2009-12-21, 17:23
Medlem
fanzaas avatar
Jag har för 3 veckor sedan gjort en operation för trång förhud. Operationen orsakade massa smärta(svimmade och slog i huvudet exempelvis) och jag missade skolan 1,5 vecka. Jag är fortfarande rädd för att träna och har bara gymmat någon gång.

Kan jag få försäkringspengar för detta? Det är inte direkt något synligt ärr förutom att förhuden är lite kortare och fulare än på vanligt folk.

Tack
Citera
2009-12-21, 20:56
Medlem
Messerschmitts avatar
Vad menar du med "försäkringspengar"? Om du har tecknat en egen försäkring så är det bästa att ringa bolaget och fråga. Om du anser dig felbehandlad så kan du ju kontakta patientförsäkringen (http://www.patientforsakring.se/)

Jag tvivlar dock att detta kan klassas som en felbehandling..

All sjukvårdande behandling innebär vissa risker som inte är möjliga att undvika och i de fall där skadan inte kunnat undvikas lämnas inte ersättning. En skada måste ha varit undvikbar för att man ska få ersättning för den.
Citera
2009-12-21, 21:38
Medlem
Va?
Du får inga pengar bara för att din kuk e cp?

Om jag uppfattat hur världen funkar rätt så är försäkringen där för räkningar och dylikt inte pengar för en defekt kuk. Man kan fixa försäkring på en kroppsdel eller privatobjekt för om något skulle hända det men du får inte pengar från ingenstans bara för att du har cepe kuk.

Edit: Phew tur att jag läste fel, då finns det hopp fortfarande för mänskligheten, trodde du ville ha pengar bara för att din kuk inte fungerade som den ska.

Om läkaren inte gjorde något fel så finns det inget du kan kräva pengar för.
Citera
2009-12-22, 07:27
Medlem
miqqqas avatar
Du har frivilligt gått igenom en operation där en bieffekt var smärta. Vad vill du ha ersättning för?

Så länge läkaren/sjukhuset inte har gjort något väldigt dumt eller man har några permanenta bieffekter så tror inte jag att det finns någon chans till ersättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in