Kan man ersätta kakao med o'boy då man ska koka godiskolor?
I receptet ska man använda 1/2 kakao.
Ifall det går, bör jag skära ner på strösockret då o'boy är väldigt sött?
Kan man ersätta kakao med o'boy då man ska koka godiskolor?
I receptet ska man använda 1/2 kakao.
Ifall det går, bör jag skära ner på strösockret då o'boy är väldigt sött?
Ja, Oboy innehåller redan en massa socker. Men som sagt kakao är kakao och Oboy är Oboy, så jag tror inte det funkar riktigt bra...
Går och går, det beror väl på hur "petig" du är mer resultatet Generellt kan man ju säga att det blir mindre chokladsmak och betydligt mer socker, då Oboy innehåller ganska många delar socker per del kakao.
Okej, men anta att jag ska ha 1/2 dl. kakao och 3 dl. strösocker, enligt receptet. Vore det en idé att helt ersätta sockret med o'boy, alltså 3 dl. o'boy och skippa sockret?
Läs på förpackningen så kan du kanske få en hum om hur mycket socker det är i oboy.
.. och sedan kan TS räkna på ungefär vilka proportioner h*n ska ha. Dock tror jag inte man kan räkna med samma resultat ändå. Men ska ärligt talat har jag ingen större erfarenhet av att baka med Oboy istället för kakao, så. Ja. Varför inte åka till affären och köpa ett paket kakao istället? Stängt?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!