2009-12-19, 11:24
Medlem
Nu är det dags att köpa nytt kylskåp (samt frys). Ungarna kräver ett kylskåp med ismaskin, tydligen är dessa ismaskiner ohyggligt roliga och praktiska när man dricker läsk. Man kan ju även tänka sig att detta kan vara mer praktiskt än iskuber (vilket jag aldrig orkar pyssla med, å andra sidan saknar jag sällan is) för "vuxendricka"

Jag har kikat lite på diverse kylskåp och kommit fram till att i regel kostar kylskåp (oavsett modell) ca 3000 kr mer med inbyggd ismaskin, än utan ismaskin.

Nu är ju jag en negativ jävel som undrar hur mkt gemene man använder dessa ismaskiner generellt? Roligt i början och sedan kanske nyhetens behag går över?

En annan sak är att vi planerar att sälja huset inom en fyraårsperiod. Kan ett kylskåp med ismaskin göra huset mer attraktivt för en potentiell köpare eller tror ni man generellt struntar i vitvarornas beskaffenhet?
Citera
2009-12-19, 12:14
Medlem
Inbillads avatar
En ismaskin innebär också jobb, man kan lika gärna pyssla med iskuberna. Det är mest för att show-offa inför vänner på fester och inte så praktiskt man kan tro.
Citera
2009-12-19, 12:26
Medlem
Rubarth23s avatar
Ismaskin på kylskåpet gör det knappast attraktivare för köparen. Speciellt inte om 4 år då något nytt har kommit.

Om det är sant som du säger att det kostar 3000 mer känns det väldigt onödigt.

Jag själv köpte nytt kylskåp för något år sedan. Valde bort ismaskin för att det tog sån plats. Inget jag ångrar idag.
Citera
2009-12-19, 12:36
Medlem
actionbents avatar
Mer värde vid försäljning, visst. Folk är inte ritigt kloka, dom betalar gärna några hundra tusen extar för att hemmet har snygga möbler så en is maskin som dom faktiskt får med vid köpet höjer värdet på samma mysko sätt.
Sommar tid får den säkert jobba hårt och sen vila hela vintern, trevligt men visst kan man leva utan.
Citera
2009-12-19, 13:09
Medlem
CallPonDems avatar
Håller på att totalrenovera köket hemme och ska köpa nya vitvaror.
Har också funderat på detta med is och vattenmaskin i kyl/frys, men har nog kommit fram till att det är något man inte användet sådär jätteofta.
Så för min del blir det nog till att hoppa över det.
Citera
2009-12-19, 16:03
Medlem
Einar Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inbillad
En ismaskin innebär också jobb, man kan lika gärna pyssla med iskuberna. Det är mest för att show-offa inför vänner på fester och inte så praktiskt man kan tro.

Au contraire mon ami. Ismaskinen innebär noll jobb och man har alltid direkt tillgång till krossad is, iskuber och nollgradit vatten. Så jävla värt det! Enda nackdelen är att den tar upp en del plats i frysutrymmet.

Till TS: Do it. Dooooo it!
Citera
2009-12-19, 17:48
Medlem
Efterblifvets avatar
Jag dricker enbart vatten, aldrig läsk. Men jag skulle helt klart ha valt ismaskin/svinkallt vatten om jag kunnat när jag renoverade köket, passade inte in i våran lösning dock. Finns inget bättre än riktigt kallt vatten, speciellt när man är bakfull, och det är man ju i regel ofta.
Citera
2009-12-19, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einar Berg
Au contraire mon ami. Ismaskinen innebär noll jobb och man har alltid direkt tillgång till krossad is, iskuber och nollgradit vatten. Så jävla värt det! Enda nackdelen är att den tar upp en del plats i frysutrymmet.

He,he, nu blev jag ju lite frestad
Citera
2009-12-19, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterblifvet
Jag dricker enbart vatten, aldrig läsk. Men jag skulle helt klart ha valt ismaskin/svinkallt vatten om jag kunnat när jag renoverade köket, passade inte in i våran lösning dock. Finns inget bättre än riktigt kallt vatten, speciellt när man är bakfull, och det är man ju i regel ofta.

Hmmm. lutar nog åt en ismaskin väldigt mycket just nu
Citera
2009-12-19, 19:25
Medlem
ariers avatar
Vad är det för modul man köper för att hänga ismaskinen på kylskåpet?
Citera
2009-12-19, 22:34
Medlem
green-miles avatar
Citat:

Håller med ångrar inte en sekund att jag köpte med is maskin.

är som du säger enda nackdelen är att den tar lite plats.

Mvh
Citera
2009-12-19, 23:11
Medlem
doktor.kaffes avatar
Citat:

Noll jobb?! Hallå? Nu har något blivit fel här.. När du ska gå de otroligt långa metrarna fram till frysen på fyllan, kallar du det för noll jobb?
Is är förövrigt förjävla gott att småäta ibland!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in