Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-29, 17:53
  #49981
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Såg en trailer kring 1990 som handlade om en kvinna som blev påkörd av en spårvagn för att sedan få någon form av hjärntransplantation eller liknande för att överleva. Hursomhelst så började hon att se minnesbilder från den tidigare kvinnan. Bland annat hur hon hade blivit mördad i badkaret av att någon kastade i en bandspelare. Antar att resten av filmen gick ut på hur hon sedan försöker få tag på mördaren.

Filmen är säkert helt kass men jag minns trailern som väldigt spännande när jag såg den som liten parvel. Någon som känner igen det här?
Citera
2018-09-29, 18:28
  #49982
Medlem
Aiwasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Såg en trailer kring 1990 som handlade om en kvinna som blev påkörd av en spårvagn för att sedan få någon form av hjärntransplantation eller liknande för att överleva. Hursomhelst så började hon att se minnesbilder från den tidigare kvinnan. Bland annat hur hon hade blivit mördad i badkaret av att någon kastade i en bandspelare. Antar att resten av filmen gick ut på hur hon sedan försöker få tag på mördaren.

Filmen är säkert helt kass men jag minns trailern som väldigt spännande när jag såg den som liten parvel. Någon som känner igen det här?

Låter som:

BrainWaves
https://www.imdb.com/title/tt0083690/
Citera
2018-09-29, 20:00
  #49983
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aiwass
Låter som:

BrainWaves
https://www.imdb.com/title/tt0083690/
Precis! tack för hjälpen!..4.7 på imdb verkar inte vara någon hit men skall se om jag hittar den för nedladdning hursomhelst.
Citera
2018-09-30, 18:43
  #49984
Medlem
Lugalzagesis avatar
Jag letar efter en film som jag zappade förbi på Viasat film för kanske 10 år sedan eller mer (det hette väl TV1000 då fortfarande) som handlade om någon precis blivit fri från ett koncentrationsläger och ser fram emot att åka hem efter kriget, men upptäcker till sin fasa att tåget han sitter på går österut istället. Jag vet inte vad som händer sedan.

Någon som vet vilken film jag tänker på?
Citera
2018-09-30, 21:17
  #49985
Medlem
powkefs avatar
Kom att tänka på en film som är rätt gammal om jag inte misstar mig. Jag är osäker på vad den handlar om men jag tror den är baserad på verklig händelse, eller åtminstone verklig huvudperson.

Han är psykisk störd och ligger med sin mamma, tror dock inte hon riktigt vill det. Sen har jag för mig att han ligger bakom en större händelse, såsom mordbrand eller något annat liknande. Om jag inte har helt fel är filmen svensk.

Det är inte mycket att gå på, men det kanske finns någon som vet?
Citera
2018-10-01, 07:49
  #49986
Medlem
Vad heter den där svenska filmen där huvudkaraktären dör i början av filmen och sen lever som ett spöke och märker att ingen annan kan se honom?
Jag tror att den är kanske 15 år gammal eller nåt sånt, och jag minns att han i en scen blev frustrerad över att ingen såg honom och kastade sönder en hylla i ett klassrum (antagligen med utropet "är det här ett jävla skämt, eller...?") men sen nån sekund senare så stod hyllan som vanligt igen.
__________________
Senast redigerad av Mikael861 2018-10-01 kl. 07:51.
Citera
2018-10-01, 10:07
  #49987
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Vad heter den där svenska filmen där huvudkaraktären dör i början av filmen och sen lever som ett spöke och märker att ingen annan kan se honom?
Jag tror att den är kanske 15 år gammal eller nåt sånt, och jag minns att han i en scen blev frustrerad över att ingen såg honom och kastade sönder en hylla i ett klassrum (antagligen med utropet "är det här ett jävla skämt, eller...?") men sen nån sekund senare så stod hyllan som vanligt igen.
Den osynlige.
Citera
2018-10-02, 22:22
  #49988
Medlem
Fjantors avatar
Hej gott folk😃 tror jag ställt denna fråga för längesedan men gick bet den gången😃 söker en film som utspelar sig på ett sjukhus, en kvinna jobbar på sjukhuset och en psykopat "som jag har för mig är läkare" mördar folk och han jagar ner kvinnan i nåt sorts bårhus där det flyter lik i tankar och hon gömmer sig under ett lik. Sen har hon en väninna som blir mördad och stoppad i ett kylskåp och minns att hon"vänninan" hade typ 'nicole Kidman hår ala Days of thunder"😃 är säkert 20-25år sen jag såg filmen och tror den är från slutet på 80 början på 90 nånting..😃
Citera
2018-10-03, 00:26
  #49989
Medlem
Behöver hjälp med att hitta en film som jag såg ungefär 2006. Den handlar om 4 kusiner, 2 svenska, 2 danska. De slår vad med sina föräldrar om att fiska. Så barnen reser runt i Sverige eller Danmark för att fiska men får massa förhinder som tex att ena kusinen håller på att drunkna men blir räddad i sista sekunden. De åker också hem en gång men de gömmer sig i huset och får inbrott. Jag vet att ena kusinen var en blond tonåring och en annan var en tonårskille. Sen fanns det en tjej som var emo och en liten pojke. Nån gång hamnar de på en bondgård också. Filmen går alltså ut på att de ska fiska. Tack på förhand
Citera
2018-10-03, 00:31
  #49990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugalzagesi
Jag letar efter en film som jag zappade förbi på Viasat film för kanske 10 år sedan eller mer (det hette väl TV1000 då fortfarande) som handlade om någon precis blivit fri från ett koncentrationsläger och ser fram emot att åka hem efter kriget, men upptäcker till sin fasa att tåget han sitter på går österut istället. Jag vet inte vad som händer sedan.

Någon som vet vilken film jag tänker på?

Train of life?
Citera
2018-10-03, 01:10
  #49991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Hej gott folk😃 tror jag ställt denna fråga för längesedan men gick bet den gången😃 söker en film som utspelar sig på ett sjukhus, en kvinna jobbar på sjukhuset och en psykopat "som jag har för mig är läkare" mördar folk och han jagar ner kvinnan i nåt sorts bårhus där det flyter lik i tankar och hon gömmer sig under ett lik. Sen har hon en väninna som blir mördad och stoppad i ett kylskåp och minns att hon"vänninan" hade typ 'nicole Kidman hår ala Days of thunder"😃 är säkert 20-25år sen jag såg filmen och tror den är från slutet på 80 början på 90 nånting..😃

Hej kan det vara dr petiot eller dr giggles?
Citera
2018-10-03, 01:15
  #49992
Medlem
Spectacless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
En gång för kanske 25 år sen (90 talet) hyrde jag en film som handlade om nått futuristiskt samhälle där dom kämpade om det dyrbaraste som fanns och det var rent vatten. Tydligen hade något hänt på jorden som gjorde att det var en stor bristvara.

Vad tror ni det var för film?

MAD MAX?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback