Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-12-21, 19:05
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Som jag uppfattar det så verkar det som att majoriteten av de som tror på konspirationsteorier är vänstermänniskor. (Rätta mig om jag har fel)

Jag tror anledningen till detta är för att de vill legitimera ett hat mot de onda USA. De blir så inbitna i sin tro att de låser sig ute från alla argument som går emot deras egen tro. De ifrågasätter all fakta som kommer utifrån men ingen av den som kommer inifrån. Man måste ju faktiskt vara duktigt dum i huvudet för att tro på månlandningskonspirationen, 911 eller Zeitgeist (Särskilt Zeitgeist med tanke på att första delen är motbevisad)

Tänk om det hade varit Sovjet som landade först på månen. Tror ni då att kritiken skulle vara lika stor?

Tänk er om 911 skulle vara någon liknande attack mot t.ex Irak, skulle folk tvivla lika mycket?

Jag tror att vänstermänniskor vägrar inse sanningen om konspirationer för at de vill göda sitt hat mot USA. Vad tror ni?
Citera
2009-12-21, 19:07
Medlem
526s avatar
För att högerbarn blir inlärda med sig att allt som har med makt att göra är bra.
Det är det bästa sättet att lura människor.
Citera
2009-12-21, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Som jag uppfattar det så verkar det som att majoriteten av de som tror på konspirationsteorier är vänstermänniskor. (Rätta mig om jag har fel)[...]
https://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?userid=354779
https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=288
Citera
2009-12-21, 19:09
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
För att högerbarn blir inlärda med sig att allt som har med makt att göra är bra.
Det är det bästa sättet att lura människor.

Det kan även vara så att vänstermänniskor är dummare och saknar förmågan till att tänka rationellt. De ser det de vill se istället för den faktiska sanningen.
Citera
2009-12-21, 19:13
Medlem
526s avatar
Citat:
Det kan även vara så att vänstermänniskor är dummare och saknar förmågan till att tänka rationellt. De ser det de vill se istället för den faktiska sanningen.
Rationellt? Det beror ju på vad man menar för slags konspirationer.
Mycket är ju mupp grejer.

Jag skulle vilja fråga så här: Finns det någon konspiration som högern tror på?
Citera
2009-12-21, 19:18
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Som jag uppfattar det så verkar det som att majoriteten av de som tror på konspirationsteorier är vänstermänniskor. (Rätta mig om jag har fel)

Jag tror anledningen till detta är för att de vill legitimera ett hat mot de onda USA. De blir så inbitna i sin tro att de låser sig ute från alla argument som går emot deras egen tro. De ifrågasätter all fakta som kommer utifrån men ingen av den som kommer inifrån. Man måste ju faktiskt vara duktigt dum i huvudet för att tro på månlandningskonspirationen, 911 eller Zeitgeist (Särskilt Zeitgeist med tanke på att första delen är motbevisad)

Tänk om det hade varit Sovjet som landade först på månen. Tror ni då att kritiken skulle vara lika stor?

Tänk er om 911 skulle vara någon liknande attack mot t.ex Irak, skulle folk tvivla lika mycket?

Jag tror att vänstermänniskor vägrar inse sanningen om konspirationer för at de vill göda sitt hat mot USA. Vad tror ni?

Du menar att dessa konspirationsteorier bara existerar bland svenska vänsteranhängare? För din skarpa analys förklarar ju på intet sätt alla de tusentals amerikanare som kräver en ny utredning om vad som hände 9/11. Eller du tror att alla dessa tiotusentals amerikanare är självhatande kommunister?
Citera
2009-12-21, 19:19
Medlem
Pannlampas avatar
Vad du svamlar, båda sidor konspirerar ju mot varandra i kampen att kontrollera den stora massan.
Citera
2009-12-21, 19:21
Medlem
Gluffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Rationellt? Det beror ju på vad man menar för slags konspirationer.
Mycket är ju mupp grejer.

Jag skulle vilja fråga så här: Finns det någon konspiration som högern tror på?
Den så kallade klimatbluffen är betydligt populärare i högerkretsar. Likaså olika antisemitistiska konspirationsteorier, men gänget som tror på det är givetvis inte representiva för hela högern.
Citera
2009-12-21, 19:25
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Du menar att dessa konspirationsteorier bara existerar bland svenska vänsteranhängare? För din skarpa analys förklarar ju på intet sätt alla de tusentals amerikanare som kräver en ny utredning om vad som hände 9/11. Eller du tror att alla dessa tiotusentals amerikanare är självhatande kommunister?

Det jag menar är att i Sverige så verkar det som att det främst är vänstern som tror på dessa konspirationer! Jag vet att en hel del amerikaner och muslimer tvivlar på de officiella 911 teorin, men dessa herrar är idioter - precis som Sveriges vänstermänniskor.
Citera
2009-12-21, 19:26
Medlem
Tror att folk från alla skikt inom det politiska spektrat tror på konspirations-teorier.
Det behöver inte alltid vara någonting dåligt dock, att vara kritiskt är bra, bara det inte går till överdrift!
Citera
2009-12-21, 19:27
Medlem
Smockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
https://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?userid=354779
https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=288

Precis, vänstermänniskor.
Citera
2009-12-21, 19:31
Medlem
526s avatar
Jag vill påstå att alla som är helt för något respektive helt emot något har fel.
Man måste förstå att det är fråga om retorisk härskarteknik.
Allt som polariseras är skumt (enligt mig).

Högern utmålar alla som ifrågasätter något som vänstergalna foliehattar. Tricket är att de klumpar ihop allt i samma bytta. Jultomten, tarotkort och 911. På sätt gör de en halmgubbe av allt de inte vill att folk ska ifrågasätta.
Man lyckas förlöjliga allt som foliehattar och dårar genom att stoppa dem i facket "konspirationer". Allt som klassas som konspiration är automatiskt löjligt och "ologiskt.
Mycket arrogant. Funkar dock bara på svagsinta MUF ungar.
Senast redigerad av 526 2009-12-21 kl. 19:36.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in