Citat:
Ursprungligen postat av
PUSClFER
Det enda gamla spelet jag har köpt på Steam är Grand Theft Auto: San Andreas, som inte nödvändigtvis kan ses som "gammalt". Det gick att köra, men färgerna och upplösningen var helt off.
Det krävdes att jag laddade ner en .exe-fil som jag sedan ersatte originalfilen till spelet med - därefter fungerade det som det skulle.
Quake I och Quake II fungerade däremot galant från första början.
Det du kan göra är ju att klicka dig fram till spelets Community Page på Steam och fråga/läsa vad som sägs där.
http://steamcommunity.com/app/38410
^Där har du exempelvis länken till Community-sidan för Fallout 2.
Tjena..
Jo jag har varit där och gjort som de sa, slutade samma sak att allting gick åt helvete.
Nånstans i tråden börjde de prata om aero och skärmupplösning och olika tricks för att få bukt med grafikproblemet.....
Föresten...den FO2 som säljs på steam...är det den där cencuerade versionen där det finns inga barn i spelet?
Jag kommer inte ihåg om det var amerikanska versionen som var censuerad men det var irriterande, för vissa uppdrag kan man inte lösa om det finns inga barn i spelet...
Löjlig censur, det är lugnt att köpa horor, ta droger & alkohol, slå ihjäl oskyldiga människor, gore-slakt, plantera bomber i folks fickor för att sedan spränga upp oskyldiga xD (listan är långt) men när det handlar om en unge som man ska rädda eller om man vill...slakta alla småbarnen för skojs skull...så går det inte