Flashback bygger pepparkakshus!
2004-02-06, 19:44
Medlem
Min flickvän gick förbi ett dagis en dag och såg två femåringar grovhångla med varandra bland de lekande barnen. Hon sa till dagisfröken om detta, som fönös åt henne och frågade om hon inte hade något bättre för sig.

Om ni hade ungar som gjorde samma sak, skulle inte ni vilja få reda på detta av dagispersonalen?
Jag skulle då det.
Citera
2004-02-06, 19:56
Medlem
Tja, jag vet inte hur din flickvän definierar grovhångel..? Men va fan... hellre det än att dom slåss och har sönder saker. Förresten: Hade din tjej sagt till dagisfröken även om de unga tu vore av olika kön?
Citera
2004-02-06, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esping
Tja, jag vet inte hur din flickvän definierar grovhångel..?
- De hånglade med tungan... Hur brukar man definera det?

Men va fan... hellre det än att dom slåss och har sönder saker. Förresten: Hade din tjej sagt till dagisfröken även om de unga tu vore av olika kön?[/quote]
- Det tror jag nog.
Citera
2004-02-06, 20:20
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westling
- De hånglade med tungan... Hur brukar man definera det?

Men va fan... hellre det än att dom slåss och har sönder saker. Förresten: Hade din tjej sagt till dagisfröken även om de unga tu vore av olika kön?
- Det tror jag nog.[/quote]

ja gud vad barn hittar på...

när vi va 5-6 bast så va vi bra mycket värre än så, men inte öppet. (kille tjej då)
Din flickvän gjorde helt rätt som sa till.

Hur jävla mycket alla glorifierar bögeriet med galor,utmärkelser o dylikt så kommer jag alltid att se det som onormalt. E ok med bögar, men håll det för fan för er själva...se bara vad det gör med våra barn. De blir ju för fan bögar bara för att de ser det på tv...

edit: (kille tjej då)
Citera
2004-02-06, 20:29
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Var på en badstrand en gång för en massa år sedan, där det även var ett större dagis på utflykt.
En bit ifrån mig satt ett par pojkar i fem-sexårsåldern som roade sig kungligt
med att trycka sina små pillesnoppar mot varandras och högljutt förklarade
för alla som var i närheten att de "bytte kiss" med varandra.
(Om de faktiskt kissade vet jag inte, kollade inte så noga)
Inte en sexuell handling iof. men nog så uppseendeväckande.
Dagisfröknarna avbröt leken efter ett tag, med att ryta åt dem att sluta larva sig.
Citera
2004-02-08, 01:15
Medlem
Locco Roccos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Var på en badstrand en gång för en massa år sedan, där det även var ett större dagis på utflykt.
En bit ifrån mig satt ett par pojkar i fem-sexårsåldern som roade sig kungligt
med att trycka sina små pillesnoppar mot varandras och högljutt förklarade
för alla som var i närheten att de "bytte kiss" med varandra.
(Om de faktiskt kissade vet jag inte, kollade inte så noga)
Inte en sexuell handling iof. men nog så uppseendeväckande.
Dagisfröknarna avbröt leken efter ett tag, med att ryta åt dem att sluta larva sig.

aha... det var du? vi kissade för övrigt aldrig på varandra...
Citera
2004-02-08, 02:20
Medlem
Varför säga till läraren? De skadade varken sig själv eller andra, de riskerade helle inte att göra det.

Det låter helt enkelt som din flickvän inte har ett liv och måste lägga sig i småbarns liv. Säg åt din flickvän att de bara är barn och experimenterar. Precis som hon gjorde när hon lekte med sin mus som liten.
Citera
2004-02-08, 02:30
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearny
Varför säga till läraren? De skadade varken sig själv eller andra, de riskerade helle inte att göra det.

Det låter helt enkelt som din flickvän inte har ett liv och måste lägga sig i småbarns liv. Säg åt din flickvän att de bara är barn och experimenterar. Precis som hon gjorde när hon lekte med sin mus som liten.

skillnaden var att när vi va små så fanns inte bögar på samma sätt som nu. Barn blir påtvingade allt jävla bögeri i tv, radio och tidningar. De tror att det är normalt, vilket det inte är. HMF? skit samma. barnen är vår framtid o de ska inte bli hjärntvättade på dagis av en flata eller ännu värre en feminist eller vänsterpartist. har jag glömt någon?
Citera
2004-02-08, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bearny

- Min flickvän har ett liv i allra högsta grad, och hon har också rätten att bli upprörd.
Skulle inte du vilja veta om dina barn höll på med sådant?
Citera
2004-02-08, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
barnen är vår framtid o de ska inte bli hjärntvättade på dagis av en flata eller ännu värre en feminist eller vänsterpartist. har jag glömt någon?
- Det roliga var att min flickvän fick ett starkt intryck av att dagisfröknen hon talade med var nån typ av vänster/feminist eller liknande.

Så hon såg det väl som en del i strävan att göra världen så konstig som möjligt.
Citera
2004-02-08, 02:56
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
- Det roliga var att min flickvän fick ett starkt intryck av att dagisfröknen hon talade med var nån typ av vänster/feminist eller liknande.

Så hon såg det väl som en del i strävan att göra världen så konstig som möjligt.

de borde faktiskt ha en koll innan de anställer folk. varken nassar eller kommunistsvin har där o göra. Barnen skall växa upp med sina föräldrars värderingar och därefter själv välja vilken väg i livet de vill gå.

Själv hade jag en scientolog som lärare och han blev inte långvarig. Hans idéer va rent utsakt nazistiska att "ubermänschen" skall härska och detta genom lärdom av diverse kurser... jo du. Vi vet ju hur det gick.

Finns bara 2 sätt att bli rik, antingen föds du rik eller så jobbar du dig till det.

vilket som e bäst e upp till var och en.
Citera
2004-02-08, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
skillnaden var att när vi va små så fanns inte bögar på samma sätt som nu. Barn blir påtvingade allt jävla bögeri i tv, radio och tidningar. De tror att det är normalt, vilket det inte är. HMF? skit samma. barnen är vår framtid o de ska inte bli hjärntvättade på dagis av en flata eller ännu värre en feminist eller vänsterpartist. har jag glömt någon?
Tror inte att deras oskyldiga experiment kommer röra dem ur fläkten när de blir äldre. Nej, jag tycker heller inte att dagisfröknar ska förmedla vad som är rätt och fel i frågor som samhället står väldigt splittrat om. Precis som Westlings tös heller inte ska göra.

Citat:
- Min flickvän har ett liv i allra högsta grad, och hon har också rätten att bli upprörd.
Skulle inte du vilja veta om dina barn höll på med sådant?

Bli upprörd över något som hon inte har något som helst med att göra eller drabbas av, ingen förutom de här två killarna/tjejerna drabbas av det. De drabbas heller inte negativt av det. Det kallas att utforska. Precis som barn/ungdomar gör, sedan att de flesta döljer det är en annan sak.

Jag hade bara tyckt att det var guligt ifall jag sett något av mina framtida barn göra det. Men respekterar också barns privatliv, så nej. Hade inte velat att någon tant skulle gå och berätta det för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in