2013-11-25, 20:48
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Ni som köper gamla spel till steam t.e.x. FO2, har ni haft problem med grafiken?

Jag har följd alla tips och råd, läst på nma-forumet, testad olika patcher t.e.x Fallout 2 Restoration Project 2.1.2b men även provat ändra på mitt grafik, stängd av aero (vad den heter) m.a.o. oavsett vad jag gör så kommer grafiken fucka upp sig eller så går det inte spela skiten.

Jag har inte vågat köpa på steam, jag läste i tråden folk som har fortfarande problem för de kör nya OS...eller har de löst enbart för folk som köpt spelet via steam?

Det enda nackdelen med den patchen att jag kan inte använda FALCHE2 (trainer) för att både förenkla spelet eller t.o.m försvåra liret =)

Ber om ursäkt för OT-tråd, men jag är skeptisk att köpa gamla spel till win7 =/
Det enda gamla spelet jag har köpt på Steam är Grand Theft Auto: San Andreas, som inte nödvändigtvis kan ses som "gammalt". Det gick att köra, men färgerna och upplösningen var helt off.
Det krävdes att jag laddade ner en .exe-fil som jag sedan ersatte originalfilen till spelet med - därefter fungerade det som det skulle.
Quake I och Quake II fungerade däremot galant från första början.

Det du kan göra är ju att klicka dig fram till spelets Community Page på Steam och fråga/läsa vad som sägs där.
http://steamcommunity.com/app/38410
^Där har du exempelvis länken till Community-sidan för Fallout 2.
Citera
2013-11-25, 21:01
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Det enda gamla spelet jag har köpt på Steam är Grand Theft Auto: San Andreas, som inte nödvändigtvis kan ses som "gammalt". Det gick att köra, men färgerna och upplösningen var helt off.
Det krävdes att jag laddade ner en .exe-fil som jag sedan ersatte originalfilen till spelet med - därefter fungerade det som det skulle.
Quake I och Quake II fungerade däremot galant från första början.

Det du kan göra är ju att klicka dig fram till spelets Community Page på Steam och fråga/läsa vad som sägs där.
http://steamcommunity.com/app/38410
^Där har du exempelvis länken till Community-sidan för Fallout 2.

Tjena..

Jo jag har varit där och gjort som de sa, slutade samma sak att allting gick åt helvete.
Nånstans i tråden börjde de prata om aero och skärmupplösning och olika tricks för att få bukt med grafikproblemet.....

Föresten...den FO2 som säljs på steam...är det den där cencuerade versionen där det finns inga barn i spelet?
Jag kommer inte ihåg om det var amerikanska versionen som var censuerad men det var irriterande, för vissa uppdrag kan man inte lösa om det finns inga barn i spelet...
Löjlig censur, det är lugnt att köpa horor, ta droger & alkohol, slå ihjäl oskyldiga människor, gore-slakt, plantera bomber i folks fickor för att sedan spränga upp oskyldiga xD (listan är långt) men när det handlar om en unge som man ska rädda eller om man vill...slakta alla småbarnen för skojs skull...så går det inte
Citera
2013-11-27, 19:44
Medlem
PUSClFERs avatar
Steams höstrea påbörjades precis. In och fynda!
Citera
2013-11-27, 20:23
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Steam.
Autumn Sale 2013 27 november - 3 december.
Christmas Sale 2013 19 december - 2 januari.

Enligt en läcka kommer båda rea-perioderna innehålla samma reor, kan vara bra att veta. [källa]
Citera
2013-11-27, 20:49
Medlem
smokypoks avatar
60 spänn för Skyrim, satan ide så gött!
Citera
2013-11-28, 16:37
Medlem
Artexs avatar
Dark Souls för 10,19€, fynda fynda.
Citat:
Ursprungligen postat av smokypok
60 spänn för Skyrim, satan ide så gött!
Legendary Edition för 13,59€.
Citera
2013-11-28, 18:36
Medlem
smokypoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artex
Dark Souls för 10,19€, fynda fynda.

Legendary Edition för 13,59€.
Såg det, men är väldigt fattig just nu!
Citera
2013-11-28, 20:41
Medlem
Artexs avatar
Dark Souls kostar nu 5,99€. Det finns inga ursäkter att inte införskaffa detta fenomenala spel nu!
Citera
2013-11-28, 20:50
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artex
Dark Souls kostar nu . Det finns inga ursäkter att inte införskaffa detta fenomenala spel nu!
Ursäkten skulle då vara om man inte besitter förmågan att modifiera spelet och/eller har en X360-kontroll i sin ägo.
Citera
2013-11-28, 21:56
Medlem
Mackan52s avatar
Varför måste min älskade plånbok våldtas varje årstid
Citera
2013-11-29, 01:36
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Ursäkten skulle då vara om man inte besitter förmågan att modifiera spelet och/eller har en X360-kontroll i sin ägo.

"Notis: Microsoft Xbox 360® Controller for Windows® (or equivalent) is strongly recommended."

Värdelöst å köra med mus och tangentbord?
Citera
2013-11-29, 02:14
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
"Notis: Microsoft Xbox 360® Controller for Windows® (or equivalent) is strongly recommended."

Värdelöst å köra med mus och tangentbord?
Definitivt.
Om du inte moddar spelet kommer du tvingas spela med X360-knappar trots att du använder tangentbord och mus.
Upplösningen är dessutom låst till 1024x720, och FPS:en till 30 - såvida du inte, återigen, moddar spelet.

Rekommenderade moddar:
DSfix: Låter dig ändra upplösning m.m. (Jag vet inte om denna även tar bort FPS-låset)
http://darksouls.nexusmods.com/mods/19/

Black keyboard buttons icons: Ändrar knapparna i spelet från X360-knappar till tangentbordsknappar. (Handkontroll är dock fortfarande att föredra om du frågar mig)
http://darksouls.nexusmods.com/mods/41/

Utöver dessa två finns det även en hel del annat såsom HD Texturer, förbättrad/tydligare UI, annat utseende på utrustning, o.s.v. Prova på spelet först och bestäm sedan efteråt vad det är du saknar eller vill ändra på.
(http://darksouls.nexusmods.com/)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in