Citat:
Jadu, det beror ju helt på vad du gillar. Det finns ju såklart alla standardsvar (GTA, Fallout, HL, Civ osv) men jag tänkte försöka lista ett par andra titlar.
The Talos Principle - gillade jag skarpt. FPS-filosofi-pussel-spel skulle jag beskriva det som. Man går runt i en värld och löser olika pussel samt "samtalar" med jämna mellanrum med en dator om olika filosofiska ämnen, där svaren du ger påverkar framtida konversationer. Inget skjutande eller dödande och spelet går i det tempo du själv väljer.
Miami Hotline 1 och 2 - Topdown actionspel som går i vansinnigt tempo och är riktigt svårt. Räkna med att dö ett par hundra gånger innan du klarar det. Grym musik.
Blood and Bacon - Meningslöst FPS-spel där man slaktar vågor av olika djur. Fantastiskt roligt med ett par polare. Blir lätt repetitivt men det duger åt några timmar och kostar 0,79€ nu.
Evoland 1 och 2 - Roliga RPGs med mycket humor. Inte så svårt men ändå underhållande. 2an är betydligt längre och seriösare än 1an.
The Stanley Parable - Går inte riktigt att förklara vad det är utan att förstöra för den som läser. Indieutvecklat spel baserat på HL2-motorn som innehåller mycket humor och återspelarvärde. Förstapersons-spel.
Grim Fandango - Ett av de bästa peka-klicka-äventyrsspelen som gjorts.
I övrigt så tipsar FZ.se om ett gäng spel och i kommentarerna så tipsar användare om spel.
https://www.fz.se/nyhet/273580-fran-fz-till-dig-tio-fyndtips-pa-steamrean
edit: oavsett vad du bestämmer dig för så rekommenderar jag alltid att se lite gameplay på Youtube innan köp. Jag har sparat många slantar genom att se 2-3 minuter gameplay på hur spelet ser ut och fungerar på riktigt.