• 1
  • 2
2009-12-20, 23:23
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo-V

Kan man behöva ibland. Folk som sitter med laptops i soffor, i knäet, i sängen osv drar nog in en hel del damm. Har också själv fått skruva isär och dammsuga laptops pga dåligt flöde.

Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey

Jodå. Man kan visst dammsuga, bara man är jäkligt försiktig och inte kommer emot några delar med munstycket.. Det är dammet som ska bort - inte delarna som ska putsas och poleras!

Ah, då är jag lite vettigare. Har fått för mig att det nästan är strängt förbjudet att ens vara nära? Jag brukar köra med en sån där tryckblåsgrej istället. Men då vet jag bättre! Tack ska ni ha!
Citera
2009-12-20, 23:23
Medlem
Neo-Vs avatar
Citat:
Jodå. Man kan visst dammsuga, bara man är jäkligt försiktig och inte kommer emot några delar med munstycket.. Det är dammet som ska bort - inte delarna som ska putsas och poleras!

Så länge man inte använder metallmunstycke så ska väl risken inte vara så stor.

Dock ska man passa sig oavsett vid denna årstiden och alltid avjorda sig i till exempel ett element innan man kör igång.
Citera
2009-12-20, 23:25
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Ah, då är jag lite vettigare. Har fått för mig att det nästan är strängt förbjudet att ens vara nära? Jag brukar köra med en sån där tryckblåsgrej istället. Men då vet jag bättre! Tack ska ni ha!
Tryckluft på burk eller annat liknande är ju minst lika bra.. Om det nu är damm/överhettning det hänger på alltså.. (Kolla mitt PS i föregående inlägg.)
Citera
2009-12-20, 23:27
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neo-V
Så länge man inte använder metallmunstycke så ska väl risken inte vara så stor.

Dock ska man passa sig oavsett vid denna årstiden och alltid avjorda sig i till exempel ett element innan man kör igång.
Jag skulle inte vilja komma emot ens med mina standard plastdetaljer, med tanke på statisk elektricitet och sånt..
Citera
2009-12-20, 23:29
Medlem
supermassives avatar
Citat:

Tryckluft på burk eller annat liknande är ju minst lika bra.. Om det nu är damm/överhettning det hänger på alltså.. (Kolla mitt PS i föregående inlägg.)

Ditt PS är jag väl medveten om. Men det var ändå bra att du skrev det.
Citat:

Jag skulle inte vilja komma emot ens med mina standard plastdetaljer, med tanke på statisk elektricitet och sånt..

Tänker lite så jag också faktiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in