Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-12-20, 16:54
Medlem
Har en del problem med min dator, och här är ett av dem: Om jag sitter på internet ett tag, och sedan går in och kollar vilka processer som är igång, så är det ca 10-20 st "internet".exe (mozilla, chrome eller explorer, beroende på vad jag använt) igång. Alltså även när jag stängt alla webbläsare.

Stänger jag inte dessa processer, så resulterar det i att fullskärmen går ner till vanligt läge efter ca. 5-10 min när jag kollar film, och det blir lite störande att stänga dessa processer varje gång man ska kolla film.

Har kört defragmentering, testat datorn med SystemCare och System mechanic, skannat efter virus. Inga virus, några problem hittade och reparerade.

Någon som vet vad detta beror på? Orkar inte formatera datorn för tillfället, så det är inget alternativ.
Citera
2009-12-20, 16:59
Medlem
927s avatar
ie8?
Citera
2009-12-20, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 927
ie8?

hur vet man vilken version av ie man har?
Citera
2009-12-20, 18:19
Medlem
mickelinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypnix
hur vet man vilken version av ie man har?
Help/Hjälp > About/Om.
Citera
2009-12-20, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
ie8?
Ja.
Citera
2009-12-20, 19:57
Medlem
927s avatar
vad gäller film och fullskärm så vet jag inget men ie8 använder typ en egen process för varje fönster/flik och alla dessa stängs inte ner även om man stängt ie helt. dock tycker jag 10 låter mycket
Citera
2009-12-21, 14:42
Medlem
Mr.Ouijas avatar
känns riktigt efterblivet att den öppnar nya processer för varje flik, märkte detta idag.
Citera
2009-12-21, 14:59
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ouija
känns riktigt efterblivet att den öppnar nya processer för varje flik, märkte detta idag.
Google Chrome gör det som standard också.
Det är en säkerhetsåtgärd som gör att om en flik kraschar så drar den inte ned hela programmet.
Den tar inte mer minne för det.
Samma med IE8.
Citera
2009-12-21, 15:02
Medlem
Mr.Ouijas avatar
Men det e ju det den likt förbannat gör iallafall
Citera
2009-12-21, 15:05
Medlem
Nån som kan tänka sig varför fullskärmen stängs ner, med iexplorer.exe igång? Brukar funka om enast två internet.exe-processer är igång, men är det fler så kommer en ruta upp med nåt i stil med "internet explorer had to re-open and closa a tab", det är då fullskärmen försvinner.
Citera
2009-12-21, 15:07
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ouija
Men det e ju det den likt förbannat gör iallafall
Varje flik tar ju sin bit av minnet.
Men du slipper öppna ett helt nytt fönster, som drar mer än 1 flik.

Kör du sedan Vista/Windows 7 så kan du läsa på om SuperFetch.
Citera
2009-12-21, 15:11
Medlem
Mr.Ouijas avatar
Jo, SuperFetch har jag väl läst liiite om.
Antar att jag bara föredrar Mozilla isåfall, det ser snyggare ut med enbart en process...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in