Jag har en Dell Dimension 9150 som har krånglat ett tag nu, jag har nyligen beställt recovery-skivor som kom idag.
Problemet med detta är att under installationen av Windows får jag en bluescreen, systemet startar om, och samma sak händer igen.
Innan jag beställde skivorna så försökte jag med Ctrl-F11 funktionen som verkade funka till en början, ända tills jag försökte logga in då en annan bluescreen kom fram (som var gul-grön av någon anledning).
Jag har fått höra att jag borde rensa systemet genom att skriva format c: någonstans, men jag kan inte hitta något ställe där man kan skriva in detta.
Om inte något geni här har något bättre förslag på vad jag borde göra så skulle jag vilja hur och vart man använder format c: funktionen.
Ja men nu har jag skivor här och jag skulle vilja försöka så mycket jag kan innan jag skaffar hjälp av någon annan eftersom jag inte känner någon sådan person. Sista utväg så att säga.
Okej nu har jag lyckats blåsa burken och fått igång installationen utan bluescreens MEN istället har installationen nu fryst på "komponenter registreras" som tydligen skulle ha tagit ~9 minuter.
Jag har startat om datorn men samma problem uppstår. Installationen stod på över natten men den håller fortfarande på med att registrera komponenter...
Någon som vet vad detta kan bero på?
Åter igen har problemet lösts, och ett annat uppstått. Min nuvarande problem är:
Jag har avslutat installationen och har tillgång till windows. Men internet funkar inte och jag kan inte använda min Drivers and Utilities CD för att installera drivrutiner, jag har försökt med D:\autorcd i Körfältet men då ser jag bara ett meddelande som säger "Sätt in en disk i enhet D:."
För det första undrar jag om detta är rätt väg att gå till att börja med, eller om jag gjort något fel i installationen, och för det andra hur jag kan komma runt problemet att det inte går att använda skivor (har försökt att boota från CD:n, det funkar inte heller)
Några råd?
Lämna in den om du inte är bekväm med att felsöka minnen mha memtest86+ via cd-boot eller byta ut svullna kondingar på moderkort, nätaggregat eller grafikkort.
Lämna in den om du inte är bekväm med att felsöka minnen mha memtest86+ via cd-boot eller byta ut svullna kondingar på moderkort, nätaggregat eller grafikkort.
Lämna in den låter som en bra idé eftersom jag knappt förstod hälften av vad du sa. tackar
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!