Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-13, 16:05
  #48841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
crank high voltage?

Nej Det är mer likt en fantasy film... Någon som vet?
Citera
2017-04-13, 18:34
  #48842
Medlem
Wendigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
Nej Det är mer likt en fantasy film... Någon som vet?

Det är "League of Extraordinary Gentlemen" du tänker på.

The League
http://imdb.com/rg/an_share/title/title/tt0311429/
Citera
2017-04-14, 01:27
  #48843
Medlem
Letar efter en film som handlar om grekiska semigudar som blir jagade av något (från helvetet?). En utmärkande detalj är att alla semigudar har en tatuering som lyser ibland.
Citera
2017-04-14, 01:35
  #48844
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaxxxiZ
Letar efter en film som handlar om grekiska semigudar som blir jagade av något (från helvetet?). En utmärkande detalj är att alla semigudar har en tatuering som lyser ibland.
Clash of the titans?
Citera
2017-04-14, 04:43
  #48845
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Söker en film om en terrorist som lever undercover & "gömd" med sin flickvän & hon jobbar på nått sätt emot terrorism, hon vet inte att han är terrorist & han får typ inte gå ut för han är taliban & misstänkt (?) eller nått sånt. För mig att han spelas av denzel Washington men det låste vara väldigt fel?

Såg filmen för många år sedan & minns den som bra.
safe house?
Citera
2017-04-14, 08:22
  #48846
Medlem
InnesIs avatar
Är det någon som vet vilken Zorro-film som inkluderar en scen där de slåss i ett rum fyllt av vintunnor. Det jag vet är att det är en av de äldre filmerna eftersom den är svartvit.
Citera
2017-04-14, 12:45
  #48847
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
safe house?

Nej inte är det safe house, den såg jag ju på bio! Men får kolla ut det för säkerhets skull men ganska säker på att det inte är den, det är en annan fan måste hitta titeln blir galen!
Citera
2017-04-15, 08:35
  #48848
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Nej inte är det safe house, den såg jag ju på bio! Men får kolla ut det för säkerhets skull men ganska säker på att det inte är den, det är en annan fan måste hitta titeln blir galen!
Kanske The Siege (1998, med Denzel Washington), terroristtema.

Samma tema i film med Forest Whitaker, Vantage Point (2008)
Citera
2017-04-15, 12:27
  #48849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
the ginger tree?
Tack för svar; såg ett klipp på YT och konstaterade att det inte var den filmen. Min film utspelas sig på medeltiden i Kina. Vad jag minns var det bara (utklädda västerlänningar) kineser i filmen. Men gud så spännande den var
Citera
2017-04-15, 13:23
  #48850
Medlem
Jag söker efter en gammal svensk rysare från kanske typ 50-60-talet.
Den handlade om en kvinna som var spekulant på ett hus, men hyresvärden ville av någon anledning inte att just hon skulle köpa det och försökte skrämma iväg henne genom att "spöka" för henne, typ flytta möbler mitt i natten på oförklarliga sätt och liknande.

Jag minns också att det fanns en scen ganska sent i filmen då kvinnan nästan blev nerknuffad för ett stup eller en flod eller nåt sånt.

Nån som vet namnet på den här filmen?
Citera
2017-04-16, 08:41
  #48851
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Är det någon som vet vilken Zorro-film som inkluderar en scen där de slåss i ett rum fyllt av vintunnor. Det jag vet är att det är en av de äldre filmerna eftersom den är svartvit.

Det kan vara från en av tv-serierna och avsnittet "Zorros Romance"
http://www.billcotter.com/zorro/epis...os-romance.htm

På den sidan finns massa text och bilder som beskriver avsnitten. Du kan säkert söka vidare själv.

Jag googlade "Zorro wine barrel" och hittade dit. Scenen återanvänds även i animee-serien i avsnitt 2 "The barrels of wine" som du kan se på you tube.

Hoppas jag har rätt i min gissning, då jag hade fel förra gången jag försökte rekommendera nåt i denna tråd
Citera
2017-04-16, 22:34
  #48852
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Söker en film om en terrorist som lever undercover & "gömd" med sin flickvän & hon jobbar på nått sätt emot terrorism, hon vet inte att han är terrorist & han får typ inte gå ut för han är taliban & misstänkt (?) eller nått sånt. För mig att han spelas av denzel Washington men det låste vara väldigt fel?

Såg filmen för många år sedan & minns den som bra.

Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Kanske The Siege (1998, med Denzel Washington), terroristtema.

Samma tema i film med Forest Whitaker, Vantage Point (2008)

Nej inte är det dom? Citerade med min fråga igen här över. (Skrev det väldigt flummigt) Har inte så många minnen bara vissa fragment från filmen, nån arab med skägg (kanske mörkhyad) spelar huvudrollen & det visar sig att han hela tiden var terroristen, kvinnan som jobbar emot terrorism lever med denna man men vet inget om hans planer. vill se om den filmen för att det är den enda filmen där man verkligen går till djupet med hans religösa övertygelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback