2009-12-20, 13:11
Medlem
Jag har köpt en ny laptop för ett par veckor sedan med win 7, har fungerat hur bra som helst framtill nu. CPU'n har börjat gå till 40-50% helt plötsligt. Är inte säker, men tror att detta började så fort jag avinstallerade norton som var förinstallerat i den här datorn. Har dock ett annat virusprogram Eset nod32 och programmet hittar inga virus ö.h.t

Datorn går inte varm eller något liknande heller, bara börjat lagga äckligt mycket när jag kollar klipp på youtube t.ex.

Vad kan detta bero på?

Jag har för övrigt en toshiba L505D-S5983, AMD Athlon II dual core, 3gb ddr2 ram, 320gb hdd.
Citera
2009-12-20, 14:12
Medlem
hasenfrasens avatar
Sitter du på bbb är det naturligt med "lagg" då dom har peering problem mot t.ex. youtube. Kolla status mot bredbandskollen och mha uotrace.
Citera
2009-12-20, 14:24
Medlem
tyvärr inte bara youtube som laggar. Testat flera webbläsare men CPU'n går upp till 40-50% så fort jag gör nåt. Kollat så att CPU'n går i 2 ghz som den ska, och det verkar den göra.

Datorn har som sagt fungerat bra framtills nu, och jag har inte installerat något/gjort några ändringar, så det här känns skumt..

Körde även HW monitor för att se så det inte var något som gick varmt, verkar som att allt var intakt även där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in