2013-07-18, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Det är ju mer eller mindre ett extra standalone spel om än något kortare. Klart värt det enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Jo, det är en hel del extra man får. Du kan räkna med någonstans mellan 5-10 timmars speltid per styck för de två avsnitten.

Citat:
Ursprungligen postat av Tengill
Ballad of gay tony är förövrigt bättre än hela gta 4 kombinerat.
Tack, det blev complete edition!
Citera
2013-07-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Men det är som typ Skyrim? RPG alltså.

Hur fungerar audio surf? Kan man söka upp låtar på nätet och spela eller är det bara låtar på hdd man kan spela? Slog precis till och köpte det för 2,49 €.
Jag har spelet och jag har förstått det som man bara kan spela låtar man har på hdd
Citera
2013-07-18, 18:03
Medlem
Citat:

Hur fungerar audio surf? Kan man söka upp låtar på nätet och spela eller är det bara låtar på hdd man kan spela? Slog precis till och köpte det för 2,49 €.

Nja, inte så likt skyrim, ingen questlog som säger vad du ska göra, utan du har bara en vag ide om vad du ska göra, du vet inte vad som händer när du klarar det och vägen dit är riktigt svår.

Men ja det är ett RPG du lvlar upp och får bättre gear. Det är linjärt på ett sätt men världen känns mer öppen än vad den är egentligen. Vill inte spoila något för dig om du väljer att plocka upp det för tex vad du ska göra och vägen dit är en upplevelse i sig
Citera
2013-07-18, 18:22
Medlem
fuskas avatar
Citat:

Köp det. Du kommer inte ångra dig. Nä är inte som skyrim. Men gillar du 8-16 bits spel, då kommer du älska det för det är samma svårighetsgrad som det var förr. KÖP!
Citera
2013-07-18, 18:23
Medlem
Erkan22s avatar
Är Tropico 4 värt att köpa? Har Simcity som redan känns som ett liknande spel (?)
Citera
2013-07-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stribb
Jag har spelet och jag har förstått det som man bara kan spela låtar man har på hdd
Mjo. Jag upptäckte också det.
Citat:
Ursprungligen postat av Roblin92
Nja, inte så likt skyrim, ingen questlog som säger vad du ska göra, utan du har bara en vag ide om vad du ska göra, du vet inte vad som händer när du klarar det och vägen dit är riktigt svår.

Men ja det är ett RPG du lvlar upp och får bättre gear. Det är linjärt på ett sätt men världen känns mer öppen än vad den är egentligen. Vill inte spoila något för dig om du väljer att plocka upp det för tex vad du ska göra och vägen dit är en upplevelse i sig

Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Köp det. Du kommer inte ångra dig. Nä är inte som skyrim. Men gillar du 8-16 bits spel, då kommer du älska det för det är samma svårighetsgrad som det var förr. KÖP!
Okej.
Citat:
Ursprungligen postat av Erkan22
Är Tropico 4 värt att köpa? Har Simcity som redan känns som ett liknande spel (?)
Tropica 4 är mycket mindre. Men å andra sidan kan man ha inbördeskrig och invasioner från främmande nationer.
Citera
2013-07-18, 21:46
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkan22

Absolut tillsammans med Modern Times.

Mycket underhållande sysselsättning men det är inte alls som Simcity. Stadsbyggandet är bara en del av det stora hela och tillskillnad från Simcity finns inget egentligt "rätt och fel", i Simcity är man bokstavligen en slav i jämförelse. I Tropico så utgår all makt från folket, folket representeras av El Presidente, så går du emot El Presidente är du folkets fiende

Själv har jag försökt skapa lite mer "korrupt" spelande, stulit från statskassan, låst in lite meningsmotståndare, bussade militären på några hippies som tyckte det var smart att blockera min Rom-fabrik etc.
Men tillslut så landar det i att jag skapar en karibisk motsvarighet till det svenska folkhemmet ändå, vet inte varför, tycker det blir lättast så
Citera
2013-07-18, 22:24
Medlem
PUSClFERs avatar
Jag har alltid varit väldigt mycket anti vad gäller indie-spel, men jag är helt förälskad i både Hotline Miami och Gunpoint. Vilka spel! Rekommenderas starkt!
Citera
2013-07-18, 23:23
Medlem
EdBlakes avatar
Köp inte Infestation: War Stories. Det är bara War Z med ett annat namn.
Citera
2013-07-18, 23:45
Medlem
Erkan22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Absolut tillsammans med Modern Times.

Mycket underhållande sysselsättning men det är inte alls som Simcity. Stadsbyggandet är bara en del av det stora hela och tillskillnad från Simcity finns inget egentligt "rätt och fel", i Simcity är man bokstavligen en slav i jämförelse. I Tropico så utgår all makt från folket, folket representeras av El Presidente, så går du emot El Presidente är du folkets fiende

Själv har jag försökt skapa lite mer "korrupt" spelande, stulit från statskassan, låst in lite meningsmotståndare, bussade militären på några hippies som tyckte det var smart att blockera min Rom-fabrik etc.
Men tillslut så landar det i att jag skapar en karibisk motsvarighet till det svenska folkhemmet ändå, vet inte varför, tycker det blir lättast så
Nu har jag fått för mig att införskaffa det då! Nu får vi se om jag kan bli en bra diktator någon dag
Citera
2013-07-18, 23:46
Medlem
Copterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake
Tack för den varningen.
Citera
2013-07-19, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EdBlake
Hur man inte kan se skillnaden på dom för att det är ett annat namn är svårt för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in