2017-06-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Har ni några förslag på vilka spel man kan köpa på steam sale som är pågående just nu ? :O

Jadu, det beror ju helt på vad du gillar. Det finns ju såklart alla standardsvar (GTA, Fallout, HL, Civ osv) men jag tänkte försöka lista ett par andra titlar.

The Talos Principle - gillade jag skarpt. FPS-filosofi-pussel-spel skulle jag beskriva det som. Man går runt i en värld och löser olika pussel samt "samtalar" med jämna mellanrum med en dator om olika filosofiska ämnen, där svaren du ger påverkar framtida konversationer. Inget skjutande eller dödande och spelet går i det tempo du själv väljer.

Miami Hotline 1 och 2 - Topdown actionspel som går i vansinnigt tempo och är riktigt svårt. Räkna med att dö ett par hundra gånger innan du klarar det. Grym musik.

Blood and Bacon - Meningslöst FPS-spel där man slaktar vågor av olika djur. Fantastiskt roligt med ett par polare. Blir lätt repetitivt men det duger åt några timmar och kostar 0,79€ nu.

Evoland 1 och 2 - Roliga RPGs med mycket humor. Inte så svårt men ändå underhållande. 2an är betydligt längre och seriösare än 1an.

The Stanley Parable - Går inte riktigt att förklara vad det är utan att förstöra för den som läser. Indieutvecklat spel baserat på HL2-motorn som innehåller mycket humor och återspelarvärde. Förstapersons-spel.

Grim Fandango - Ett av de bästa peka-klicka-äventyrsspelen som gjorts.

I övrigt så tipsar FZ.se om ett gäng spel och i kommentarerna så tipsar användare om spel.
https://www.fz.se/nyhet/273580-fran-fz-till-dig-tio-fyndtips-pa-steamrean

edit: oavsett vad du bestämmer dig för så rekommenderar jag alltid att se lite gameplay på Youtube innan köp. Jag har sparat många slantar genom att se 2-3 minuter gameplay på hur spelet ser ut och fungerar på riktigt.
Citera
2017-06-25, 12:32
Medlem
Jag har en fråga gällande Steams sommarrea:
Varje dag släpps ju nya spel på rea. Ät alla spelen kvar tills sista dagen? Så att jag kan köpa alla spel jag vill sista dagen?
Har dålig tillgång till dator nämligen så vill ta allt i ett i slutet.
För minns någon gång då man hade typ 24 timmar på ett spel sen nästa dag så slutade den rean och nya kom.

Hur funkar det nu?
Citera
2017-06-25, 12:47
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizell
Jag har en fråga gällande Steams sommarrea:
Varje dag släpps ju nya spel på rea. Ät alla spelen kvar tills sista dagen? Så att jag kan köpa alla spel jag vill sista dagen?
Har dålig tillgång till dator nämligen så vill ta allt i ett i slutet.
För minns någon gång då man hade typ 24 timmar på ett spel sen nästa dag så slutade den rean och nya kom.

Hur funkar det nu?
Ja. Dom spel som är på rea nu slutar den 5 Juli. Sen kan det bli en större rabatt av just det spelet under 24 timmar. Men allt som allt slutar allt den 5 Juli
Citera
2017-06-25, 14:00
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Ja. Dom spel som är på rea nu slutar den 5 Juli. Sen kan det bli en större rabatt av just det spelet under 24 timmar. Men allt som allt slutar allt den 5 Juli

Flashsales finns väl inte längre? Jag tror det är exakt samma pris på alla spel hela perioden? De har ju inte ens några dagens erbjudanden, utan det är ju bara befintliga reaspel som highlightas för att få uppmärksamhet.
Citera
2017-06-25, 14:13
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Flashsales finns väl inte längre? Jag tror det är exakt samma pris på alla spel hela perioden? De har ju inte ens några dagens erbjudanden, utan det är ju bara befintliga reaspel som highlightas för att få uppmärksamhet.
Jasså, så det är highlightsen som ändras för en bara?
Citera
2017-06-25, 20:24
Medlem
Citat:
Jasså, så det är highlightsen som ändras för en bara?

Men alla spel finna väl inte ute än? Eller är alla spel som kommer på rea resan på rea?
Citera
2017-06-26, 21:05
Medlem
Citat:
Men alla spel finna väl inte ute än? Eller är alla spel som kommer på rea resan på rea?
Med tanke på att det är tiotusentals spel som är på rea just nu, så gissar jag att de som ska reas ut under sommarrean redan är på rea. Som impieteer redan har nämnt är dagens highlights på förstasidan bara till för extra uppmärksamhet, och kostar inte mindre just den dagen de är på förstasidan, och har varit på rea ända sedan sommarrean började.
Citera
2017-07-02, 12:50
Medlem
2n00b4Us avatar
Vad har ni köpt för spel på Steam-rean? Vill ju köpa nånting nu när det är rabatter.
Citera
2017-07-02, 13:29
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Vad har ni köpt för spel på Steam-rean? Vill ju köpa nånting nu när det är rabatter.
Gang Beasts, otroligt roligt.
Citera
2017-07-03, 00:55
Medlem
Citat:
Gang Beasts, otroligt roligt.

Fler tips?
Är Dishonored 1,2 , Hitman Full season 1 , Portal 2, etc bra spel? Vet inte direkt vad jag ska plocka på mig..
Citera
2017-07-03, 10:12
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Fler tips?
Är Dishonored 1,2 , Hitman Full season 1 , Portal 2, etc bra spel? Vet inte direkt vad jag ska plocka på mig..

Dishonored 1 är utmärkt och rekordbilligt med, detsamma gäller Portal spelen som är roliga och kluriga pusselspel. Kan inte uttala mig om Hitman men det ska vara bra och de har även tagit bort DRM-skydd från spelet nu.

Svårt att rekommendera något utan att känna till vad du gillar för typ av spel dock.
Citera
2017-07-04, 16:26
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Fler tips?

Dishonored 1 är bra. Även Evil Within och Alien Isolation är ganska billiga nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in