Citat:
Ursprungligen postat av Biggrandfather
Kan också säga att medan jag hade skiten var vintern värre än sommaren eftersom det blev fler värmeväxlingar under vintern. För mig kom "attackerna" när jag gick från kallt till varmt snabbt och det verkade inte ha så mycket med själva värmen i sig att göra. Under sommaren märkte jag av skiten mycket mindre. Så att flytta till ett varmare land hade varit min lösning även om jag hade urtikaria som utlöstes av värme. Så jävla skönt att skiten är borta nu däremot, måste jag skriva ännu en gång!
Fan va skönt för dig att skiten är borta!
Själv var man hos läkaren idag och hon kunde konstatera att jag LIDER utav kronisk Urtikaria. För mej utlöser sig skiten utav värme, kyla, ljus, sol, vatten, fysikansträngning samt vis mat så som apelsin, jordgubbar, fisk och annat skoj då jag är allergisk. Sedan alkohol, kul.
Jag brukar få utslagen runt 1-4 gånger om dagen och det är ju inte kul speciellt inte när man ska någonstans då man går ut i kylan sedan kommer man in i värmen och då får jag utslag i ansiktet sedan blir jag stekhet och börjar svettas

sedan under träningen och efter jag har duschat. Sedan efter jag har legat med tjejen så ligger jag helt röd och helt jävla varm och svettas som en gris med fönstret öppet och och det är runt 15 minusgrader och så kan jag ligga i någon timme utan att frysa medans hon ligger med dubbeltäcke. Dock är det jobbigaste att jag inte kan dricka alkohol känner jag just nu för alla mina kompisar är ute 1-3 gånger i veckan och det kunde jag också göra för ett års sedan men började reagera på alkoholen i somras.
Hennes råd var att jag inte skulle utsätta mej för saker jag vet som kan utlösa nässelutslagen och bara vänta ut skiten. Kul liv man kommer ha då, sitta hemma hela dagarna och bara vänta.. Sedan äta mera zink och äta multivitamintabletter. Fick utskrivet fler allergitabletter som jag redan äter dagligen, zinktabletter, kortisonsprutor. återbesök om 3veckor. Just nu känns det ganska hopplöst då jag har haft det hör ett tag nu så hoppas det går över till sommaren så man kan börja dricka igen.
Förövrigt Jag har man, 19 år och har känslig hud sedan tidigare med eksem, allergier och går på kortison, kortisonsalvor och annat skoj för mina eksem.