2009-12-20, 22:54
Medlem
KlunseNs avatar
Kön: Man.
Ålder: 19 år.
Tidigare droger: Cannabis, Toppisar och alkohol.
Drog: 2 gram Cubensis.

Förtext: Denna tripp utspelar sig i mitt rum, eller det var tänkt
att jag bara skulle vara i mitt rum.

Jag vet att det inte är rekommenderat att trippa själv de första gångerna, speciellt inte i sitt rum när föräldrarna är en våning över. Men jag kände mig redo och hade de perfekta set and settings imo.

Inledning:

Det hela började med att jag skulle träffa en polare och bara umgås lite.
Han berättade att han hade svamp hemma och jag kände att jag var sugen på att prova igen. Jag hade provat cirka 25 toppisar en gång innan och tyckte det var underbart.

Vi drar hem till min polare och han väger upp 2 gram och ger mig dem.

Min tidsuppfattning var inte den bästa så jag skriver hur jag uppfattade det som.

Jag åker hem och börjar tänka ut set and settings:

- bädda
- städa
- göra en playlist i spotify
- Vatten
- fixa något att äta
- en ögonbindel
- stänga av mobilen
- skriva en lapp när jag intog det och när det slutar ( så jag vet när det tar slut om något hade gått snett )
- värmeljus

kl 21:00

Allt var fixat, nu var det bara att vänta på kl 22:00 då jag skulle äta svamparna. Jag satt och funderade på om jag verkligen skulle göra detta, om jag var mentalt redo osv.

kl 22:00

Jag tog upp svamparna och stoppade bägge 2 i munnen och började tugga!
Alla hade sagt att Cubensis skulle smaka så mycket svamp. Jag som inte ens
gillar kantareller eller charmpioner. Men det gick bra och det smakade inte så illa som jag trodde det skulle göra. Tuggade svamparna i cirka 5 minuter och sedan så svalde jag ner dem med vatten.

kl 22:30

Började jag känna mig lite pirrig och spännd inför resan.

kl 22:45

Nu började det bli jobbigt att sitta vid datorn? kände på något skumt sätt att jag inte orkade det och det var jobbigt. Jag lade mig ner och släckte ner, tände ljusen och satte på mig ögonbindeln och började lyssna på Pink Floyd - the Wall ablumet. Nu kändes allting mycket bättre, låg där och lyssnade på musik och mådde bra. Jag kände att euforin blev starkare och starkare.

kl 23:30

Nu tar jag av mig bindeln och kollar upp. Det känns som väggarna andas och jag ser allt mycket skarpare. Jag sätter mig vid datorn och hade tänkt sätta på min playlist. Dessvärre fastnar jag vid spegeln som är till höger om datorn.
Jag sitter och kollar på mig själv, vad skum jag ser ut tänker jag. Jag börjar grimasera till mig själv och det ser ut som ansiktet gör jätte stora förändringar när jag grimaserar, jag blir helt annorlunda. Helt plötsligt ser det ut som en porträtt i olja. Mitt ansikte blir en målning i spegeln och är målad i olja.

Min spegelbild blev som en kompis, kändes tryggt att veta att den alltid var där!

kl 00:00

Nu kände jag att jag behövde kissa. Jag vågar mig gå ut till toan, alla i huset sover! På väg till toan börjar jag smyga mig fram och ta på allting
och allting kändes underbart. Väl inne på toan fastnar jag vid spegeln igen! Jag ser verkligen rolig ut, men väldigt intressant. Det var verkligen jag
i spegeln, det var så min kropp såg ut.

kl 00:15

Jag kommer på mig själv att jag måste kissa. Jag får det överstökat. Nu kom jag på idén att jag skulle duscha! Efter kanske 10 minuter av tänkade om jag verkligen ska duscha så duschar jag. Vattnet kändes väldigt skönt, inget mer speciellt med det förutom att det var otroligt skönt att stå i duschen och bara tänka sig iväg. Balansen var inte den bästa och jag kände att jag svajjade till lite då och då.

När jag kollade upp efter att ha stått och blundat ett bra tag blev jag paff över hur liten duschen var! Jag som stod där och kände mig helt fri och så var jag "instängd" i en liten dusch.

kl 01:00

Nu går jag ut ur duschen och går på äventyr till mitt rum. Inne på rummet lägger jag mig i sängen igen och fortsätter att lyssna på Pink Floyd och ha
ögonbindeln på mig. Desvärre kommer jag ej ihåg så bra vad mina tankegångar var då.

kl 02:00

nu öpnnar jag ögonen igen, jag var sugen på att måla! Jag började måla med vanliga färgpennor och allt jag målade kändes perfekt! Varenda sträck kändes perfekt, som det skulle vara så!

kl 02:30

Nu var jag sugen på att skala min apelsin som jag tog med mig ner. Det var väldigt intressant! Jag förstod verkligen att det var något under skalet.
Att skalet bara var där för att skydda innehållet. Att det fanns så mycket mer under skalet! Precis som med oss människor.

