska va säkert mot hackers etc..."
Detta funkar ofta...
Citera
2004-02-08, 14:04
Medlem
uhhhhs avatar
hrmm.. jag hittar access punkten med namn och kan ansluta, den kör okrypterat, kan man ansluta och få ip om den kör med MAC filtering? om inte så har den ingen sådan. Har tyvärr ingen direkt möjlighet att prata med killen för jag är inte 100% på vem som delar ut den, och har därmed aldrig pratat med han innan.

Uhhhhhhhh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in