2009-12-20, 00:17
Bannlyst
Varje gång jag drar på mig en förkylning så är det alltid samma scenario, får feber i 1-2 dagar, hostar och har massa slem i ungefär 1 vecka och sedan har jag en ihärdig jobbig hosta i tamigfan 4-12 veckor efter det. har gått till doktorn varje gång och det är samma visa varje gång. De tror att jag har astma, förkylningsastma, ansträngningsastma eller vilken astma som helst. Och sen när de går igenom syndromen för astman så klingar inget av dem och allt slutar med att jag får hostmedecin som inte verkar det minsta. När hostan slutar så är det en process på ungefär en vecka den dör ut. Detta drabbar mig alltid 2 gånger om året och alltid en gång på sommaren. Någon som känner igen sig?

Hostan är det enda som sitter kvar, i övrigt mår jag bra, har inte ont i halsen och har inget slem som stör
Senast redigerad av Fredligh 2009-12-20 kl. 00:21.
Citera
2009-12-20, 11:36
Medlem
Skulle kunnat vara jag som skrev ditt inlägg!
Passar klockrent in på mig.

Läkarna snackar astma, vilket det visar sig inte vara efter tester.
hostmedicinen funkar ej och sist fick jag även "Symbicort Turbuhaler" inhalator, vilket inte gjorde någon skillnad.
Även alergi testet var negativt.

Det längsta jag gick med hostan var ca 5mån (Nu sist)

Slem och riv hostan går över efter ca 1-2 veckor, resten av tiden är det mer torr hosta som ej gör ont.

Någon mer med samma problem, eller kanske ett svar?
Citera
2009-12-20, 15:30
Medlem
Jag och lillebror hade samma sak.
Har gjort många trådar om min lillebror sjukdom typ eller vad man ska kalla det, han fick bihåleinflamation.
Citera
2009-12-20, 21:32
Medlem
2MissMes avatar
Jag hade samma besvär tills min läkare sa åt mig att vaccinera mig mot pneumokocker, sen dess har jag helt normala förkylningar utan flera månaders hosta.
Citera
2009-12-21, 00:48
Medlem
FlyingMachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredligh
Varje gång jag drar på mig en förkylning så är det alltid samma scenario, får feber i 1-2 dagar, hostar och har massa slem i ungefär 1 vecka och sedan har jag en ihärdig jobbig hosta i tamigfan 4-12 veckor efter det. har gått till doktorn varje gång och det är samma visa varje gång. De tror att jag har astma, förkylningsastma, ansträngningsastma eller vilken astma som helst. Och sen när de går igenom syndromen för astman så klingar inget av dem och allt slutar med att jag får hostmedecin som inte verkar det minsta. När hostan slutar så är det en process på ungefär en vecka den dör ut. Detta drabbar mig alltid 2 gånger om året och alltid en gång på sommaren. Någon som känner igen sig?

Hostan är det enda som sitter kvar, i övrigt mår jag bra, har inte ont i halsen och har inget slem som stör
Precis samma prolem som jag har. Har dock varit på spirometri (i ett annat ärende) där jag fick veta att jag inte har någon astma, så det är uteslutet.
Citera
2009-12-21, 14:43
Bannlyst
Hade tänkt åka ner och gymma idag trots liten hosta fortfarande. Egentligen kanske man ska vila men jag har haft veckor då jag uteslutet endast vilat, klätt mig varmt och försökt kurera hostan men det blir fan samma resultat som när jag super och tränar hårt en hel vecka.
Citera
2009-12-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredligh
Hade tänkt åka ner och gymma idag trots liten hosta fortfarande. Egentligen kanske man ska vila men jag har haft veckor då jag uteslutet endast vilat, klätt mig varmt och försökt kurera hostan men det blir fan samma resultat som när jag super och tränar hårt en hel vecka.

Ge fan i att supa och dricka samtidigt, det är ingen idé med din träning då.
Du ska ju föreställa att bygga muskler när du är och tränar men du bryter ju ner mer än vad du tränar när du dricker mindre än vad du anar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in