Just det, måste verkligen tipsa om ett skitroligt spel: Zombie Bowl-o-Rama on Steam
För $0.99 är det löjligt prisvärt och alla som jag tipsat om detta spel har älskat det.
Såg just att "Space Quest Collection" och "King's Quest Collection" säljs för ynka 2,49€ styck just nu. Rekommenderas varmt om man vill vara lite nostalgisk!
Just det, ett tips till: Eufloria on Steam
I början kändes det som ännu ett tradigt indie-spel med mer yta än innehåll men när jag spelat ett tag märkte jag djupet...det är extremt enkelt men blir komplext längre fram.
Kortfattat kan man beskriva det som ett väldigt simpelt RTS: man kan bygga två olika sorters träd, ett som bara producerar "seedlings" alltså soldater och ett som dessutom kan försvara din lilla asteroid från angreppen av dina fiender.
Så det man i praktiken gör är att försöka ta över antingen obebodda asteroider vilket går till så att man flyger dit och planterar ett träd eller två, vilka då börjar producera nya seedlings vilket gör att du kan plantera fler träd...fast som mest fem/asteroid eller attackerar fiendernas.
Till slut sitter man och skyfflar enheter från bakre linje till den främre och hoppas att någon av de man inte besökt än inte är fiendens...för de kommer attackera dig så fort du släpper på försvaret!