När jag hade skalat apelsinen var jag ej sugen på att äta den, tog en liten bit och stoppade i munnen men det kändes ej rätt. Den smakade inget vidare gott och konsistensen var som att äta något levande?

kl 03:00

Nu kände jag att jag började dala neråt. Jag hittade en Kalle Anka tidning! Jag började läsa, men det var jobbigt, jag kom bort mig hela tiden! Till slut kollade jag bara slutet för jag ville verkligen veta hur den slutade, sen lade jag ifrån mig den.

kl 03:10

Jag behövde kissa igen! Det var roligt tänkte jag då, för då fick jag gå på ett äventyr igen! Jag gick ut ur rummet och gick runt på nedervåningen. Efter jag kissat kände jag att min spegelkompis inte riktigt fanns kvar på samma sätt som innan. Jag letade efter ett gossedjur, men hittade bara en ful nallebjörn. Till slut hittade jag en filt som kändes bra! Filten var min nya "kompis"

kl 03:45

Jag gick in på mitt rum med filten och lade mig i sängen och tänkte på vad jag upplevt! låg där och filosiferade ganska länge med musik i hörlurarna och dalade ner.

05:00

Nu var trippen över helt kände jag, och jag somnade in som ett litet barn.

Sammanfattning!

Det var en trevlig tripp! dock en ganska halv låg dos och när jag peakade kände jag att jag hade kunnat käka lite mer svamp. Dock så kommer jag ej ihåg så mycket tankgångar, har försökt skriva ner allt jag kommer på.

Det jag ritade blev ej så fint, jag som vanligtvis inte målar så bra heller.

Trippen jag fick vara med om var ungefär en level 2.

Nästa gång så kommer jag antagligen äta 3 gram torkade cubensis med en polare som sitter och vaktar mig.

Det var allt för mig.

Peace
Senast redigerad av KlunseN 2009-12-20 kl. 23:15.
Citera
2009-12-20, 23:06
Medlem
sekundens avatar
har aldrig provat något narkotikapreparat, men jag älskar att läsa såna här sammanfattningar,
Citera
2009-12-20, 23:12
Medlem
KlunseNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sekunden
har aldrig provat något narkotikapreparat, men jag älskar att läsa såna här sammanfattningar,

Jag tar det som en komplimang
Citera
2009-12-20, 23:14
Medlem
sekundens avatar
hehe aa sjukt bra skrivet just det där med spegeln och oljemålningen, Jag såg det fan framför mig Hur känns det dagen efter med narkotika alltså lite ''lindrigare'' grejer?
Citera
2009-12-20, 23:18
Medlem
KlunseNs avatar
Citat:
hehe aa sjukt bra skrivet just det där med spegeln och oljemålningen, Jag såg det fan framför mig Hur känns det dagen efter med narkotika alltså lite ''lindrigare'' grejer?
Jag mådde bra dagen efter! Nästan bättre än vad man brukar må i vanliga fall.
Kändes typ som jag hade varit med om något speciellt, och det hade jag ju
Citera
2009-12-20, 23:23
Medlem
sekundens avatar
hahaha fan vad kul det låter

Du får prova något mer nån gång och skriva det här
Citera
2009-12-20, 23:25
Medlem
KlunseNs avatar
Citat:

Haha, Är jag en försökskanin?

Kanske skriver en rapport om jag provar en liten högre dos
Citera
2009-12-20, 23:43
Medlem
tjuven018s avatar
Citat:

Du kan prova själv knark är najs (alkohol är också knark)

OT: skön rapport, diggar verkligen svamp och känner igen grejerna du skriver ner
Citera
2009-12-20, 23:55
Medlem
KlunseNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjuven018
Du kan prova själv knark är najs (alkohol är också knark)

OT: skön rapport, diggar verkligen svamp och känner igen grejerna du skriver ner

Är det inte så att knark är bajs?

Tack så mycket !
Citera
2009-12-21, 00:12
Medlem
walkaboutss avatar
Kan du inte ladda upp bilden du målade som var så perfekt? skulle va sjukt kul att få se den. Annars tackar jag för en trevlig läsning.
Citera
2009-12-21, 03:28
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlunseN
låg där och filosiferade ganska länge med musik i hörlurarna och dalade ner.

Hahahaha. Förlåt, men det var bara så bra.

Och ja tripprapporten, den funkar, om du använder space-tangenten mindre frekvent. =)
Citera
2009-12-21, 12:07
Medlem
KlunseNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Hahahaha. Förlåt, men det var bara så bra.

Och ja tripprapporten, den funkar, om du använder space-tangenten mindre frekvent. =)

Stavfel bjuder jag på
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in