Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Kom för min egen del i alla fall som en överraskning då jag för en vecka sedan fick mig en temporär avstängning, även om jag uppenbarligen enligt en stor andel i Outlaw förtjänade det. Så min tanke är då om det går att få reda på ifall man är under "omröstning" i det dolda, mer som en varningsklocka för en själv (oavsett om man nu får en temporär/permanent avstängning eller inte) innan det faktiskt smäller till.
Alltså en möjlighet att kunna se ifall man själv sitter i potentiella skiten.
Vad tycks och tänks?
En omröstning tar max en dag. Det är nog i senaste laget att ändra stil när en omröstning väl inletts. Men det var kanske inte din tanke, utan bara att du vill vara mentalt förberedd på om du får en varning och därmed blir temporärt avstängd?
Jag ser både för- och nackdelar med ditt förslag. Man kan ju tänka sig att den moderator som startar pollen i Outlaw också meddelar den det berör. Du vill gärna veta medan andra kanske skulle känna sig oroade i onödan om pollen inte får bifall t.ex. och det händer. Det skulle också bli merarbete för moderatorerna då de skulle spammas av frågor från berörda eller i värsta fall, det skulle startas trådar här av typen
"det pågår en poll mot mig, vad händer nu? Är det rättvis?". Någon kanske skulle avskedsspamma forumet när denne får beskedet att en poll inletts.
En fördel jag ser med ditt förslag är att om jag blir uppmärksammad på att det pågår en poll mot mig så kan jag försvara mig och förklara för moderatorerna vad jag menade med mitt inlägg. Trots allt kan missförstånd uppstå och mitt inlägg har kanske inte alls varit i avsikt att bryta mot regelverket.