• 1
  • 2
2009-12-19, 09:46
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
Jo, men jag tänkte om man till nöds måste koka något som behöver vara täckt av vatten t.ex. nudlar.

Måste testa någon gång...
Klart det går, men jag skulel nog välja att koka upp endast vattnet ordentligt först och sen lägga i nudlarna och låta det dra i det antal minuter förpackningen förespråkar, man behöver inte koka nudlar på samma sätt som tex spaghetti.
Citera
2009-12-19, 10:50
Medlem
Russens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Givetvis!
Vad exakt är det du ska koka? Det som inte fungerar som vanligt är ju tex om du ska koka något i vattnet.

Jag kokar min havregryn varje morgon funkar utmärkt
Citera
2009-12-19, 13:22
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russen
Jag kokar min havregryn varje morgon funkar utmärkt
Tack, jag har en kollega.
H*nnes gröt tenderar alltid att explodera på nått sätt.
Man tittar in i mikron och tror att någon jävla självmordskandidat skjutit sig i huvudet där inne.

Det är nu man saknar kräk-smileyn...
Citera
2010-03-19, 20:02
Medlem
Terraries avatar
Jag är lite sent ute kanske men hoppas att alla micro-vetare tar sig hit.
Jag kokar vatten i micron till mitt kaffe nu när min vattenkokare är kaputt. Jag är pulverkaffebrukare och det jag är lite förundrad över är att när jag kokat upp vatten i micron och häller i mitt kaffepulver så blir effekten = bakpulver + vattenvulkanen man gjorde på lågstadiet. Det löddrar upp och överstiger muggen i ett par sekunder. Även när jag har i té påsar så händer detta.
Citera
2010-03-19, 20:46
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrarie
Jag är lite sent ute kanske men hoppas att alla micro-vetare tar sig hit.
Jag kokar vatten i micron till mitt kaffe nu när min vattenkokare är kaputt. Jag är pulverkaffebrukare och det jag är lite förundrad över är att när jag kokat upp vatten i micron och häller i mitt kaffepulver så blir effekten = bakpulver + vattenvulkanen man gjorde på lågstadiet. Det löddrar upp och överstiger muggen i ett par sekunder. Även när jag har i té påsar så händer detta.

Det räcker om du värmer vattnet till 70-80 grader och rör om lite med en sked innan du skickar i pulvret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in