• 1
  • 2
2009-12-23, 22:38
Är du i behov av socialbidrag tycket jag att du ska redovisa dina inkomster. Om du nu har pengar som du kan använda och klara ditt uppehälla så varför inte använda dessa? Visst det går att blåsa socialen men välfärdssystemet bygger på att man ska kunna ha trygghet när det blir svårt. Jag förstår att du vill rädda dina tillgångar men när det kommer till hyra och uppehälla så är det inte mycket pengar, har du tillgångar så använd dessa istället för att betala hyra och uppehälle.

Välfärdssystem är ingenting som kommer från himlen, människor betalar skatt för att om det skulle krisa kunna få lite tillbaka. Du får inte mycket i socialbidraget och om du undanhålller inkomster så kommer du åka dit förr eller senare. Det handlar dock inte om det, vissa klarar sig men har man mycket pengar så är socialbidraget inga pengar att tala om, använd de pengar du har istället för att försörja dig. Socialbidrag är inte fel på något sätt men det är inte så mycket pengar och man ska verklingen vara i kris (behöva till bostad och uppehälle) för att kunna känna av vad 0:- är mot 7000 i månaden.

Bhövande behöver socialbidrag, personer som har pengar behöver inte socialbidrag förrens pengarna är slut. Om inte värdepapperna syns på din deklaration så kan du väl vara lugn, såvida ingen annan instans utreder huruvida du har inkomster någon annanstans eller ej. Får de reda på det är du körd. Förr eller senare skulle det isf komma fram och då måste du ha x antal miljoner för att kunna leva utomlands där svenska staten inte kommer åt dig. Är du ärlig och schysst mot din socialsekreterare så kommer hon vara det åt dig, men hon kommer ändå kolla upp dig, men som sagt så är socialbidrag för personer som inte klarar att försörja sig. Socialförsäkringssystemet bygger på att man till viss del kan lita på personer som söker bidrag, kan man inte det så finns systemet överhuvudtaget inte.
Citera
2009-12-24, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
Anta att jag har en större mängd pengar i olika värdepapper. Utgör detta något hinder när jag ska söka socialbidrag? Jag menar då inte i juridisk formell meing utan rent praktiskt. Rent formellt bör jag t.ex. sälja mina guldtackor innan jag söker socialbidrag men i eftersom socialsekreterarna inte på något sätt kan veta att jag har några guldtackor så spelar det ju ingen roll i sammanhanget. Jag undrar då om hur stor koll de har på socialen på om man t.ex. har pengar och värdepapper på diverse internetbanker.
Jag undrar varför jag ska försörja dig när du har egna pengar?
Om du har egna tillgångar så att du kan klara ditt uppehälle, varför ska du suga som en parasit på oss andra då?
Bla bla bla.. andra gör.. bla bla invandrarna.. bla bla..

Hoppas de kommer på dig och beslagtar alla tillgångar och på sin höjd upplåter fem kvadrat grusplan åt dig. En inbrottstjuv är ärligare än parasiter som ägnar kraft åt att blåsa det sociala utan behov. Stjäl du ur kyrkans kollekt skrupelfritt också?
Citera
2009-12-27, 14:48
Bannlyst
...

Citat:
Ursprungligen postat av C.Bukowski
Jag undrar varför jag ska försörja dig när du har egna pengar?
Om du har egna tillgångar så att du kan klara ditt uppehälle, varför ska du suga som en parasit på oss andra då?
Bla bla bla.. andra gör.. bla bla invandrarna.. bla bla..

Hoppas de kommer på dig och beslagtar alla tillgångar och på sin höjd upplåter fem kvadrat grusplan åt dig. En inbrottstjuv är ärligare än parasiter som ägnar kraft åt att blåsa det sociala utan behov. Stjäl du ur kyrkans kollekt skrupelfritt också?

Du gallskriker för att jag vill ha lite socialbidrag med du gallskriker inte när du är tvungen att försörja 10000-tals svartingar som kommer hit varje år. Ni är ju så blåsta så ni skänker bort era pengar så varför ska jag inte ta dom? Om staten drivs av hederliga personer som tänker på allmänhetens bästa så är det omoraliskt att lura staten. Men om staten drivs av personer som i princip är kriminella själva, hunsar medborgarna och bara försämrar samhället på 1000 vis för varje år som går. (Inklusive den sanslösa invandringpolitiken.) så är det inte omoraliskt att lura staten.

För övrigt så är resonemanget hypotetsikt. Jag inte är intresserad av att få något socialbidrag för tillfället.
Citera
2010-01-27, 22:36
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Är du i behov av socialbidrag tycket jag att du ska redovisa dina inkomster. Om du nu har pengar som du kan använda och klara ditt uppehälla så varför inte använda dessa? Visst det går att blåsa socialen men välfärdssystemet bygger på att man ska kunna ha trygghet när det blir svårt. Jag förstår att du vill rädda dina tillgångar men när det kommer till hyra och uppehälla så är det inte mycket pengar, har du tillgångar så använd dessa istället för att betala hyra och uppehälle.

Välfärdssystem är ingenting som kommer från himlen, människor betalar skatt för att om det skulle krisa kunna få lite tillbaka. Du får inte mycket i socialbidraget och om du undanhålller inkomster så kommer du åka dit förr eller senare. Det handlar dock inte om det, vissa klarar sig men har man mycket pengar så är socialbidraget inga pengar att tala om, använd de pengar du har istället för att försörja dig. Socialbidrag är inte fel på något sätt men det är inte så mycket pengar och man ska verklingen vara i kris (behöva till bostad och uppehälle) för att kunna känna av vad 0:- är mot 7000 i månaden.

Bhövande behöver socialbidrag, personer som har pengar behöver inte socialbidrag förrens pengarna är slut. Om inte värdepapperna syns på din deklaration så kan du väl vara lugn, såvida ingen annan instans utreder huruvida du har inkomster någon annanstans eller ej. Får de reda på det är du körd. Förr eller senare skulle det isf komma fram och då måste du ha x antal miljoner för att kunna leva utomlands där svenska staten inte kommer åt dig. Är du ärlig och schysst mot din socialsekreterare så kommer hon vara det åt dig, men hon kommer ändå kolla upp dig, men som sagt så är socialbidrag för personer som inte klarar att försörja sig. Socialförsäkringssystemet bygger på att man till viss del kan lita på personer som söker bidrag, kan man inte det så finns systemet överhuvudtaget inte.

Det tråkiga med den här metoden, är ju att de som inte sparar något när de har inkomster, direkt får socialbidrag, medan de som sparat undan pengar, först får använda dem istället för att få socialbidrag

Så man lär då ut att man är dum om man sparar pengar, om det är risk att man blir utan inkomster, du har då bara sparat pengar åt staten som du kunde haft roligt för när du tjänade dem...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in