Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-16, 15:24
  #50029
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysaround
Hej på er. Söker en film som jag inte minns vad den heter. Det är en gammal en, svartvit?, med Max von Sydow.
Den enda scenen jag minns är att det är ett gäng grabbar som är i en konflikt och när den verkar vara uppklarad och ena parten vänder sig för att gå så slängs en kniv i ryggen på honom.
Någon som vet?

Vet ej, men om du vet ett ungefärligt år bör du utan större svårigheter kunna hitta den här: https://www.imdb.com/name/nm0001884/?ref_=nv_sr_1
Citera
2018-10-17, 20:43
  #50030
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
Vet ej, men om du vet ett ungefärligt år bör du utan större svårigheter kunna hitta den här: https://www.imdb.com/name/nm0001884/?ref_=nv_sr_1

Jo jag har tittat där men det är många rullar han har gjort den gode Max. Det bör ju vara en film från 50- eller 60-talet.
Svårt att avgöra utan att titta igenom dem en för en, typ.
Citera
2018-10-19, 14:52
  #50031
Medlem
Behöver hjälp med att hitta en film som jag såg ungefär 2006. Den handlar om 4 kusiner, 2 svenska, 2 danska. De slår vad med sina föräldrar om att fiska. Så barnen reser runt i Sverige eller Danmark för att fiska men får massa förhinder som tex att ena kusinen håller på att drunkna men blir räddad i sista sekunden. De åker också hem en gång men de gömmer sig i huset och får inbrott. Jag vet att ena kusinen var en blond tonåring och en annan var en tonårskille. Sen fanns det en tjej som var emo och en liten pojke. Nån gång hamnar de på en bondgård också. Filmen går alltså ut på att de ska fiska. Tack på förhand
Citera
2018-10-19, 21:40
  #50032
Medlem
Söker namn på en film som skulle va ganska lik Saw-filmerna. Har för mig att jag läste för några år sen att den skulle komma ut snart(borde alltså ha varit ute i 2-3 år nu). Va iallafall ett företag där hela kontoret blev som en egen cell liksom, där man va tvungen att ta sig igenom varenda kontor/rum för att överleva. Lite luddig förklaring men kanske nån som nappar.

//skytten
Citera
2018-10-19, 21:50
  #50033
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skytten4
Söker namn på en film som skulle va ganska lik Saw-filmerna. Har för mig att jag läste för några år sen att den skulle komma ut snart(borde alltså ha varit ute i 2-3 år nu). Va iallafall ett företag där hela kontoret blev som en egen cell liksom, där man va tvungen att ta sig igenom varenda kontor/rum för att överleva. Lite luddig förklaring men kanske nån som nappar.

//skytten
Stämmer inte helt med din beskrivning men det kan vara The Belko Experiment.
Citera
2018-10-20, 11:02
  #50034
Medlem
AmazonenRosas avatar
Vad är det för film där en grupp american natives (indianer) sätter sej ner några timmar på flygplatsen för att vänta in tiden?
Det hade gått för fort för dom att flyga nämligen vana som dom var att alltid vandra fram.
Låter klokt eller hur?
Men i vilken film visades det?
Citera
2018-10-20, 15:18
  #50035
Medlem
RobertDaBruces avatar
Jag söker namnet på 2 filmer. Skulle säga att de är thrillers/skräck.

Film 1: Den utspelar sig i katakomberna under Paris. Ett gäng ungdomar utforskar och stöter på monster eller liknande.

Film 2: En grupp människor ska springa ett visst antal varv runt ett kvarter och bara den som vinner får överleva.

Tack på förhand.
Citera
2018-10-20, 16:10
  #50036
Medlem
hhedings avatar
Hej! Är lite osäker på handlingen men kommer ihåg två scener. En är där berättarrösten (narkomanen) berättar om amsterdam ecstacy, och varför det är så svårt att boka in artister... För ingen vill ju spela för en zombiepublik. En annan scen ser man en artist bli flyförbannad för att alla är E-ade, kastar micken i backen å avslutar spelningen. Har ett visst minne av att man får se publikens reaktion där en tjej? vars glasögon spricker och ramlar ner i backen.

Filmen kretsar mycket kring droger och hur huvudpersonen ska få tag på mer.
Citera
2018-10-20, 16:41
  #50037
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertDaBruce
Jag söker namnet på 2 filmer. Skulle säga att de är thrillers/skräck.

Film 1: Den utspelar sig i katakomberna under Paris. Ett gäng ungdomar utforskar och stöter på monster eller liknande.

Film 2: En grupp människor ska springa ett visst antal varv runt ett kvarter och bara den som vinner får överleva.

Tack på förhand.
Film 1 = As Above, So Below
Citera
2018-10-20, 16:46
  #50038
Medlem
RobertDaBruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Film 1 = As Above, So Below

Stämmer bra, tack!
Citera
2018-10-21, 03:59
  #50039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertDaBruce
Film 2: En grupp människor ska springa ett visst antal varv runt ett kvarter och bara den som vinner får överleva.

Tack på förhand.

Gissar på The Human Race

https://m.imdb.com/title/tt1427298/
Citera
2018-10-21, 05:36
  #50040
Medlem
3rdstones avatar
Jag söker en film som jag faktiskt fick svar på här för några år sen, men råkade då omedelbart drabbas av en datorkrasch och förlorade alla data. Jag hade glömt svaret och därför frågar jag igen.

Som jag minns det från Filmkrönikan på gamla DDR-SVT från sent 70/tidigt 80-tal finns det inslag i filmen om när Beatles kom till USA, utan att man faktiskt får se Beatles. Tror filmen är amerikansk, och att det mest handlar om ett gäng unga tjejers äventyr under första halvan av 60-talet. Filmen är som sagt förmodligen från sent 70/tidigt 80-tal.

Den scenen jag minns som visades på SVT var att dessa tjejer lyckades ta sig in på den hotell-svit som Beatles bodde i under deras USA-vistelse. Jag minns speciellt att man fick se deras instrument stående i ett av rummen (inte minst Paul McCartneys klassiska Höfner bas).

Nån som minns denna tydligen obskyra film (har sökt som en galning på IMdB och andra ställen utan resultat förutom nästan liknande filmer, dock alla helt fel)?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback