2010-10-06, 01:55
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjaarN
Tramstråd.
Lärde du dig inte din läxa? Här är det moderatorer och Admin4 som bestämmer och du försvinner när de vill!
Heil Admin4!
Så total icke-transparens är någonting du föredrar själv?
Citera
2010-10-06, 02:03
Medlem
csts avatar
Du får ju dina tillsägelser, det kan inte vara allt för svårt att hålla kolla på. Om du undrar behöver du bara PMa en mod så får du reda på hur många aktiva tillsägelser du har.
Citera
2010-10-06, 02:11
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Du får ju dina tillsägelser, det kan inte vara allt för svårt att hålla kolla på. Om du undrar behöver du bara PMa en mod så får du reda på hur många aktiva tillsägelser du har.
Jo det är väl en ledtråd, men det säger inte mig hur jag ligger till då det inte är så att x antal tillsägelser leder till avstängning automatiskt.
Citera
2010-10-06, 02:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jo det är väl en ledtråd, men det säger inte mig hur jag ligger till då det inte är så att x antal tillsägelser leder till avstängning automatiskt.

Men ingenting säger ju nåt om det förrän en omröstning har skett och då får du ju veta. Men du kanske menar att du vill veta att en röstning pågår? Jag själv förstår inte vitsen men det kan ju vara olika.
Citera
2010-10-06, 02:16
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Men ingenting säger ju nåt om det förrän en omröstning har skett och då får du ju veta. Men du kanske menar att du vill veta att en röstning pågår? Jag själv förstår inte vitsen men det kan ju vara olika.
Jag vill veta ifall en röstning pågår, och hur jag ligger till i så fall.
Citera
2010-10-06, 02:32
Medlem
johanness avatar
Citat:
Jag vill veta ifall en röstning pågår, och hur jag ligger till i så fall.
vadå, du vill ha en uppdatering i realtid på hur röstfördelningen ser ut?
Citera
2010-10-06, 02:39
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
vadå, du vill ha en uppdatering i realtid på hur röstfördelningen ser ut?
Varför inte? Om jag bara kan se röstfördelningen i procent utan övrig info är jag nöjd.
Citera
2010-10-06, 04:01
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Kom för min egen del i alla fall som en överraskning då jag för en vecka sedan fick mig en temporär avstängning, även om jag uppenbarligen enligt en stor andel i Outlaw förtjänade det. Så min tanke är då om det går att få reda på ifall man är under "omröstning" i det dolda, mer som en varningsklocka för en själv (oavsett om man nu får en temporär/permanent avstängning eller inte) innan det faktiskt smäller till.

Alltså en möjlighet att kunna se ifall man själv sitter i potentiella skiten.

Vad tycks och tänks?
En omröstning tar max en dag. Det är nog i senaste laget att ändra stil när en omröstning väl inletts. Men det var kanske inte din tanke, utan bara att du vill vara mentalt förberedd på om du får en varning och därmed blir temporärt avstängd?

Jag ser både för- och nackdelar med ditt förslag. Man kan ju tänka sig att den moderator som startar pollen i Outlaw också meddelar den det berör. Du vill gärna veta medan andra kanske skulle känna sig oroade i onödan om pollen inte får bifall t.ex. och det händer. Det skulle också bli merarbete för moderatorerna då de skulle spammas av frågor från berörda eller i värsta fall, det skulle startas trådar här av typen "det pågår en poll mot mig, vad händer nu? Är det rättvis?". Någon kanske skulle avskedsspamma forumet när denne får beskedet att en poll inletts.

En fördel jag ser med ditt förslag är att om jag blir uppmärksammad på att det pågår en poll mot mig så kan jag försvara mig och förklara för moderatorerna vad jag menade med mitt inlägg. Trots allt kan missförstånd uppstå och mitt inlägg har kanske inte alls varit i avsikt att bryta mot regelverket.
Citera
2010-10-06, 05:07
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
[..]

En fördel jag ser med ditt förslag är att om jag blir uppmärksammad på att det pågår en poll mot mig så kan jag försvara mig och förklara för moderatorerna vad jag menade med mitt inlägg. Trots allt kan missförstånd uppstå och mitt inlägg har kanske inte alls varit i avsikt att bryta mot regelverket.
Jag blev en gång kontaktad av en moderator av just den anledningen, att förklara ett inlägg som av misstag blev ett regelbrott.
Hur vanligt det är vet jag inte, men man har ju alltid möjligheten att be om en förklaring i Feedback om man känner att man blev felaktigt avstängd.

Jag ser inte riktigt något vettigt syfte till att få veta att man blir pollad, då det precis som du säger är lite sent att bättre sig när man väl är i den situationen.
Argumentet med kamikazespam var också en jävligt vettig anledning till att inte införa något av det här slaget.
Citera
2010-10-06, 16:14
Moderator
evilhoneys avatar
Jag kan förstå tanken men förutom att man som användare borde få en liten tankeställare redan vid första tillsägelsen (det är ju det de är till för) så skulle det innebära alldeles för mycket arbete att utöver omröstningen föra en dialog parallellt med användaren.
Vore det en eller två omröstningar per dag så kanske det skulle fungera men vi pratar om betydligt fler än så.
Citera
2010-10-06, 16:41
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jag blev en gång kontaktad av en moderator av just den anledningen, att förklara ett inlägg som av misstag blev ett regelbrott.
Hur vanligt det är vet jag inte, men man har ju alltid möjligheten att be om en förklaring i Feedback om man känner att man blev felaktigt avstängd.

Jag ser inte riktigt något vettigt syfte till att få veta att man blir pollad, då det precis som du säger är lite sent att bättre sig när man väl är i den situationen.
Argumentet med kamikazespam var också en jävligt vettig anledning till att inte införa något av det här slaget.
Jag kommer ihåg att min rutin var så, om jag raderade ett inlägg som ledde till varningsomröstning i outlaw så PM:ade jag medlemmen och meddelade varför inlägget togs bort och att det var uppe för omröstning i outlaw och att resultatet kunde bli si eller så. I övrigt så meddelade man inte mer om själva omröstningen eller så. Förutom att om det blev fällande så noteras det ju i varningstråden, på medlemmen, och ett meddelande om utfallet till medlemmen.

Om man raderar tramsinlägg som bara genererar tillsägelse så kunde tillsägelsen ske direkt i tråden (om det var många som tramsade i samma tråd) eller eventuellt via PM om det bara var en enstaka.

Tror inte det finns någon specifik rutin för detta, utan det är upp till var och en beroende på arbetsbelastning. Men det kan ju ha hänt en hel del på rutinfronten sen jag var mod...
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in